Volledige versie bekijken : mc als hittest
edo081
%Europe/Berlin %570 %2006, 14:40
Hallo ,
ik heb een mc als hittest, hoe zorg ik ervoor dat mijn mannetje er niet doorheen loopt?
is dat
mannetje._x + 10 + mannetje.height < vlak.height = mannetje._x -=10;
mannetje._y + 10 + mannetje.width< vlak.width = mannetje._y -=10;
groeten erik
keuken
%Europe/Berlin %573 %2006, 14:45
Check het voorbeeld in je flashhelp onder hittest of zoek naar hittest op dit forum.
Deze vraag is beetje te noobisch om eerst niet zelf wat opzoekingswerk te verrichten, lijkt mij. Mss heb je bij iemand anders meer geluk.
Erwinzzz
%Europe/Berlin %580 %2006, 14:56
Ik denk het niet :p
Probeer eerst zelf wat en zet in je post wat je zelf dacht dat je moest doen, maar niet werkte. Ik kan me niet voorstellen dat je afbsoluut geen dingen kan bedenken. Denk eerst zelf, vraag dan e.v.t. hulp...
edo081
%Europe/Berlin %606 %2006, 15:32
Ja dat vin dik ook niet erg om te doen hoor, ik moet er ook van leren, maar vin dhet moeilijk om te bepalen van welk uitgangspunt ik het moet bekijken .. Zijn er bepaalde regels die ik in mijn achterhoofd moet houden om zoiets te kunnen realiseren?
Erwinzzz
%Europe/Berlin %611 %2006, 15:40
Denk gewoon bij jezelf: wat wil ik bereiken. En dan bedoel ik niet wat, maar hoe.
bedenk dus bijvoorbeeld:
Waneer iets wel, wanner niet
Wat voor waardes moeten er verandereren in welke situatie
Dan ga je die gedachtes proberen om te zetten in code. Wat dus het belangrijkste is, is niet zomaar beginnen met scripten maar wel degelijk eerst ff goed nadenken. Dat bespaard je later weer een hoop tijd. Schrijf desnoods zoveel mogelijk op voordat je begint.
Ik raad ook aan om elk effectje apart te maken en te testen. Zo weet je ook al iets niet klopt, waar het aan ligt.
Probeer ook zeker overzichtelijk te werken. gebruik dus bijvoorbeeld ook notiaties in je code(deze zijn gewoon regels, die beginnen met // en wat daarnaa komt, beschouwd flash niet als code. bij de volgende regel begint de code weer gewoon.. Deze notaties zijn ook grijs gekleurd.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.