PDA

Volledige versie bekijken : probleem met if _currentfram =

Cloen
%Europe/Berlin %809 %2006, 20:25
hey!
ik ben bezig met een gallerij site. Nou heb ik alleen één probleem:
Ik wil het zo maken, dat als je op een button klikt: dat er dan een soort tussenstukje, met behulp van een movieclip, komt over de huidige afbeeldingen en wanneer het tussenstukje op frame 7 is, de volgende afbeeldingen opent.

de movieclip van 't tussenstukje heet "over3" en de movieclip met de afbeeldingen heet "afbeeldingen" < Ik werk overigens met F5 (loopt achter)

over2 heeft te maken met de animatie voor de button.

Ik heb nu op me button de volgende code staan:

on (release) {
if (_root.over3._currentframe != 7) {
_root.afbeeldingen.gotoAndPlay(2);
} else {
stop ();
}
}
on (rollOut) {
tellTarget ("over2") {
gotoAndPlay (8);
}
}
on (rollOver) {
tellTarget ("over2") {
gotoAndPlay (2);
}
}
on (release) {
tellTarget ("_root.Over3") {
gotoAndPlay (2);
}
}

Als iemand me hier mee kan helpen? reuze bedankt!
Alvast bedankt
Cloen.

Erwinzzz
%Europe/Berlin %813 %2006, 20:31
Wat is dan precies het probleem? Wat doet hij niet? Of wat juist wel?

Cloen
%Europe/Berlin %826 %2006, 20:50
nou ik krijg 'm zover dattie wel naar de juiste afbeelding linkt. Alleen hij gaat al naar de afbeelding toe voordat hij op frame 7 zit van het tussenstukje. Nu zie je dus iedere keer voordat het tussenstukje afgelopen is de afbeelding > en dat is niet de bedoeling. hij moet pas op frame 7 verschijnen.

Erwinzzz
%Europe/Berlin %832 %2006, 20:58
post anders je .fla ff ik vat het niet helemaal ;P

Cloen
%Europe/Berlin %849 %2006, 21:23
/

dit is me .fla

Erwinzzz
%Europe/Berlin %851 %2006, 21:26
je bedoeld dat hij nog even knippert dat je de volgende afbeelding al ziet?

Cloen
%Europe/Berlin %852 %2006, 21:28
ja, je ziet de afbeelding al eventjes als je erop klikt. terwijl het de bedoeling was dat als je op een knop klikt, de vorige uit fade, en dattie dan bij frame 7 van dat tussenstukje de volgende afbeelding load.

renegeuze
%Europe/Berlin %855 %2006, 21:32
Simpel, zorg dat het roze vlak geen alpha heeft in het begin ;) Ik bedoel dus dat eerste groene stukje met dat pijltje :) daarvan begint alpha op 30 ofzo. zet dat naar 100 en hij werkt gewoon.
Of bedoel je nog iets anders? 0_o

Cloen
%Europe/Berlin %500 %2006, 13:01
haha :D ja dat is nog steeds niet helemaal wat ik bedoel
ik heb 'm even online gegooit, dan kan je 't beter zien

/

kijk: als ik nou bij afbeelding 1 begin, die laad in en dan zie je de eerste afbeelding. Klik ik daarna op button 2. Dan zie ik afbeelding 2 al heel eventjes voordat dat de bedoeling is.
Het roze moet namelijk eerst over de eerste afbeelding heen faden, zodat je die niet meer ziet. En dan moet de movie clip met de afbeeldingen naar afbeelding 2 gaan zodra 't roze over de eerste afbeelding heen is gefade (wat dus bij frame 7 begint).

maar nu is het dus anders: als ik nu van afbeelding 1 naar afbeelding 2 ga, zie je afbeelding 2 al en zie je niet eerst afbeelding 1 uit faden.