Michiel Jakobs
%Europe/Berlin %571 %2006, 14:43
lv = new LoadVars();
lv.onLoad = uitlezen;
lv.load("http://***.***com/");
function uitlezen(succes){
if(succes){
vak._height=600;
while(this['datum'+i] != undefined){
attachMovie("cellen", "cellen" add i, i);
eval("cellen" add i)._y =(30*i-21);
eval("cellen" add i).datum=this["datum"+i];
eval("cellen" add i).naam=this["naam"+i];
eval("cellen" add i).bedrag="€ "+this["bedrag"+i];
eval("cellen" add i).gebruiker=this["gebruiker"+i];
eval("cellen" add i).id=this["id"+i];
i=i+1;
}
}else{
trace('error');
}
}
Het wil me allemaal niet lukken :( ... ik heb een scrollPane, met daarin de movieclip vak; Daarin worden cellen geladen aan de hand van AttachMovie (de interface is dan ongeveer Exel). Nu heb ik 54 rijen cellen, maar de scrollbar komt niet te voorschijn nu het wel moet.
Als ik zeg vak._height=600; wordt het vak (waarin alle movie worden attached) vergroot en verschijnt er wel een scrollbar. Nu dacht ik de hoogte gewoon variabel te maken, denk 22(hoogte cel) * 54 (aantal rijen). Om dit te kunnen doen, moet vak._height in de function.
Om alles gewoon te testen doe ik wederom vak._height=600;. Het vak wordt vergroot. Maar de scrollPane werkt niet. Hoe komt dat en hoe kan ik dat oplossen.
Mischien vak._height buiten de functie? maar dan moet ik dus wel de var aantal_rijen uit de functie krijgen om er verder mee te rekenen.
Alvast bedant.
Domeinnaam verwijderd, ivm google zoekresultaten
lv.onLoad = uitlezen;
lv.load("http://***.***com/");
function uitlezen(succes){
if(succes){
vak._height=600;
while(this['datum'+i] != undefined){
attachMovie("cellen", "cellen" add i, i);
eval("cellen" add i)._y =(30*i-21);
eval("cellen" add i).datum=this["datum"+i];
eval("cellen" add i).naam=this["naam"+i];
eval("cellen" add i).bedrag="€ "+this["bedrag"+i];
eval("cellen" add i).gebruiker=this["gebruiker"+i];
eval("cellen" add i).id=this["id"+i];
i=i+1;
}
}else{
trace('error');
}
}
Het wil me allemaal niet lukken :( ... ik heb een scrollPane, met daarin de movieclip vak; Daarin worden cellen geladen aan de hand van AttachMovie (de interface is dan ongeveer Exel). Nu heb ik 54 rijen cellen, maar de scrollbar komt niet te voorschijn nu het wel moet.
Als ik zeg vak._height=600; wordt het vak (waarin alle movie worden attached) vergroot en verschijnt er wel een scrollbar. Nu dacht ik de hoogte gewoon variabel te maken, denk 22(hoogte cel) * 54 (aantal rijen). Om dit te kunnen doen, moet vak._height in de function.
Om alles gewoon te testen doe ik wederom vak._height=600;. Het vak wordt vergroot. Maar de scrollPane werkt niet. Hoe komt dat en hoe kan ik dat oplossen.
Mischien vak._height buiten de functie? maar dan moet ik dus wel de var aantal_rijen uit de functie krijgen om er verder mee te rekenen.
Alvast bedant.
Domeinnaam verwijderd, ivm google zoekresultaten