PDA

Volledige versie bekijken : geluid laten stoppen

roelofpino
%Europe/Berlin %491 %2005, 12:47
Hoe kan ik geluid laten stoppen aan het eind van de movie?
De muziek duurt namelijk langer dan de movie, maar moet wel tegelijkertijd stoppen.
Ik meende dat het met 'fade out' moet, maar dat werkt niet.

Flashgirl
%Europe/Berlin %559 %2005, 14:25
Als je wilt dat je geluid synchroon loopt met je movie (en dus ook tegelijkertijd stopt), moet je je sound op 'stream' zetten.
Wanneer je dit hebt gedaan zul je horen dat het geluid een stuk slechter klinkt. Ga daarom via je Library naar je geluid toe en rechtsklik op je sound, zodat je bij de Properties van je geluid kunt komen. Daar kun je Export Settings veranderen en verbeteren. Test het geluid tot je tevreden bent over de verhouding tussen de kwaliteit en de filesize.
Via de soundeditor kun je met envelopes aangeven waar je geluid harder of zachter moet spelen. Zo kun je ook zelf een fade-out maken aan het einde van je geluidsbestand, of op dat moment dat je geluid langer wordt dan je filmpje. Ik hoop dat het zo lukt!

Ultim-o
%Europe/Berlin %589 %2005, 15:08
Je kunt je sound ook via actionscript benaderen (sound object). Dan heb je controle over je sound, en je kunt het laten stoppen wanneer je wilt..

dj_kris
%Europe/Berlin %418 %2005, 11:02
ik weet het niet hoor, maar mischien werkt dit?

stopAllSounds();

dj_kris
%Europe/Berlin %419 %2005, 11:03
je kan je muziek beter niet via een MediaController of zo iets doen.
je kan het beter via een frame doen.
dan werkt stopAllSounds(); wel

Fatty Owl
%Europe/Berlin %642 %2005, 16:25
Via de soundeditor kun je met envelopes aangeven waar je geluid harder of zachter moet spelen. Zo kun je ook zelf een fade-out maken aan het einde van je geluidsbestand, of op dat moment dat je geluid langer wordt dan je filmpje. Ik hoop dat het zo lukt!
waar staat de sound editor?

Stuf
%Europe/Berlin %151 %2005, 04:38
sleep een geluid van je library naar je stage..
selecteer het frame waar het geluid staat..

en dan in je properties panel..:
http://members.home.nl/stefnitert/flashfocus/sound-edittor.jpg

daar waar nu "repeat" staat kun je "stream" neerzetten..