PDA

Volledige versie bekijken : afhankelijke comboboxes

mikiscje
%Europe/Berlin %683 %2005, 17:24
Hallo allemaal,

Ik heb nu 2 comboboxes op mijn stage die gevuld worden met info vanuit php.

Wat ik hiermee wil maken is als er in de eerste combobox een keuze wordt gemaakt, de keuzelijst in de tweede combobox beperkt wordt.

Ik had gedacht om een nieuw keyframe aan te maken op de timeline waarbij in de tweede combobox een aangepast script komt.
(Door het versturen van de gekozen optie naar php worden uit de DB de waardes gehaald die aan die categorie voldoen.)

Kan ik hiervoor een eventlistner gebruiken binnen de eerste combobox en bij een keuze de functie gotoAndPlay(2) gebruiken?

De bedoeling is dat wanneer de waarde van de eerste keuzelijst gewijzigd wordt, de tweede keuzelijst wordt aangepast.

Het geheel moet onderdeel worden van een uitgebreider formulier dat uiteindelijk verzonden moet worden met "POST".

mijn vragen bij dit alles zijn:
- welke eventlistner kan ik bij een combobox gebruiken?
- op welke plaats moet ik de eventlistner aanmaken?
- hoe kan ik er voor zorgen dat als de waarde in de eerste cobbox gewijzigd wordt, de waardes voor de tweede combobox opnieuw gehaald worden vanuit php?
- zijn er nog verdere dingen waar ik aan moet denken hierbij?

Alvast bedankt voor de moeite!

Dit is het script:
myData = new LoadVars();
myData.onLoad = function(){
placeTheDataIntoTheRightPlace();
};
myData.load("http://localhost/temp/dienst.php");

placeTheDataIntoTheRightPlace = function(){
for(var i = 0; i < myData["count"]; ++i){
myComboBox.addItem(myData["value"+i], myData["label"+i]);
}

};

myData2 = new LoadVars();
myData2.onLoad = function(){
placeTheDataIntoTheRightPlace2();
};
myData2.load("http://localhost/temp/werknemers.php");

placeTheDataIntoTheRightPlace2 = function(){
for(var i = 0; i < myData2["count2"]; ++i){
myComboBox2.addItem(myData2["value2"+i], myData2["label2"+i]);
}
};

Dauntless
%Europe/Berlin %689 %2005, 17:32
- welke eventlistner kan ik bij een combobox gebruiken?
Zie F1;) Tip: Zoek op 'combobox class' . Klik die dan aan en kijk bij Events :).

- op welke plaats moet ik de eventlistner aanmaken?
Altijd op een frame :). (Gewoon op dezelfde plaats als waar je nu die LoadVars dingen hebt).
- hoe kan ik er voor zorgen dat als de waarde in de eerste cobbox gewijzigd wordt, de waardes voor de tweede combobox opnieuw gehaald worden vanuit php?
Zie vraag 1 + het voorbeeld van die eventListener :).

- zijn er nog verdere dingen waar ik aan moet denken hierbij?

Euhm, dit moet niet persé op 2 frames. Je kan gewoon met _visible werken... En maak ook altijd eerst de tweede combobox leeg, vooraleer nieuwe items toe te voegen.