Volledige versie bekijken : swf als header inladen via css
dribs
%Europe/Berlin %037 %2006, 01:54
Hello mensen,
Ik zit met een probleem.
Nu, ik werk met css (als rookie) laad daarmee als header een .gif (header.gif) in. Dit is goed. Maar nu had ik een header in flash gemaakt (wat meer animatie) en wil dan "header.swf" inladen via CSS. Dit wil hij echter niet doen.
#header
{
margin: 0 auto;
width: 641px;
height: 145px;
background: transparent url('../pics_site/header.swf') top right no-repeat;
}
Is hier een simpele oplossing voor?
Alvast bedankt !
Dries
Laiverd
%Europe/Berlin %088 %2006, 03:07
Ja hoor: niet voor een flash achtergrond kiezen. Dat kan namelijk niet.
John
dribs
%Europe/Berlin %479 %2006, 12:30
Hoe moet ik dan de "background" noemen?
...
background: transparent url('../pics_site/header.swf') top right no-repeat;
}
Laiverd
%Europe/Berlin %484 %2006, 12:38
Laat ik het anders formuleren: je kunt niet een flashmovie in de achtergrond van wat voor HTML element dan ook zetten.
John
mech7
%Europe/Berlin %512 %2006, 13:18
Volgens mij kan dit alleen met javascript.. alleen heb je kans dat je je mouse events verliest, sifr werkt op een soortgelijke manier. Die vervangt text door swf die in css staat gedefinieerd.
didgsound
%Europe/Berlin %612 %2006, 15:42
Ik denk dat hij helemaal niet over de swf heen wil typen oid, maar dat dribs gewoon een actief plaatje wil.
Lijkt me dattie gewoon de Flash Embed object /object tag code ,tussen de div /div van zijn html moet zetten.
dribs
%Europe/Berlin %697 %2006, 17:45
Idd, het is gewoon een header.
vb: http://users.skynet.be/phoenixrocks/nl/nieuws.html
Die header heb ik wat meer animo gegeven. Die header wordt aangeroepen door die css.
In flash kan ik ook wel een animated gif maken maar dan zijn de kleuren niet meer optimaal en is de grootte van de file 3 keer 5 keer zo groot.
didgsound
%Europe/Berlin %498 %2006, 12:58
is het nu opgelost dan?
Zoiets:
<!-- HEADER -->
<div id="header">
<object>Jouw Flash EMBED code, bijvoorbeeld uit de html van een publish vanuit Flash</object>
<div class="headtitle">
<div align="right"><span class="style2"><a href="nieuws.html">nl</a> | <a href="../en/news.html">en</a> </span></div>
</div>
</div>
<!-- END HEADER -->
maikel
%Europe/Berlin %610 %2006, 15:38
Hey,
is het nu gelukt?
anders kijk ik er ook nog eens naar, zou nl zonde zijn om daar tijd in te steken, als het al gelukt is.
(maar heb stiekem het gevoel dat het hier niet mee gebeurd is, of ik zit er natuurlijk naast :) )
maikel
dribs
%Europe/Berlin %762 %2006, 19:18
Ik heb er al een tijdje niet meer hene gekeken.
Ik had de code van didgsound geprobeerd maar is toen niet gelukt, ofwel deed ik iets verkeerd.
Ik hoop dat het je lukt. Moest het lukken, laat me dan maar iets wete ;)
maikel
%Europe/Berlin %350 %2006, 09:25
Ik heb er al een tijdje niet meer hene gekeken.
Ik had de code van didgsound geprobeerd maar is toen niet gelukt, ofwel deed ik iets verkeerd.
Ik hoop dat het je lukt. Moest het lukken, laat me dan maar iets wete ;)
Hey, er is een manier om fictief een swf achter welk html element dan ook te plaatsen (z-index) zo kun je een "soort" achtergrond kweken,
maar die manier lijkt me in deze situatie een beetje overbodig, aangezien de manier van didgsound perfect is als ik het zo zie.
dus door het plaatsen van je <object> embed tag uit je gepublished bestand </object> tag na <div "id=header"> (zoals eerder beschreven door didg,
laat even zien wat jij gedaan hebt, of waar je niet tevreden mee was, want het is mij iig gelukt.
Cheers !
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.