PDA

Volledige versie bekijken : Motion tween werkt niet bij een symbool?

roelywoely
%Europe/Berlin %696 %2005, 17:43
Als ik een symbool maak (als movie), en ik maak bij frame 10 een keyframe en laat hem daar groter worden. Kies ik een tween, dan komen er stippelijntjes en hij werkt dan natuurlijk niet...?

Dauntless
%Europe/Berlin %698 %2005, 17:46
Als je met Mc's werkt kan je een motiontween gebruiken. Als je met shapes werkt een shapetween :).

Flashgirl
%Europe/Berlin %731 %2005, 18:32
En nog een kleine aanvulling :): Je kunt alleen een tween maken als er maar één object of shape op de layer staat.

roelywoely
%Europe/Berlin %961 %2005, 00:05
Ik wil gewoon een rondje maken dat groter wordt, dus een motion tween neem ik aan... Hij doet niks..? nog steeds stippelijntjes :(

Flashgirl
%Europe/Berlin %966 %2005, 00:11
En je weet zeker dat je van het balletje op het eerste frame van de motiontween een symbol hebt gemaakt, en dat het balletje op het laatste frame een instance van datzelfde symbol is?

BDisOKE
%Europe/Berlin %969 %2005, 00:16
Dan gaat er ergens nog iets fout.
Staat er bijv. op het eerst frame een shape en op je laatste frame een symbol.
Of er staan meerdere dingen in je frame.

haal alles weg.
Maak een nieuwe laag.
Maak een cirkel
selecteer die
F8 (we maken een symbol van je prachtige cirkel. ;))
geef hem een naam (ik stel voor: cirkel :D)
Klik nu op de timeline ergens bij frame 20 in de laag van de cirkel
F6 (we maken een nieuw keyframe.)
Selecteer je cirkel symbol op frame 20
ctrl + alt + s (we gaan schalen...)
klik nu tussen frame 1 en 20 op je timeline, in de laag van je cirkel met je rechtermuisknop create motion tween.

ctrl + enter >>> we gaan het prachtige resultaat bekijken. :cool:

Zo moet het lukken. :)

Fatty Owl
%Europe/Berlin %986 %2005, 00:40
ik heb veel dat probleem, doe gewoon op keyframe 10 ook een tween en er komt een pijl.

roelywoely
%Europe/Berlin %701 %2005, 17:50
hmm dat ga ik zeker even allemaal uitproberen. ik had gewoon create new symbol gedaan maar ik zal hem eens converten naar een symbool, misschien dat dat werkt?

maarja ik ga het zo snel mogelijk proberen (nu kan niet, comp kapot door cd uit elkaar gespat :mad: )

alvast bedankt :)