PDA

Volledige versie bekijken : flash detection horror

septunas
%Europe/Berlin %762 %2006, 19:18
Ja de zoveelste topic over flash detection. Gelieve me niet door te verwijzen naar andere topics die niet relevant zijn.

Ben hier nu 2 dagen mee bezig en heb denk ik zowat alles geprobeerd en heb geen enkele oplossing gevonden die me bevalt.

-je hebt de standaard embed: Heb je geen flash player, dan installeert de browser die automatisch. Deze methode vind ik ideaal.
Het probleem hiermee is dat als je (verouderde) flash player geïnstalleerd is, deze gewoon de site laadt en de site vol fouten zit.

-om dat op te lossen hebben ze sfwObject of de detection kit. Al die methoden werken, maar hebben het grote nadeel dat, ook als er geen flashplayer is een alternatieve pagina kunnen tonen.
Wat hier nu zo slecht aan is?:
-je wordt naar Adobe's flash player site doorverwezen
-je moet de spam voor de yahoo toolbar toolbar uitvinken
-bij firefox moet je die flashplayer.exe downloaden, installeren. Voor wie het weet, de cache legen en refreshen, maar een doorsnee gebruiker zal gedwongen zijn z'n browser te herstarten
-bij explorer zou het met embed alleen wel lukken, maar we willen compatibel zijn, dus hier ook die omslachtige methode.
-indien de player niet geïnstalleerd is gaat die handige (in de browser) ingebouwde plugin install ook niet. De script menen het beter te weten.

Dus mijn vraag:
Is er een manier om flash player te laten upgraden dmv de ingebouwde browser methode, zoals gebeurt zonder flashdetectie indien flashplayer nog niet aanwezig is.
Ik kan er in de verste verte niet bij dat naar Adobe doorverwijzen nodig is, aangezien de meest gebruikte browsers een ingebouwde flash install voorzien hebben.

PS: ben me bewust dat hier reeds irritant veel topics over bestaan, maar deze benadering heb ik nog nergens gevonden.

Mvg

kevinrommen
%Europe/Berlin %808 %2006, 20:24
Dag Septunas,

Een belangrijk issue waar je hier ook rekening mee moet gaan houden is het het recente internet explorer 'probleem' waardoor je sowieso niet meer met normale embeds kunt werken.

http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=13867

dus daar moet je ook rekening mee houden.

Om exact antwoord te kunnen geven durf ik niet echt iets te zeggen. Maar wilde je erop wijzen dat je hier ook rekening mee moet houden.

groeten, Kevin

septunas
%Europe/Berlin %965 %2006, 00:09
Tx Kevin,
Heb je link gevolgd en moet zeggen dat ik het niet helemaal begrijp. Zo een bedrijf dat z'n patent inzet om browser producenten te dwingen om internet gebruikers een handicap te geven.
Lijkt me een extra probleem, niet eens een uitleg over mijn probleem.

Maar de logica, dat met de tijd de technologie verbetert, lijkt me hier ook niet te kloppen.

Het enige wat ik eigenlijk wil weten is:
Hoe kan ik flash player laten upgraden zonder een link naar een site te volgen, en op een lepe manier me bijna de yahooToolBar te laten aansmeren, en dan ook nog eens m'n browser te moeten herstarten.

Denken ze nu echt dat een doorsnee gebruiker dit slikt. Dit kan ik niet meer met zelfvertrouwen uitleggen aan 'n klant...

Is dit het einde van Flash? Hoe ver kan je gaan om bezoekers je site te laten zien.
De bezoeker het gevoel geven dat die een software moet installeren om een site te kunnen zien, is in alle opzichten dwaas. Een benodigde plugin moet automatisch laden, eventueel na bevestiging, maar hoe het nu gaat is onhoudbaar.

