PDA

Volledige versie bekijken : Kan je external swf's inladen met een full-window mode?

insektopia
%Europe/Berlin %566 %2006, 14:35
hallo allemaal, ik heb drie vragen in één.

De hoofdvraag is:

Kan je een extern geladen .swf ook full-window mode laden.

Ik heb een tutorial gezien over full-window mode. (http://www.gotoandlearn.com/ >> full window mode) waar ze uitleggen hoe je een BG (BackGround) full-window maakt. Maar kan dit ook met extern ingeladen swf's. Deze zijn namelijk niet in flash zelf opgenomen dus je kan er geen actionscript's aanhangen.

Daarnaast wil ik ook nog dat ze op tijd ingeladen worden. Dus om 13:00 uur moet 13.swf ingeladen worden. Heeft iemand hier een tutorial over? Dus over tijd-laden.. tijd-acties?

Ik zou heel blij zijn als iemand me verder opweg zou willen helpen.
Alvast bedankt

theFlashWizard
%Europe/Berlin %034 %2006, 01:49
als ik jou was zou ik wat onderzoek doen naar de Date class.
staat in flash help prima omschreven.

daarnaast kan je prima actionscript hangen aan extern ingeladen swf's. waarom niet eigenlijk? kijk maar eens naar de moviecliploader class:
Actionscript Tutorials -> moviecliploader class (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338#moviecliploader class)

insektopia
%Europe/Berlin %995 %2006, 00:53
dank

insektopia
%Europe/Berlin %481 %2006, 12:33
Ik heb me door aardig wat tutorials gelezen die je gaf Flash-wiz, maar ik zit nog met een vraag:

Stel ik laad die externe swf's in een MCHolder. Ik wil dat deze swf's full window worden geladen. Moet ik de scripten hiervoor dan in de externe swf zetten?
Ik ben nu aan het werk via een tutorail wat werkt met de "bitmap-data-class", maar dit is bedoeld voor achtergrond patterns. Omdat je die bitmap opneemt in de liberary van je flash-movie kan binnen je flash-movie de scripten/instellingen eraan hangen. Hoe werkt dat met extern geladen swf's?

De tutorial werkt met het volgende script:

import flash.display.BitmapData;

cover._x = Stage.width / 2;
cover._y = Stage.width / 2;

var tile: BitmapData = BitmapData.loadBitmap ("tile");

function fillBG() {
this.beginBitmapFill (tile);
this.moveTo (0,0);
this.lineTo (Stage.width, 0);
this.lineTo (Stage.width, Stage.height);
this.lineTo (0, Stage.height);
this.lineTo (0,0);
this.endFill;

fillBG ();

Als je met een swf werkt en deze niet laat herhalen, moet dit script volgens mij ook voor mijn doeleinde te gebruiken zijn.
Is het mogelijk om hier het script aan toe te voegen wat ervoor zorgt dat die swf's extern worden geladen?

Alvast bedankt