Volledige versie bekijken : Customized Sneakers
APB
%Europe/Berlin %725 %2006, 18:24
Tijdje terug begonnen met sneakers verven omdat ik een tijdje terug zo'n topic zag waarin iemand zijn schoenen had geverfd voor een wedstrijd, ik vond dat wel een lache idee, dus lang opzoek geweest naar geschikte schoenen, en uiteindelijk voor 13€ ergens gevonden :)
Ik heb elke dag 1 kant geverfd verspreid over 2 weken.. Ik heb de graffiti op een glad kartonnetje gespoten en dan met een kwastje op de schoen aangebracht, ik heb voor sommige delen gebruik gemaakt van sjablonen. Over het algemeen vind ik ze erg geslaagd, alleen volgens mij kun je redelijk goed devolgorde zien van hoe ze zijn geschilderd namelijk viegtuig, robot, ogen, stad... Je kan ze kopen voor 150€ ;) nee ik doe ze denk ik maar niet weg.. daarvoor zit er teveel werk in.
http://home.hetnet.nl/~oord/Schoenen/7.JPG
http://home.hetnet.nl/~oord/Schoenen/8.JPG
Voor meer fotos zie: De klikkerdeklik (http://home.hetnet.nl/~oord/Schoenen/sneakers.htm)
bart-c
%Europe/Berlin %746 %2006, 18:54
Vind die stad erg vet! Maak een paar helemaal zo en ik koop ze van je :)
Harmke
%Europe/Berlin %751 %2006, 19:01
Whaaa :D das echt ubervet!!!
Ik zou ook gaan voor die met de stad er op...
K weet nu wat ik ga doen als k me verveel van de zomer :D
vectorboy
%Europe/Berlin %754 %2006, 19:06
Waar vind je zo'n schoenen voor 13 euro?
Ik vind ze über-vet!!! Heb je foto's van het customizing-proces?
Ruben!
%Europe/Berlin %756 %2006, 19:09
heel chill(H) ik zou ze denk ik ook niet weg doen, behalve als ik er een stuk meer had... dit is écht iets om trots op te zijn:D
APB
Waar vind je zo'n schoenen voor 13 euro?
Ik vind ze über-vet!!! Heb je foto's van het customizing-proces?
Van de bristol :)
En ja shit had ik eigenlijk moeten doen he... stom dat ik daar niet ana heb gedacht maarja.. nu is het te laat.
Finesky
Echt VET!
Echt lachen als je met je eigen ontworpen schoenen rond kan lopen!
Ik vind ze allemaal style hebben.
Harmke
%Europe/Berlin %758 %2006, 19:11
Maak een paar helemaal zo en ik koop ze van je :)
Je kan toch ook gewoon dit paar aantrekken :P. Wat maakt t nou uit dat ze verschillend zijn, dat is juist tof :D
Roenes
%Europe/Berlin %778 %2006, 19:41
Zeker wel vet dit! Goed afgewerkt en erg leuk! Dat maakt je schoenen nog eens speciaal :)
utreg_fanatic
%Europe/Berlin %782 %2006, 19:47
dope, het lijken wel von dutch die blauwe met ogen ;) toch knap gedaan
leggoz
%Europe/Berlin %920 %2006, 23:05
dope!
dat vliegtuigje vind ik wel styl
Eric
%Europe/Berlin %930 %2006, 23:20
Erg tof.
Blijft de verf ook een beetje zitten,
nog speciale verf gebruikt?
MA2R
%Europe/Berlin %938 %2006, 23:30
die fugzug is idd uber wreed.. echt vet! keep up the good work!
Superjoep
%Europe/Berlin %032 %2006, 01:46
Fo' shizzle!!
Dit is veel cooler dan je eigen shirt maken! Toffe ontwerpen, vooral de skyline en robot :)
Jammer dat je tussentijds geen foto's hebt genomen ..