Voila, dat is mijn gedacht.
Als iemand een oplossing weet...Graag. Ben nu drie-vier jaar intensief met flash bezig en hoop niet op deze manier m'n passie (en inkomstenbron) te moeten beëindigen.

kevinrommen
%Europe/Berlin %000 %2006, 01:01
Dag Septunas,

Heb even uitgebreid naar je vraag gekeken om het toch maar te beantwoorden dan. Maar ik gaf je het vorige antwoord net omdat ik al dacht dat je er niet vanaf wist. Ik snap dat je alleen over die detection kit wil weten maar de update van microsoft is minstens net zo belangrijk en moet je ook rekening mee houden

Ik zal het in het kort even uitleggen. Er is dus een bedrijf geweest die een patent heeft op het gebruik van objecten in html. Dit hebben ze sinds kort openbaar gemaakt en microsoft aangeklaagd voor het gebruik van objecten in html. Microsoft heeft nu een update moeten uitbrengen voor explorer waardoor elke gebruiker een extra klik moet maken om uberhaupt swf te kunnen gebruiken. Dit is dus inderdaad een handicap. Het is uitermate belangrijk dat je hiervan op de hoogte bent aangezien je het kan omzeilen. Zodat je gebruikers er geen last van hebben.

Dus Internet explorer is voortaan *** en moet omzeilt worden. De problemen die jij nu hebt ondervonden met het updaten van de player kan ik iets bij indenken dat het niet gemakkelijk is. Toch is de update via de adobe site op dit moment het meestgebruikt en up to date. In principe kan je gewoon niet meer rekenen op het feit dat de ingebakken plugins van browsers goed genoeg zijn.

Ik heb wel een oplossing voor je gevonden. Het meest opmerkelijke aan je post vond ik het feit dat je het SWFobject afkraakte(nu voortaan FlashObject). Persoonlijk vind ik dit een zeer goede manier van werken.
- Op deze manier omzeil je de update van internet explorer en voorkom je dat probleem.
- Er zit een degelijke en goede flash detection in.
- Als laatste een link die je maar eens moet bekijken. Denk dat dit wel een oplossing voor je kan zijn. Het is natuurlijk nooit zoals je zou willen. Maar dat gaat ook niet meer komen. Ik denk dat de volgende oplossing het beste is wat er mogelijk is op dit moment. http://blog.deconcept.com/swfobject/expressinstall.html

Nog wat meer links naar het SWFobject:
http://blog.deconcept.com/swfobject/#whyitsbetter
http://blog.deconcept.com/swfobject/#expressinstall
http://blog.deconcept.com/

Ik hoop dat ik zo je vraag een beetje heb beantwoordn en dat de express install link ongeveer in de buurt komt met wat je wil bereiken. Opzich doet het ruim voldoende.

groeten, Kevin

ps. Wat ik ook nog op wilde merken is dat je spreekt over de yahoo toolbar. Deze komt alleen tevoorschijn bij een installatie van de SHOCKWAVE Plugin. Dat is voor director en niet voor flash. Deze komt gegarandeerd niet bij de flash install omhoog. Hoe kom je daarop??????

edit
-------------------------------------------------------
Denk zeer zeker niet dat dit het einde van flash wordt. Als je kijkt naar de huidige ontwikkelingen op basis van flash/as3/flex dan komt dat wel goed. Hoewel javascript ajax en het totale web 2.0 plaatje ook steeds aantrekkelijker wordt voor bepaalde onderdelen. De toekomst zal blijken hoe goed je web 2.0 met flash kan gaan combineren.

Laiverd
%Europe/Berlin %318 %2006, 08:38
ps. Wat ik ook nog op wilde merken is dat je spreekt over de yahoo toolbar. Deze komt alleen tevoorschijn bij een installatie van de SHOCKWAVE Plugin. Dat is voor director en niet voor flash. Deze komt gegarandeerd niet bij de flash install omhoog. Hoe kom je daarop??????

Dit is echt onjuist; als je gebruikers redirect naar de download pagina voor de Flashplugin is er wel degelijk een optie om de Yahoo toolbar te installeren en die optie staat inderdaad default aangevinkt. In het verleden is daar in de community veel discussie over geweest, maar helaas 'money talks'.

Met betrekking tot het probleem: voor Firefox bestaat er voor zover ik weet niet iets als een silent install, simpelweg omdat je daarvoor een installer.exe nodig hebt die je op de een of andere manier toch handmatig moet installeren.

Verder vind ikzelf de silent install eigenlijk (gezien vanuit een gemiddelde gebruiker) een slechtere optie. De gebruiker wordt nl. geconfronteerd met een hele generieke melding en moet een akkoord geven. Jij en ik zouden dat wel doen, maar wat zou de gebruiker doen die alom wordt gewaarschuwd niet zomaar zaken te downloaden en te installeren. Persoonlijk vind ik het een veel betere optie om de gebruiker netjes te redirecten naar een pagina waar ik kan uitleggen wat er aan de hand is, en waar ik ze dus van info kan voorzien die ik voor de doelgroep relevant acht. En verder redirect ik alleen indien het gaat om key-content in Flash; als het gaat om een simpel logootje; mwah ... zet ik gewoon een gif-alternatief neer.

