Volledige versie bekijken : Flash Remoting uitleg
chille001
%Europe/Berlin %973 %2005, 00:22
hoi,
misschien een vraag op de verkeerde plaats of een wat moeilijke vraag, maar toch..
Kan er iemand mij een voorbeeld fantaseren voor het gebruik van Flash Remoting?
En welke verschillen zijn er mogelijk in vergelijking met het volgende voorbeeld;;
*Flash movie met gebruik van php/mysql met Load, LoadANdSent, etc voor het gebruik van bv een forum als deze???
ik heb geen duidelijk beeld over Remoting en zou het graag scherper stellen...
bedankt..
als er eventueel iemand over wil chatten, laat maar weten..
Ultim-o
%Europe/Berlin %786 %2005, 19:53
Hey! :)
Flash remoting is puur voor communicatie voor Flash gemaakt. Het gebruikt een eigen 'taal' om data tussen Flash en Coldfusion te sturen, "Action Message Format". Dit maakt het mogelijk om zonder teveel onnodige data Flash en Coldfusion met elkaar te laten communiceren, en om data 1 op 1 door te pasen.
Object blijven object, arrays blijven arrays, string blijven string... (niet 100% waar in de praktijk). Dat is dus ideaal.
Het werkt en debugt gewoon veel fijner dan bijv LoadVars(). Het is ook sneller.
En aan de coldfusion kan maak je gebruik van CFC's. ColdFusion Components, het handige daarvan is dat het herbruikbaar is, het is simpel opgebouwd en als je het goed doet kun je het voor meerdere projecten inzetten.
Als je vaak dynamische Flash sites maakt is het handig om met Flash Remoting te werken icm met Coldfusion of AMFPHP (php)..
chille001
%Europe/Berlin %809 %2005, 20:25
thx, man,,
ik ga me eens dieper verdiepen in coldfusion,,dynamische sites op alle vlak, data,video, annimatie is hetgene waar ik naar toe wil..1 op 1 lijkt me inderdaad zeer interessant..andere dingen zal ik moeten ontdekken..maar de honger is er steeds..toto volgende..
Ultim-o
%Europe/Berlin %434 %2005, 11:25
Succes en vraag maar raak! Ik kan je de combi flash-flash remoting-coldfusion(-flash communication server) zeker aanraden!
A3D
%Europe/Berlin %531 %2005, 13:45
Ik kan je de combi flash-flash remoting-coldfusion(-flash communication server) zeker aanraden!...ja ik ook als je de geldpest hebt...en anders misschien AMFphp (http://www.a3d.nl/index.php/?page_id=143) eens proberen om te beginnen?
Ultim-o
%Europe/Berlin %487 %2005, 12:42
...ja ik ook als je de geldpest hebt...en anders misschien AMFphp (http://www.a3d.nl/index.php/?page_id=143) eens proberen om te beginnen?
Ligt eraan je er hobby matig mee omgaat om echt zakelijk, wie kwaliteit wilt moet er ook voor betalen...
A3D
%Europe/Berlin %533 %2005, 13:47
Ligt eraan je er hobby matig mee omgaat om echt zakelijk, wie kwaliteit wilt moet er ook voor betalen... Mooi...Vooral volhouden zo hoor ;)
Ultim-o
%Europe/Berlin %731 %2005, 18:33
Dit wordt vanaf nu een algemeen discussie topic over flash remoting..
Hoe moet je opmerking opgevat worden A3D? Vind je de producten van MM voor zakelijk gebruik nog steeds te duur? Of ben je gewoon voor open source technieken?
FlashElements
%Europe/Berlin %029 %2005, 01:42
Dit wordt vanaf nu een algemeen discussie topic over flash remoting..
Hoe moet je opmerking opgevat worden A3D? Vind je de producten van MM voor zakelijk gebruik nog steeds te duur? Of ben je gewoon voor open source technieken?
Multimedia instellingen en/of bedrijven kiezen niet vaak MM. Puur omdat men er niet mee bekend is (of minder) en vooral omdat je vaak gewoon met andere technieken het zelfde resultaat krijgt. Dus dure pakketten zijn echt niet noodzakelijk als het gaat om kwaliteit. :)
Ultim-o
%Europe/Berlin %519 %2005, 13:27
Dus dure pakketten zijn echt niet noodzakelijk als het gaat om kwaliteit. :)
Nee gelukkig niet :),maar ik ben aan de ene kant ook echt wel voor open source, alleen ik vind het erg fijn bij betaalde producten dat er goed getest is, en dat je gewoon meer service hebt. De MM producten sluiten ook (nog) steeds meer op elkaar aan, en er wordt over nagedacht, al met al vind ik het een stuk betrouwbaarder... en voor mijn gevoel veiliger. Het staat ook netjes en robuust, de serie MM producten, en misschien ben ik gewoon verwend omdat ik niet anders gewend ben... HMm eigenlijk geld mijn mening helemaal niet dan ;)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.