PDA

Volledige versie bekijken : 3D & FLASH.

INKA
%Europe/Berlin %537 %2005, 13:53
hoi,

ik merk de laatste tijd een sterke toename in het gebruik van 3d app. (vooral 3ds max),
hiervoor is een nogal dure plug-in nodig om te kunnen gebruiken in flash.

Er zijn ook andere manieren voor het im/exporteren van een 3d file in flash, (avi,mov,sequence)!

Graag info over de 3d files, welke te gebruiken?( compressietechniek bij movies,targa files,jpeg,tiff)
Tevens info over de kwaliteit cq filesize van de plug-in zijn ook welkom.

INKA

Devega
%Europe/Berlin %558 %2005, 14:23
hoi,

ik merk de laatste tijd een sterke toename in het gebruik van 3d app. (vooral 3ds max),
hiervoor is een nogal dure plug-in nodig om te kunnen gebruiken in flash.

Er zijn ook andere manieren voor het im/exporteren van een 3d file in flash, (avi,mov,sequence)!

Graag info over de 3d files, welke te gebruiken?( compressietechniek bij movies,targa files,jpeg,tiff)
Tevens info over de kwaliteit cq filesize van de plug-in zijn ook welkom.

INKA

render altijd naar image sequences
denk dan aan tga of jpg deze bestandformaten zien er vrij goed uit na stevige compressie
plus het voordeel dat je later elke willekeurige afbeelding uit je sequence kan tweaken zonder dat je een hele animatie opnieuw moet renderen

Nowan
%Europe/Berlin %983 %2005, 00:35
Swift 3d is erg goed voor 3D naar vector...

Geeft erg mooi resultaat, en is op maat van flash gemaakt, je kan de swift files gewoon in flash importeren als een movieclip...

Shivan
%Europe/Berlin %988 %2005, 00:43
Mijn voorkeur is een png sequence met transparantie eventueel, dit is in 3DMAX prima te doen. Het geeft de beste kwaliteit maar kan ook groot worden. Indien je er vector van wilt maken is Swift 3d een zeer goede oplossing voor 3DMAX, MAYA heeft zelf al een exporter naar swf.

Devega
%Europe/Berlin %455 %2005, 11:56
Mijn voorkeur is een png sequence met transparantie eventueel, dit is in 3DMAX prima te doen. Het geeft de beste kwaliteit maar kan ook groot worden. Indien je er vector van wilt maken is Swift 3d een zeer goede oplossing voor 3DMAX, MAYA heeft zelf al een exporter naar swf.

als je een beetje slim bent render je er een mask uit
een zwart wit render en vervolgens plak je die over je object heen in flash

dit spaart je nogal veel uit in filesize png ligt mij namelijk iets te zwaar

Ea.Z
%Europe/Berlin %074 %2005, 02:46
als je een beetje slim bent render je er een mask uit
een zwart wit render en vervolgens plak je die over je object heen in flash

kun je hier wat meer uitleg rond geven? lijkt me intressant...

GSusmichel
%Europe/Berlin %782 %2005, 19:46
Ik werk zelf met cinema4d en als ik het in flash wil gebruiken maak in een sequence van png file's dan kan je ook nog alpha toevoegen. Zodat de achtergrond doorzichtig blijft.

GSus :)

Devega
%Europe/Berlin %464 %2005, 12:08
kun je hier wat meer uitleg rond geven? lijkt me intressant...

simpel weg een render maken met een 100 % self illuminated shader op je model met een zwarte achtergrond en je lightsource witte shadows laten casten

http://www.ethereal3d.com/Tutorials/Compositing/Compositing.html

voorbeeld

meester
%Europe/Berlin %409 %2005, 10:49
Het beste programma om later naar flash te kunnen renderen, aangezien je al gebruik maakt van 3dMax = Plasma 2.0. Hiermee kan je je animatie van 3dMax renderen naar vector, en exporteren naar flash... In dit geval zeer geschikt voor jou dus.

Enige is dat je het programma nog moet aanschaffen, maar dat is met alles zo.
HEt leuke van dit programma is, dat het precies hetzelfde werkt als 3dMax, de basis zit er dus gelijk vanaf het begin dus goed in

groeten Carli, hoop dat je er wat aan heb

BlackAdder
%Europe/Berlin %622 %2005, 15:57
MAYA heeft zelf al een exporter naar swf.

Zet Maya je animatie ook om in vectoren? Naar mijn ervaring worden flashfiles met image-sequences erg zwaar, met dus een lange laadtijd als gevolg..

Jammer dat Lightwave3d (net als vele andere programma's), waar ik mee werk, niet naar swf kan exporteren. Het zou voor veel ontwerpers die met die software werken erg handig zijn bij het creeëren van hun portfolio.

INKA
%Europe/Berlin %682 %2005, 17:22
waar vind ik info over plasma2.0?
(google leverde chinese sites op)

inka

vistavision
%Europe/Berlin %961 %2005, 00:05
gebruik de swift 3dsmax plugin. Hier kun je vanuit 3dsmax gelijk renderen naar .swf.

Voor meer info: www.erain.com