Volledige versie bekijken : Photoshop 16bit -> Illustrator 8bit
Bovadi
%Europe/Berlin %911 %2005, 22:52
Hey,
Ik heb een poster gemaakt in photoshop van 16bit... de tekst wil ik in illustrator doen.
Maar als ik de poster open in illustrator moet ik verder werken in 8bit. Hierdoor gaat de kwaliteit
best wel achteruit.... Is er een manier om de poster in 16bit te openen?
Alvast Bedankt.
Bovadi
Neon
%Europe/Berlin %582 %2005, 14:59
Volgens mij niet.
16 of 8 bit gaat ook vooral op bij foto's een aangezien illustrator een vector programma is.
Zit daar ook geen 16 bit in. Dat je foto er waarschijnlijk slecht uitziet is gewoon omdat illustrator daar niet voor bedoelt is.
Gewoon lekker je poster opmaken in InDesign of Quark niet in photoshop of illustrator.
Deze programma's zijn niet gemaakt om op te maken, ze kunnen het wel (Redelijk) maar ze zijn er niet voor. ;)
En hoezo wil je de tekst in illustrator doen eigenlijk?
In photoshop kan dit net zo goed hoor. :D
succes ermee
Bovadi
%Europe/Berlin %599 %2005, 15:23
Voor een betere druk kwaliteit kan je het beste de tekst met illustrator doen.
mech7
%Europe/Berlin %622 %2005, 15:56
Volgens mij moet dit wel kunnen met CS 2 als je het erin plakt als een smart object, als je dan het plaatje gaat editen kan je er weer op klikken en opent hij photoshop weer... ik vermoed dat de kleuren dan ook wel hetzelfde zullen blijven, ik heb dit dus niet getest maar ik ga ervan uit dat de heren adobe hier wel aan gedahct hebben :D
Mitch
%Europe/Berlin %624 %2005, 15:58
Die kwaliteits verlies valt toch mee? Je kan toch ook de tekst die je in illustrator hebt gemaakt exporteren naar photoshop. Voor 16 naar 8 bit zou ik niet weten.
Bovadi
%Europe/Berlin %632 %2005, 16:10
Dit is een probleem die ik trouwens als reeds opgelost heb.
Ik had gewoon die poster in photoshop overnieuw gemaakt.. in een 8bit bestandje.
Kwaliteit verlies valt dan wel mee :)
Bovadi
%Europe/Berlin %636 %2005, 16:15
Die kwaliteits verlies valt toch mee? Je kan toch ook de tekst die je in illustrator hebt gemaakt exporteren naar photoshop. Voor 16 naar 8 bit zou ik niet weten.
Ik denk toch dat het handiger is om de photoshop bestanden te openen in illustrator en dan vanuit illustrator op te slaan als pdf. Want ik denk dat tekst uit illustrator geopend in photoshop de 'vector kracht' niet meer bezit. Of heb ik dat fout?
Mitch
%Europe/Berlin %644 %2005, 16:28
Ik doe niets profesioneels met druk werk, maar met exporteren van vector naar ps heb ik geen problemen. Vooral niet nu met sc2 functie smart objects.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.