Sethar
%Europe/Berlin %634 %2006, 16:13
Hallo,
Ik ben vrij nieuwe met action scripts. Nu ben ik bezig om een soort van calculator te maken.
Dit is voor mensen die de prijs willen uitrekenen die ze moeten betalen.
Ik heb het zover werkent dat je alles kunt invullen en dat hij ook alles goed uitrekent.
Nou wil de persoon waarvoor ik deze 'calculator' heb gemaakt graag hebben dat de bedragen die uigerekent worden altijd 2 decimale achter de koma hebben. Maar dat krijg ik niet echt voor elkaar. Ik kan wel afronde (ceil of floor) maar weet niet hoe ik er decimale achter zet (in vele gevalen moeten er twee nulle bij.)
Ik heb een klein scriptje gevonden (hier op dit forum) maar als ik dat gebruik dan krijg ik toch steeds maar 1 of geen decimale achter de koma te zien.
function flourDecimals(number:Number, decimals:Number, t:String):Number
{
var k:Number = Math.pow(10,decimals);
number *= k;
number = Math[t](number);
number /= k;
return number;
}
trace(flourDecimals(10.11111, 2, "floor"));
trace(flourDecimals(10.145, 1, "ceil"));
trace(flourDecimals(10.78451, 3, "round"));
Dat is het script wat ik gevonden heb.
Om te kijken of het werk met mijn 'calculator' vervang ik de getalle (10,.....) door één variable die ik gebruik. Hier is de code die ik gebruik.
on(release){
if(dans<=0){
dans=1
}
if(dans>=6){
dans = 6;
}
if(td<=0){
td=0
}
if(ta<=0){
ta=0
}
dans = Math.ceil(dans)
ta = Math.ceil(ta)
td = Math.ceil(td)
dans_totaal = Math.ceil(dans) * 2.50;
deelnemers = 1;
deelnemers_totaal = 10;
td_totaal = Math.ceil(td) * 10;
ta_totaal = Math.ceil(ta) * 5;
totaal = deelnemers_totaal + dans_totaal + td_totaal + ta_totaal;
}
De code hangt vast aan een button die je dus eerst moet indrukken (release) om de code te activere.
Het 'calculatortje' berekent 4 dingen. Deelnemers (waarvan in deze versie er altijd maar 1 is), Dans (minimaal 1 en maximaal 6), td *toeschouwerskaarten dag+avond* (zoveel als je wilt) en ta *toeschouwerskaarten avond* (net zoals td).
Ook heb ik ervoor gezorgt dat 'td' en 'ta' niet lager dan 0 kunnen en mocht dat toch het geval zijn dat hij dan 0 invult en dus 0 gebruikt.
Nogmaals, de calculator werkt prima (heb geen problemen/bugs) alleen wil nu dat hij voor de uitrekeningen ('totaal', 'deelnemers_totaal', 'dans_totaal', 'td_totaal' en 'ta_totaal') altijd 2 decimalen (weergeeft) heeft... dus mocht de totaal uitkomen op € 12.5 dat hij dan € 12.50 laat zien en als het € 15 is dat hij € 15.00 laat zien. (bij alle totaal's zie iets hoger)
Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel en dat het mogelijk is.
Ik ben vrij nieuwe met action scripts. Nu ben ik bezig om een soort van calculator te maken.
Dit is voor mensen die de prijs willen uitrekenen die ze moeten betalen.
Ik heb het zover werkent dat je alles kunt invullen en dat hij ook alles goed uitrekent.
Nou wil de persoon waarvoor ik deze 'calculator' heb gemaakt graag hebben dat de bedragen die uigerekent worden altijd 2 decimale achter de koma hebben. Maar dat krijg ik niet echt voor elkaar. Ik kan wel afronde (ceil of floor) maar weet niet hoe ik er decimale achter zet (in vele gevalen moeten er twee nulle bij.)
Ik heb een klein scriptje gevonden (hier op dit forum) maar als ik dat gebruik dan krijg ik toch steeds maar 1 of geen decimale achter de koma te zien.
function flourDecimals(number:Number, decimals:Number, t:String):Number
{
var k:Number = Math.pow(10,decimals);
number *= k;
number = Math[t](number);
number /= k;
return number;
}
trace(flourDecimals(10.11111, 2, "floor"));
trace(flourDecimals(10.145, 1, "ceil"));
trace(flourDecimals(10.78451, 3, "round"));
Dat is het script wat ik gevonden heb.
Om te kijken of het werk met mijn 'calculator' vervang ik de getalle (10,.....) door één variable die ik gebruik. Hier is de code die ik gebruik.
on(release){
if(dans<=0){
dans=1
}
if(dans>=6){
dans = 6;
}
if(td<=0){
td=0
}
if(ta<=0){
ta=0
}
dans = Math.ceil(dans)
ta = Math.ceil(ta)
td = Math.ceil(td)
dans_totaal = Math.ceil(dans) * 2.50;
deelnemers = 1;
deelnemers_totaal = 10;
td_totaal = Math.ceil(td) * 10;
ta_totaal = Math.ceil(ta) * 5;
totaal = deelnemers_totaal + dans_totaal + td_totaal + ta_totaal;
}
De code hangt vast aan een button die je dus eerst moet indrukken (release) om de code te activere.
Het 'calculatortje' berekent 4 dingen. Deelnemers (waarvan in deze versie er altijd maar 1 is), Dans (minimaal 1 en maximaal 6), td *toeschouwerskaarten dag+avond* (zoveel als je wilt) en ta *toeschouwerskaarten avond* (net zoals td).
Ook heb ik ervoor gezorgt dat 'td' en 'ta' niet lager dan 0 kunnen en mocht dat toch het geval zijn dat hij dan 0 invult en dus 0 gebruikt.
Nogmaals, de calculator werkt prima (heb geen problemen/bugs) alleen wil nu dat hij voor de uitrekeningen ('totaal', 'deelnemers_totaal', 'dans_totaal', 'td_totaal' en 'ta_totaal') altijd 2 decimalen (weergeeft) heeft... dus mocht de totaal uitkomen op € 12.5 dat hij dan € 12.50 laat zien en als het € 15 is dat hij € 15.00 laat zien. (bij alle totaal's zie iets hoger)
Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel en dat het mogelijk is.