En alles begint natuurlijk met het kunstje om te kunnen beslissen voor welke Flash Player je publiceert. Veel mensen snappen dat kunstje niet: simpele animaties worden voor Flash Player 8 gepubliceerd, terwijl er helemaal geen Flash 8 specifieke features worden gebruikt.

Bovenstaande biedt niet de oplossing die je zoekt, maar wellicht wel een ander zicht op de zaak.

John

mknol
%Europe/Berlin %349 %2006, 09:23
Is dit het einde van Flash? Hoe ver kan je gaan om bezoekers je site te laten zien. De bezoeker het gevoel geven dat die een software moet installeren om een site te kunnen zien, is in alle opzichten dwaas. Een benodigde plugin moet automatisch laden, eventueel na bevestiging, maar hoe het nu gaat is onhoudbaar.

Voila, dat is mijn gedacht.
Als iemand een oplossing weet...Graag. Ben nu drie-vier jaar intensief met flash bezig en hoop niet op deze manier m'n passie (en inkomstenbron) te moeten beëindigen.
Kop op, niet zo negatief. Je verteld dit alsof je leven ervanaf hangt. Mensen die je site willen zien, klanten die een flashsite willen hebben, die begrijpen dit. En als ze dit niet begrijpen, kun je het uitleggen. Als jouw site in flash8 is gemaakt, moet je ervanuit gaan dat (zoals Laiverd zegt) de doelgroep ook die player heeft. Men moet zich niet aanpassen aan jouw site toch?

[:o)] Blijven lachen

kevinrommen
%Europe/Berlin %415 %2006, 10:58
Dan breekt mijn klomp echt. Ik had het getest nog wel. Heb het net weer getest met de volgende link

http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash

als je deze link gebruikt zie ik niet het installeren van de yahoo toolbar? Of ligt dit aan het feit dat er nog een flash player op staat en dat hij hem eroverheen installeert.

groeten, Kevin

Laiverd
%Europe/Berlin %466 %2006, 12:12
Geen idee waar dat dan aan ligt, maar ik zie die optie al sinds een behoorlijke tijd, en kan me zo geen situatie herinneren dat ik 'm op de pagina die je geeft, niet zag.

John

kevinrommen
%Europe/Berlin %473 %2006, 12:21
wat vreemd dan. Maar als je het swfobject gebruikt dan ga je dat probleem uit de weg ook. Hierbij doel ik op de expressinstall

Laiverd
%Europe/Berlin %477 %2006, 12:28
Zoals ik al zei (al is dat verder niet relevant ;) ) ben ik persoonlijk een tegenstander van express install. Ik laat me graag overtuigen dat het wel een goede optie is.

John

kevinrommen
%Europe/Berlin %524 %2006, 13:35
Hey john,

ten eerste vind ik dat je een goed punt hebt dat je soms beter een oudere flashplayer kan gebruiken als je toch geen nieuwe functies gebruikt.

Kon in je andere post niet echt terug vinden waarom je geen voorstander was van de express install. Het is niet een silent install zoals je al eerder opmerkte. Het is juist een install die kijkt of de player geinstalleerd is. Dan via de settings box de flashplayer install ophaalt. Deze install kan je dan installeren en daarnaar wordt je terug geleidt naar de website waar je op zat.

Als je je flashplayer eraf gooit en dan deze link bekijkt zie je een voorbeeld.
http://blog.deconcept.com/swfobject/expressinstall.html

dan hoor ik wel wat je ervan vindt.

groeten, Kevin

septunas
%Europe/Berlin %632 %2006, 16:11
@Laiverd:
voor Firefox bestaat er voor zover ik weet niet iets als een silent install, simpelweg omdat je daarvoor een installer.exe nodig hebt die je op de een of andere manier toch handmatig moet installeren.
als ik m'n flash player uninstall, en dan met Firefox wil kijken naar een flash site vraagt die de benodigde plugin te installeren, zonder redirects en zonder problemen.