Dit schreeuwt om meer dacht ik zo ;)
Roenes
%Europe/Berlin %504 %2006, 13:07
Dit schreeuwt om meer dacht ik zo ;)Dat sowieso! Maar is dit misschien ook showcase material? Want het is erg creatief en ook nog goed uitgewerkt :)
Northy
%Europe/Berlin %519 %2006, 13:28
Als ik jouw was had ik hier meer werk van gemaakt. Dit is handel. Supervette shoes.
en 150e is te weinig 2 week werk is is veel 200e zou beter zijn
APB
%Europe/Berlin %589 %2006, 15:09
Ik hoorde al van klasgenoten en vrienden dat ik een handeltje moest gaan beginnen haha. En zoals ik al zei heb ik graffiti gebruikt het is alleen wel zonde dat op sommige stukjes kleine scheurtjes komen, dus ik denk dat ik bij de volgende gewoon er eerst flink mee ga lopen, rennen, springen en nog een hoop meer. zodat ik de bastjes misschien kan omzeilen.. maarja voor de rest blijft het goed zitten en het is watervast :)
Superjoep
%Europe/Berlin %702 %2006, 17:51
Dat sowieso! Maar is dit misschien ook showcase material? Want het is erg creatief en ook nog goed uitgewerkt :)
I agree! We zien maar weinig goede, nieuwe, frisse ideeën! En deze is inderdaad lekker uitgewerkt :)
Ook een idee met potentie vind ik.
Het blijft jammer dat we het proces niet kunnen zien, maar ik vind dat het werk er wel uitspringt.
Maar APB, heb je niet eerst schetsen gemaakt op papier ook ofzo? Die je nog kunt laten zien :)
jelmerdewilde
%Europe/Berlin %723 %2006, 18:21
WOW! dude, dit is ZO stijlvol om te dragen :O:O vette pimp schoenen man.. serious.. wat voor opmerkingen heb je zoal gehad? 8D of heb je ze nog niet gedragen?
showcase is zeker terecht, lekker origineel man.. kleuren zijn ook top, vooral de blauw/zwarte. de rood/groene + alle puntjes heeft beetje aardbei look :D de schoenen deden me meteen aan o'neill schoenen denken.. van die design-your-sneaker-contest...
kdacht eerst ook dat het photoshop oefening was ofzo toen ik zo snel het plaatje zag.. maar het is echt :O :D kvind het zo ziekelijk knap dat je die verf zo op die schoenen hebt gekregen... lijkt vet profi [op de foto's tenminste :P]
btw, wat voor maat heb jij :O
APB
%Europe/Berlin %805 %2006, 20:19
Maat 45 haha, Ik heb nog wel een schetsje van de robot, en nog wat vector dingen die ik deels als sjabloon heb gebruikt, maarja omdat de schoen niet helemaal recht loopt heb ik het grootste gedeelte gewoon moeten verven.
En het meeste waren de reacties zo ongeveer:
- Hé kun je niet voor mij ook een stel van die dingen verven
- Wiejooo, die zijn echt vet man
en ik iemand zei zelfs van: "Wat jongee, da kun jij nie zelf gedaan hebbe, da zijn gewoon stickers!" maarja ik heb hem toch kunnen overtuigen haha.
MA2R
%Europe/Berlin %806 %2006, 20:21
ploter gebruiken, en dan het stickersjabloon op de schoen plakken!
Flashgirl
%Europe/Berlin %636 %2006, 16:16
Wauw, ze zijn echt geweldig...!! Ik wil ze oook :D :D ...
Wat voor verf heb je gebruikt? Merk? Prijs :D ?
En heb je er nog een speciale beschermingslaag overheen gespoten / ingewreven?
8D
Ik heb je topic bij deze verplaatst naar de Showcase!
Emveedee
%Europe/Berlin %642 %2006, 16:25
SUUUUPERVET!!! :D
Die stad vind ik idd het vetst!
En je moet idd echt je eige winkel beginnen :)
krush
%Europe/Berlin %697 %2006, 17:43
Yeah das pas zalig lekker hip!!! :D
b-here
%Europe/Berlin %715 %2006, 18:10
echt top! Zien er echt proffesioneel uit!
Pointer
%Europe/Berlin %715 %2006, 18:10
Dope man, niets op aan te merken, showcase worthy idd.
APB
%Europe/Berlin %738 %2006, 18:44
Wauw, ze zijn echt geweldig...!! Ik wil ze oook :D :D ...
Wat voor verf heb je gebruikt? Merk? Prijs :D ?
En heb je er nog een speciale beschermingslaag overheen gespoten / ingewreven?
8D
Ik heb je topic bij deze verplaatst naar de Showcase!
