Volledige versie bekijken : frame rate
wolkk
%Europe/Berlin %579 %2005, 14:54
hallo iedereen,
Weet iemand hoe je binnen een movie een movie kan laden met verschillende frame rates.
er staat in mijn boek dat dit niet kan, maar hoe kan je dit oplossen ?
dus stel je hebt 2 animaties met verschillende frame rates. hoe kan je die bij elkaar plaatsen?
alvast bedanktos groeten wolkk
Fl4sh3r
%Europe/Berlin %645 %2005, 16:29
Je kunt het wel faken, met ActionScript.
Het zal niet helemaal perfect worden, maar mijn idee is alsvolgt:
FrameRate 1 = 2
FrameRate 2 = 3
Je maakt een main movie met FrameRate 6 (kleinste gemeenschappelijke veelvoud van 2 en 3). Daarin plaats je de 2 animaties als MC. Deze laat je stop()en. Dan check je in een onEnterFrame of die mc moet worden geanimeerd, als dat zo is doe je nextframe()
wolkk
%Europe/Berlin %695 %2005, 17:41
dank je wel fl4sher, ik ga het proberen
Fl4sh3r
%Europe/Berlin %699 %2005, 17:47
Als je er niet uitkomt kan ik wel een voorbeeldje maken.
(Maar het is natuurlijk leerzamer als je er zelf uitkomt)
Laiverd
%Europe/Berlin %755 %2005, 19:08
... check je in een onEnterFrame of die mc moet worden geanimeerd ...Dus juist niet; fps = FRAMES per seconde. Een snellere framerate kun je dus nooit simuleren met een onEnterFrame; wel evt. met een setInterval(), omdat die wat meer onafhankelijk van de framerate werkt.
Voorbeelden zijn wel op het web te vinden; even googlen op 'flash framerate setInterval' o.i.d. Ik hoop wel dat je snapt dat framerate werkt als een rem en niet als een gaspedaal.
John
wolkk
%Europe/Berlin %771 %2005, 19:31
oke dan... toch..... helaas snap ik er niet zo veel van. ik moet nu ook eerst een ander probleem oplossen m aar hoop een dezer dagen hierop een antwoord te vinden..
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.