@mknol:
pessimistich?, dat komt omdat ik nogal vastberaden begonnen ben om een oplossing te vinden zonder firefox te moeten herstarten, hier erg lang naar gezocht heb en die maar niet kon vinden. Heb het ondertussen laten bezinken en ben weer wat optimistischer. Bedoel geloof nog altijd in Flash, maar vind toch dat de browser producenten nouwer moeten samenwerken met Adobe Flash (en/of omgekeerd) om een intuïtievere methode te vinden voor de upgrades. Dit volledig in hun eigen belang (adobe dan). Het is toch niet dat Flash met zoveel security issues zit dat dit zo omslachtig moet gebeuren. Als embed gepatenteerd is moeten ze maar een andere manier vinden. 'Sure it's worth the investment'

@kevin:
Heb al die methoden van deconcept uitgeprobeerd, en met alle respect voor die mensen die er zoveel energie steken, hebben ze naar mijn mening geen ideale manier gevonden. Express install vermeidt niet dat je je browser moet herstarten in Firefox.
En vooral met javascript disabled is er geen enkele detection kit die nog een flash pagina vertoont. Daarvoor moet je embed gebruiken..

Na zeer uitgebreid testen opteer ik nu voor de detection kit die Macromedia zelf heeft uitgebracht. Deze blijkt (naar mijn bevindingen) uiteindelijk het universeelst.

Verder ben ik vrij up to date met explorer en met embed gaat dit steeds zonder problemen, ook de upgrades. Heb wel opgemerkt dat die hun plugin methode is aangepast, maar heb nog nooit moeten klikken om een flash site te zien.

Een oplossing zou kunnen zijn dat je de upgradeFP.exe op je eigen server zou kunnen uitvoeren of iets dergelijks. Denk dat ze daar bij Adobe echt energie moeten insteken.

Iemand gaf ook de opmerking dat als je je site in flash 8 maakt, je er maar voor moet zorgen dat je doelpubliek die versie heeft, kan ik enkel reageren dat er altijd die moment komt dat je ermee geconfronteerd wordt, of je nu dat doelpubliek bent of niet. En of dat publiek uw site tof vindt, hangt mede af, van hoeveel moeite ze moeten doen om uw site te bekijken.

Laiverd
%Europe/Berlin %665 %2006, 16:59
@kevin Wat ik bedoel is dat je dan wordt geconfronteerd met een standaard dialooog (volgens mij ook altijd in het Engels), en dat wil ik niet. In deze tijden waarin mensen wordt aangeraden om zichzelf te beschermen tegen van alles en nog wat (qua PC bedoel ik ;) , presenteer ik liever informatie waarin ik op mijn manier en in de taal van de doelgroep wat uitleg geef. Het is een persoonlijke voorkeur, maar ik kies hiervoor liever. Nou moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik me slechts zeer oppervlakkig in deze nieuwe feature heb verdiept ;)

John

kevinrommen
%Europe/Berlin %724 %2006, 18:23
@septunas

ik zou toch maar eens de nieuwe update van windows ergens draaien op een browser en je in het probleem verdiepen. Het is een zeer irritant probleem en je kan het gemakkelijk omzeilen wat je als webdesigner toch moet doen. IE doet dit omdat ze anders geld moeten betalen wat te begrijpen is maar voor de gebruiker is het verschrikkelijk.

Je hebt gelijk dat wat jij wil er niet is. Ik bedoelde met deconcept alleen de beste oplossing die er op dit moment is naar mijn mening. Was het allemaal maar beter geregeld inderdaad maar dat is eenmaal nu niet zo en daar zal je mee moeten werken toch.

@laiverd
Ik snap je punt. Wat jij nu zegt vind ik juist het voordeel aan de express install. Het linkje dat ik je gaf was een kleine flashmovie. MOcht het zo zijn dat je niet de goede flashplayer had dan laat hij dat in je swfje zien. En dan kan je op een button klikken om de update te draaien. Je kan dit dus in het flashbestand van jezelf vormgeven(in jouw manier en in de taal van de doelgroep). Hoe het exact werkt als je totaal geen player hebt durf ik niet te zeggen omdat ik me er ook niet genoeg in verdiept heb tot nu toe. Maar voor te oude flashplayers is dit een uitermate goede oplossing denk ik aangezien je het zelf kan vormgeven naar je eigen maatstaven.

groeten, Kevin