Bedankt! en ik heb 2 verschillende graffiti gebruikt, Hardcore graffiti en Montana, de montana scheurt iig veel minder dan de andere.. maar ik denk dat ik nog om te kijken of het niet erger gaat scheuren (heb het al moeten bijwerken na een feestje..) er blanco nagellak overheen ga smeren. en de graffiti was allebei 3.75 per bus
Flashgirl
%Europe/Berlin %773 %2006, 19:34
Bedankt! en ik heb 2 verschillende graffiti gebruikt, Hardcore graffiti en Montana, de montana scheurt iig veel minder dan de andere.. maar ik denk dat ik nog om te kijken of het niet erger gaat scheuren (heb het al moeten bijwerken na een feestje..) er blanco nagellak overheen ga smeren. en de graffiti was allebei 3.75 per bus
Gaaf zeg... Maar... Misschien een hele suffe vraag hoor :# ... Maar waar kun je graffity spul kopen :# 8) ?
Hm, wat betreft blanco nagellak... Jij gebruikt dat vast niet voor je nagels ;) ik af en toe wel... En ik als 'ervaringsdeskundige' zeg maar, denk niet dat dat goed gaat... Nagellak is namelijk ten eerste niet gemaakt om duurzaam te zijn.. Als je geluk hebt houdt het een week, maar meestal moet je na 3 dagen alweer opnieuw lakken... En ik denk dat je sneakers het zwaarder te verduren krijgen dan mijn vingers :D ;) ... Bovendien is nagellak niet gemaakt voor het lakken van grote oppervlaktes...
Dan nog iets: Het wordt natuurlijk hard (en je sneakers moeten soepel blijven) maar erger nog: Naggellak kan geel gaan verkleuren of zelfs je verf aantasten :O ...
Misschien kun je beter advies vragen aan een schoenmaker, die heeft ervaring met de behandeling en bescherming van het materiaal... Of bij een schilderwinkel vragen... Het zou echt zonde zijn als je schoenen verknald worden ;) :) ...
gc_soad_bartjuh
%Europe/Berlin %883 %2006, 22:11
@ flashgirl
graffiti verkooppunt (http://www.graffiti-shop.nl/)
maar ik heb`t ook wel eens gewoon gedaan met een spuitbus met autolak:p ietsje onhandiger maar gaat wel :D
Ea.Z
%Europe/Berlin %158 %2006, 04:48
1 woord
DOPE
2de woord
Showcase (staat er ondertussen al, maar was mijn eerste gedacht toen ik die schoenen zag)
gewoon DOPE
hoort hier thuis
(niet in dit forum, wel beneden bij mijn trap, naast mijn skateschoenen...)(Start een winkel!):)
DOPE
Mitch
%Europe/Berlin %357 %2006, 09:35
Ik vind het heel erg vet gast! Leuk idee en vet uitgewerkt!
Leuk dat je zoveel niet digitaal doet (eerst al met die krant).
Zonde dat je ze draagt :D zijn veelste mooi om stuk te laten gaan!
Renoiser
%Europe/Berlin %437 %2006, 11:29
-Koop meer kwaliteit schoenen...
-Betere verf...
En begin dan een winkel! Zeker doen!
Je hebt een gat in de markt gevonden...
Straks zien we je op tv schoenen sprayen voor bekendheden :P
(mocht je nog is een keer kisten gaan sprayen...ik koop ze! :D)
APB
%Europe/Berlin %495 %2006, 12:53
Gaaf zeg... Maar... Misschien een hele suffe vraag hoor :# ... Maar waar kun je graffity spul kopen :# 8) ?
...
Misschien kun je beter advies vragen aan een schoenmaker, die heeft ervaring met de behandeling en bescherming van het materiaal... Of bij een schilderwinkel vragen... Het zou echt zonde zijn als je schoenen verknald worden ;) :) ...
Ik heb de graffiti gehaald bij de verfdump (die was het dichtste bij en de skateshop was er mee gestopt) en volgens de schoenmaker moest ik gewoon leerverf gebruiken omdat leer soepel is en graffiti hard word.. nja daar zit wel wat in maar hij wist ook niets wat ik ertegen kon doen, behalve elke keer bijwerken.. maarja. Ik heb al weer een nieuwe klus voor van die Allstars (goeiekope) dus dat word ook weer uitproberen hoe dat gaat want nu is het stof.. maar ik zal ze zeker weer posten!
-Koop meer kwaliteit schoenen...
-Betere verf...
En begin dan een winkel! Zeker doen!
Je hebt een gat in de markt gevonden...
