Volledige versie bekijken : Een domme vraag maarja, _level?
JAZZ26022003
%Europe/Berlin %591 %2005, 15:11
Ik ben bezig met een preloader die niet wil afspelen. Normaal werk ik met _root en _parent maar blijkbaar zit ik nu iets te diep en moet ik waarschijnlijk met _level werken. Nu de domme vraag: Hoe weet je op welke level je zit? (_level3, leverl15....,)
dank
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %605 %2005, 15:31
je zou kunnen kijken bij het afspelen van de movie, in de lijst van objecten (ctrl l) en de lijst van variabelen (ctrl alt v), maar dan moet je wel even goed zoeken wel object je precies nodig hebt, eventueel kan je hier ook de Debugger voor gebruiken (vanuit flash author scherm, ctrl shift enter)
hoe zit je structuur ongeveer in mekaar?
(want het is namelijk niet per se zo dat je _level nodig hebt)
probeer het bijv. even zoiets als dit weer te geven:
_root -> mc1 -> mc2
_root -> mc1 -> mc3
etc
en dan even aangeven van waaruit je wat wilt aanroepen, wat code en/of de fla zou handig zijn.
JAZZ26022003
%Europe/Berlin %615 %2005, 15:46
De eerste pagina index.swf opent met de menuknoppen.
Als er op de knop album wordt geklikt wordt er een externe movie opgehaald die wordt afgespeeld in een mc met daarin een opsomming van de albums. Als men op een album klikt wordt er terug een nieuwe swf opgehaald die in een mc in album wordt afgespeeld. Er verschijnen thumbnails van de foto's. Bij het klikken op de foto's wordt er wederorm een externe swf opgehaald die wordt afgespeeld in een mc in de.
Voor alle swf gebruik ik als preload volgende code:
frame 1:
txtPercentage = Math.round((_parent.getBytesLoaded()/_parent.getBytesTotal())*100) add "% loaded";
tellTarget ("loader") {
gotoAndPlay(Math.round((_parent.getBytesLoaded()/_parent.getBytesTotal())*100));
}
frame2:
if (_parent.getBytesLoaded() == _parent.getBytesTotal()) {
gotoAndStop("scene2", 1);
} else {
gotoAndPlay(1);
}
Bij het afspelen van alle externe swf's lukt het met deze code, behalve bij het afspelen van de foto's.
Dank u voor uw reactie
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %662 %2005, 16:53
Ik begrijp dus dat na het klikken op de thumbnail een externe swf wordt geladen en dat daarin de preloader niet werkt. Weet je zeker dat de preloader wordt overgeslagen? (gaat deze niet gewoon heel snel naar de 100% en LIJKT daarom overgeslagen)
Wordt de vergroote foto in die externe swf nu wel geladen?
In de code doe je elke keer kijken naar _parent dit is mij niet helemaal duidelijk, deze code staat in frame1-2 van de in te laden swf toch, dus bijvoorbeeld de swf met daarin de grote foto?
Of staat deze code in een aparte MC waardoor die met _parent naar de _root van die swf gaat kijken?
Wellicht is het toch handig om je *.fla te uploaden en de link hier beschikbaar te stellen. Het klinkt best ingewikkeld met veel lagen in mekaar, dat is altijd moeilijk inbeelden . :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.