PDA

Volledige versie bekijken : actions

mikie
%Europe/Berlin %640 %2005, 16:21
hallo,

ik ben hier helemaal nieuw en ook helemaal nieuw met flash ik ben het door tuts van deze website aan het leren, maar nu zit ik met een probleem: in de tut van rolloff effect wordt gezegt dat je op frame 1 met je rechtermuismoet klikken en dan naar actions moet gaan, maar bij mij staat er helemaal geen action:s? ik heb macromedia flash mx pro 2004 dus ik weet niet waar het aan zout moeten liggen, weet 1 van jullie waar ik dan die actions kan vinden?

tnks, mike.

Laiverd
%Europe/Berlin %640 %2005, 16:22
F9 ofwel window > development panels > actions

mikie
%Europe/Berlin %641 %2005, 16:24
F9 ofwel window > development panels > actions

ja dat had ik al onderhand door, maar dan wordt er gezegt dat ik op moviecontrol -> stop moet drukken maar dat kan ik egt nergens vinden?

The_One
%Europe/Berlin %653 %2005, 16:40
hoi,
mss dat jouw tut die je volgd geschreven is voor FMX. In FMX heb je nog het 'beginners' AS-venster, daar hoef je (bijna) niks zelf te scripten.

Wat jij moet doe is:
MC aanklikken, op F9 drukken [wat m'neer Laiverd al zei], en dat zelf dit intypen:
stop();

Overingens zou ik gewoon tut's uitkiezen die voor FMX04 of FMX04Prof zijn :)

Suc6 verder :)!

mikie
%Europe/Berlin %672 %2005, 17:08
oke, nou het lukt met niet echt helemaal, maar hoe kan ik tuts uitkiezen die voor FMX04 of FMX04Prof zijn? waar zou ik dat dan moeten doen, sorry ben nieuw:(

Dauntless
%Europe/Berlin %711 %2005, 18:05
oke, nou het lukt met niet echt helemaal, maar hoe kan ik tuts uitkiezen die voor FMX04 of FMX04Prof zijn? waar zou ik dat dan moeten doen, sorry ben nieuw:(
Kijk gewoon wat verder hier op de site... Maar als er staat: ga naar 'movie controls' of zo, dan neem je beter een andere. Kijk ook eens op www.actionscript.org :)

mikie
%Europe/Berlin %772 %2005, 19:32
ok tnks, maar die andere site is engels en ik ben super slecht in engels ik weet dan is het juist goed voor me maar als hobby om flash te leren en dan engels te gebruiken vind ik irritant dus heb liever nederlands taalige site's!

theFlashWizard
%Europe/Berlin %985 %2005, 00:39
tja.. das n btje moeilijk denk.. der zijn veel meer engelssprekende personen.. dus ook veel meer engelse tuturials.. ik denk dat je beter n btje aan je engels kan gaan werke dan.. :P