Straks zien we je op tv schoenen sprayen voor bekendheden :P
(mocht je nog is een keer kisten gaan sprayen...ik koop ze! :D)
Dat sprayen voor beroemdheden zie ik wel zitten haha! en ik heb nog kisten staan (14 gaats :) ) dus die kan ik ook nog eens een keer onder handen nemen.. is alleen wel wat meer werk.
Harmke
%Europe/Berlin %496 %2006, 12:54
Kan je t niet met airbrushverf proberen? :)
Neuro
%Europe/Berlin %596 %2006, 15:19
cool 8D
echt origineel + mooie graphics
je bent echt goed bezig man!!
:)
nejo
%Europe/Berlin %405 %2006, 10:44
Echt mooi!
marlonx
%Europe/Berlin %539 %2006, 13:56
Yes men, het ziet er keihard uit.
Vooral de eerste foto (de shoes met skyline en de robot)
Een winkel zou een goede idee zijn http://www.jerryke.be/imgs/smilies/thumbup.gif
punkfreak2000
%Europe/Berlin %681 %2006, 17:21
vet!!! duidelijk vet....ik weet niet of je een grafische opleiding ofzo doet. maar als dat wel zo is zou je eens moeten proberen het te zeefdrukken, das veel soepeler en zal waarschijnlijk ook niet (snel) scheuren. ik zie in de winkels wel eens nikes waarbij het logo erop gezeefdrukt is. maar misschien is dat gedaan voordat de schoen in elkaar gezet is....maar in principe zou het ook moeten kunnen met een al-in-elkaar-gezette schoen.
Je kan trouwens ook je eigen zeefdruk "machine" maken, is op internert genoeg over te vinden.
keep up the good shit
felsie
%Europe/Berlin %880 %2006, 22:08
vet man! ik heb helemaal zin om men eige te make :P kun je precies zegge welke schoene je hebt gebruikt? dan ga ik zo snel mogelijk die ook kope om et te proberen. :P t zal me niet zo mooi lukke maar michien kan ik nog wel wat leuke "freehand" erop make omda ik zelf miniatuurtjes schilder.
bedankt voor de coole inspiratie!
jonas
sparkstyle
%Europe/Berlin %900 %2006, 22:36
Super :D
o1-jasper
%Europe/Berlin %350 %2006, 09:25
Dat is nog eens customizen :P
Egt mooi gedaan! Mischien kun je je kamer ook wel met zulk soort tekeningen gaan beschilderen (de muren) lijkt me ook vet!! Beter dan zo'n gaar behang ofzo:P
Tommyfied
%Europe/Berlin %837 %2006, 21:06
Geniaal.
vector monkey
%Europe/Berlin %512 %2006, 13:17
Vet idee,
In eindhoven heb je een winkeltje (T-SHU) die verkopen ook van die door de eigenaar gepimptje sneakertjes. erg vet.
Eerlijk gezegd vind ik de uitwerking wat minder, volgens mij kan het grafisch nog veel vetter.
Ga je er nog meer maken?
sterretje
%Europe/Berlin %541 %2006, 13:59
Ik hoorde dit toevallig net op de radio: http://www.ontwerpjesportschoen.nl/
misschien iets voor jou? ;)
dreamlabs
%Europe/Berlin %610 %2006, 15:38
In eindhoven in de piazza heb je een winkeltje genaamd artgadgets, een van de verkoopsters vertelde me dat daar binnenkort een soort van tentoonstelling was over customized sneakers. Zou ze effe mailen, misschien kun je daar wat bekendheid genereren.
martg2a
%Europe/Berlin %982 %2006, 00:34
Echt enorm vet man, het eerste wat ik dacht was echt zo van: "WIL IK OOK!!!"
Ik zou zegge maak een tutorial voor iedereen die dit ook wil proberen. Tips en alles. Misschien leuk.
Maar er meer en zet ze op marktplaats ofzoiets, kan je echt goud mee verdienen.
Succes,
Gr. Mart
Pimm
%Europe/Berlin %007 %2006, 01:10
Hmmm... hoeveel vraag je voor een APB-design custom made paar schoenen?
En ik zou zeker betere schoenen gebruiken dan B-merk schoenen van 13 ballen, haal spul dat niet meteen wegslijt.
APB
%Europe/Berlin %491 %2006, 12:47
ik weet niet wat voor spul ik zou moeten gebruiken om te zorgen dat t niet slijt.. maar als ik het met graffiti moet doen dan word dat denk ik 75 euro arbeidskosten, 25 euro ontwerp en dan nog de graffiti erbij van 5 euro per bus (ruim geschat en incl. caps) dus licht er ook aan hoeveel kleuren je wilt, op welke prijs je uitkomt.
