Volledige versie bekijken : examenopdracht...
emma007
%Europe/Berlin %911 %2006, 22:52
Hallo,
Ik heb het laatste half jaar avondlessen Flash gevolgd (1 avond per week) en hiervoor moesten we een opdracht maken dat als eindbeoordeling geldt...
Het speelde geen rol wat het was, als we er maar zo veel mogelijk aspecten van de lessen instaken was het goed.
Ik heb dus gekozen voor een aftelklok, om het zomaar te noemen...
Wat vinden jullie er van ??
Verwacht niet teveel want we hebben enkel een basiscusus gehad en ben dus eigenlijk nog maar een leek hé !
Aftelklok (http://www.vakantieweetjes.be/klok.swf)
Alvast bedankt voor de commentaren !!
groetjes,
Vanessa
alexju
%Europe/Berlin %926 %2006, 23:13
hmmmm, leuk gemaakt, kan dat zelf niet (omdat mijn AS slecht is) maar de graphics zijn slecht. Wel leuke idee!
emma007
%Europe/Berlin %928 %2006, 23:17
Wat is AS ?...
En welke graphics zijn slecht ?... Bedoel je de mijne of bij jou iets ? Ik snap em niet goed denk ik !...
Pimm
%Europe/Berlin %949 %2006, 23:47
Wat is AS ?...
En welke graphics zijn slecht ?... Bedoel je de mijne of bij jou iets ? Ik snap em niet goed denk ik !...AS == Action Script / Action Scripting.
En hij heeft hte over jouw graphics.
emma007
%Europe/Berlin %952 %2006, 23:51
Hazo !
Bij mij komt er geen AS aan te pas hoor ! Dat is voor de volgende cursus !!
En wat is er dan juist mis met m'n graphics ?...
groetjes,
psychonikeo
%Europe/Berlin %072 %2006, 02:44
hij had het misschien wel iets subtielers kunnen brengen inderdaad.. Maar zonder actionscript... Hoe heb je het dan gemaakt?? heb je gewoon 24 frames per seconden ofzo en per 24 frames gaat er 1 tel vanaf ofzo?
Neuro
%Europe/Berlin %368 %2006, 09:49
haha, ik vind het wel een spectaculaire intro voor een aftel klok :P ;)
alleen loopt ze bij mij wat traag (nooit op frames per seconden rekenen voor een exacte tijd)
veel succes :)
alexju
%Europe/Berlin %421 %2006, 11:07
Jah ik d8 dat allen door middel van AS gestuurd werd De tijd, en als het op zoveel seconden staat dan beweegt een cijfer. Maarja, keb me vergist. De graphics... de kleuren passen niet echt bij mekaar.
emma007
%Europe/Berlin %444 %2006, 11:40
hij had het misschien wel iets subtielers kunnen brengen inderdaad.. Maar zonder actionscript... Hoe heb je het dan gemaakt?? heb je gewoon 24 frames per seconden ofzo en per 24 frames gaat er 1 tel vanaf ofzo?
Inderdaad, per 24 frames gaat er een tel af, en het balletje dat telkens ronddraait, is ook telkens 1 seconde... Ik weet dat het met AS ook gaat maar daar we dat pas in de volgende cursus gaan zien kon ik het nog niet gebruiken...
Jah ik d8 dat allen door middel van AS gestuurd werd De tijd, en als het op zoveel seconden staat dan beweegt een cijfer. Maarja, keb me vergist. De graphics... de kleuren passen niet echt bij mekaar.
Ik weet het, ik ben eigenlijk ook niet echt tevreden met de kleuren... Als iemand suggesties heeft om het te verbeteren, just shoot !
groetjes,
FantasTies
%Europe/Berlin %529 %2006, 13:42
Ik vind de graphics juist wel leuk gedaan, ook leuke animaties erin, alleen die koekoek ineens vloekt er echt bij natuurlijk..leuk uitgevoerd!
emma007
%Europe/Berlin %531 %2006, 13:45
Ja, ik vind dat ook wel een beetje... Maar ik wist niet hoe ik er anders ergens een geluidje kon insteken...
temesta
%Europe/Berlin %559 %2006, 14:25
ik vind het niet echt geslaagd... doe eens photoshop open om een mooie klok achtergrond en wijzers te maken.
emma007
%Europe/Berlin %563 %2006, 14:32
Ik weet ook wel dat het niet de mooiste klok is... Maar het betreft hier een opdracht in Flash... We moeten laten zien wat we kunnen in Flash en niet in Photoshop...
FantasTies
%Europe/Berlin %598 %2006, 15:21
Met de koekoek bedoelde ik, zeg maar dat plaatje van die kip die er dan ineens tevoorscijn komt, verder vind ik hem wel ok
WickedMind
%Europe/Berlin %757 %2006, 19:10
Voor iemand met relatief weinig Flash ervaring vind ik dit best leuk gedaan.
Ik heb geen idee hoeveel uur je per week las had en hoe uitvoerig welke stof behandeld werd. Ik zou dus niet kunnen beoordelen of je werk een goede afsluiting is van je cursus.
Afgezien daarvan zeg ik:
Je bent op de goede weg. Je laat zien dat je de basis animatie technieken onder de knie hebt. Dat is het begin van Flash leren denk ik.
Neem nog een cursus of lees goede tutorials op het internet, koop een boek.
Dat soort dingetjes. Als je vragen hebt kun je ook altijd hier komen.
Daarnaast moet je kennis van kleurgebruik op doen en opzoek gaan naar een stijl.
Je bent een beginner, leuk gedaan... nu verder werken!
Rogier!
%Europe/Berlin %823 %2006, 20:45
Opzig leuk gedaan, maar uitwerken kan beter. Ik neem aan dat het hier vooral ging om de AS en niet om het desgin. Maar zeker een leuk begin! Go on suc 6 ;)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.