PDA

Volledige versie bekijken : volgorde van laden

Spom
%Europe/Berlin %618 %2005, 15:50
Hallo medeflashers,

Ik erger me er aan dat als ik een pagina open in ie dat dan eerst de flashdelen geladen worden en daarna pas de rest. Is het mogelijk om aan te geven dat ik dat om wil draaien? Ik ben nu namelijk een site aan het maken met een best wel grote flash animatie erin en die mag van mij wel wat later inladen als de pagina maar vast te zien is.

alvast bedankt!

Jorim
%Europe/Berlin %656 %2005, 16:45
Je kan de afbeeldingen preloaden, maar dan kijken je bezoekers eerst tegen een wit venster wat pas 'even' later jou site wordt, dus dat is ook niet alles. Volgens mij heb jij ook een beetje een overdreven beeld van wat er gebeurt. Volgens mij word alles min of meer tegelijkertijd ingeladen (neem http://www.ultrashock.com als voorbeeld). Zeker met een wat grotere flashanimatie staan alle afbeeldingen er allang voordat hij klaar is met inladen...

Afbeeldingen preloaden (zit een standaard functie in dreamweaver ingebouwd iirc) werkt waarschijnlijk het beste voor jou! :)

Spom
%Europe/Berlin %722 %2005, 18:19
Preloaden verergert het probleem alleen maar. Ik wil juist dat mijn bezoekers snel een pagina met alle informatie te zien krijgen. En als ze er toch al wat langer zijn dan komt er als extraatje ook nog een animatie.
Ik bedenk me nu dat ik misschien eerst een lege flashfile moet laden (da's zo gebeurd) en dan met body onload een actie uit laten voeren waarmee ik een nieuwe movie open in de (bijna) lege flashfile. Ik ga het maar eens uitproberen...
in ieder geval bedankt voor de reactie!

Jorim
%Europe/Berlin %870 %2005, 21:54
Ik bedenk me nu dat ik misschien eerst een lege flashfile moet laden (da's zo gebeurd) en dan met body onload een actie uit laten voeren waarmee ik een nieuwe movie open in de (bijna) lege flashfile. Ik ga het maar eens uitproberen...Dat is een heel goed idee :) zeker als je die dan een paar seconden vertraging geeft!