Jorim
%Europe/Berlin %948 %2006, 23:46
Beetje een necropost, maar goed, wel toepasselijk voor Silas:
http://www.ontwerpjesportschoen.nl
TimCG
%Europe/Berlin %539 %2006, 13:57
Jj bent echt goed bezig man echt heel mooi gedaan.
Ik zou ze onmidellijk kopen moesten ze ergens in een winkel staan. Miss lach je er wel mee met het idee van commercieel te gaan maar ik zou er zomaar niet mee lachen. Ik heb die foto 2 weken op mn MSN staan en miss hebben wel 25 mensen gevraagt waar heb je die gehaald?
Festivalbekerke
%Europe/Berlin %912 %2006, 22:53
Echt geweldig: wil ik zelf ook wel eens proberen.
Heb nog grafiti thuis staan en ga eens zoeken achter een paar goeikope gympen.
Maar ik ken wel niets van dat sjablonen gedoe dus,
vraagje: hoe maak je die sjablonen zo gedetailleerd, kan je daar eens iets meer over zeggen zoals: hoe je ze maakt, uit welk materiaal, ...
(ps: als je dit nog eens prob, kan je er dan foto's van maken, pleaaze)
APB
%Europe/Berlin %631 %2006, 16:09
Echt geweldig: wil ik zelf ook wel eens proberen.
Heb nog grafiti thuis staan en ga eens zoeken achter een paar goeikope gympen.
Maar ik ken wel niets van dat sjablonen gedoe dus,
vraagje: hoe maak je die sjablonen zo gedetailleerd, kan je daar eens iets meer over zeggen zoals: hoe je ze maakt, uit welk materiaal, ...
(ps: als je dit nog eens prob, kan je er dan foto's van maken, pleaaze)
Die sjablonen heb ik eerst op de computer gemaakt, dan uitgeprint op gewoon papier, dan de grote delen uitgesneden, die met een kwastje op de schoen gezet en dan de hele kleine dingen (zonder sjabloon) met een kwastje er op zetten, ik heb eigenlijk niet echt gespoten met de graffiti (alleen op een stukje karton zodat ik met de kwast bij de verf kon)
Tek
%Europe/Berlin %972 %2006, 00:20
Bling Bling on your shoes! Echt vet!
felsie
%Europe/Berlin %919 %2006, 23:03
k heb voor de zomervakantie ook gedaan, maar met een kwastje omda ik da al een beetje kan :) was goed gelukt, en heb 2 keer zelfs een complimentje gekrege van mense op men vakantie in amerika. maakte me helemaal blij
erg bedankt voor de inspiratie!!!
fels
MA2R
%Europe/Berlin %374 %2006, 09:58
laatst heb ik nog custom sneakers gezien van newbalance met louis veitton (ofzo) zag er echt vet uit! moet je maar gaan kijken bij t-shu in eindhoven t-shu.nl
Flashgirl
%Europe/Berlin %510 %2007, 13:15
Ik wilde jullie deze links niet onthouden:
http://www.sneakerpimpsusa.com
http://www.bright.nl/sneaker-pimps
Het is inmiddels een echte hype...!
Koen!
%Europe/Berlin %860 %2007, 21:38
Zal ik dan ook nog maar even een linkje naar Leyp (http://www.leyp.com/) erbij gooien dan? Die gasten worden ook nog genoemd in je 2e link. :)
APB
%Europe/Berlin %687 %2007, 17:30
Ik heb een tijdje terug een mailtje gekregen van Leyp dat ze de fotos van mijn schoenen in hun archief hebben staan en dat ze die waarschijnlijk ook op de site zullen gaan plaatsen.
http://leyp.vonsuri.com/X1/Leypum/index.php?topic=2536 (archief)
NLjunior
%Europe/Berlin %591 %2007, 15:11
mooi :)
irissje7
%Europe/Berlin %608 %2008, 15:36
Hey!
ik zie dat je al een tijdje geleden heb geplaatst!
ik vind ze erg vet,
maar doe je dit nog steeds of wel eens voor iemand?
gr iris. :)
MAST
%Europe/Berlin %518 %2008, 13:26
Hey,
in de kleine foto ziet er al awesome uit! :O maar de link doet het niet meer..
*edit*
nu wel! althans, de link heb ik niet geprobeerd maar een vergrote foto staat in de message
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.