PDA

Volledige versie bekijken : LoadMovieClip & Textfields

m0rdex
%Europe/Berlin %520 %2005, 13:30
Beste Flashfocussers :)

Ik zit met een probleem en krijg 'm er niet uit, dus genoodzaakt m'n vraagje hier aan jullie voor te leggen!! :)

Het volgende:
Ik heb een movie, waarin ik een loadMovieClip() gebruik om verschillende content in te laden. Die content bevat veel tekst, maar dat vervaagt super vaag. Wanneer je die swfjes apart opent ziet de tekst er prachtig uit. Het ligt er dus aan dat de movie in een andere movie geopent wordt.

Ik heb alles geprobeerd (static, dynamic met character enzo), en uiteindleijk kán je het wel mooi laten verschijnen met dynamic/character, maar dan wordt de tekstbox groter dan in de ontwerpweergave (bij ontwerpen 5 regels, in de movie zelf 6 regels opeens!) ... En dit is ook geen optie.

Is iemand al een keer eerder op dit probleem gestoten of ben ik gewoon uniek? :rolleyes:

Bij voorbaat dank,
a desperate Flash Focusser

latino
%Europe/Berlin %570 %2005, 14:41
yep..

is je container movie van dezelfde grootte als die je inlaad?
pas je je txtfield aan door middle van de xy te vranderen?(je moet zeg maar aan de txt boxzelf trekken om de txt field in grootte te veranderen)

m0rdex
%Europe/Berlin %582 %2005, 14:58
Zelfde grootte, en de tekstbox is niet aangepast via de Transform Tool, gewoon standaard tekstboxje eringesleept en niet uitgerekt verder...

In de container movie word er niet aan de width en height gesleuteld, en als je de swf zelf aanroept, krijg je de tekst supermooi en scherp... Maar helaas, in de "moeder" movie, aangeroepen via loadMovieClip() wordt ie onscherp.. zal ff voorbeeldje online zetten maakt het wat duidelijker miss..

In ieder geval alvast bedankt voor je hulp :)

--------

Check bij Algemeen -> Historie:

het internetadres van de "moeder" movie:
http://megamix.helemaalgek.nl/test/

het internetadres van de movie die wordt geloadMovieClipped():
http://megamix.helemaalgek.nl/test/content/historie.swf

De eerste 2 zijn tekstboxen die gebruik maken van Dynamic Text / including Character Sets Basic Latin en Extended Latin I, die zien er dus mooi uit, maar bij het ontwerpen in flash komen die regels er niet zo uit te zien!

Dat is een probleem aangezien ik er linkjes achter wil gooien ( btn die achter de tekst layer komt te staan), die moeten dus goed gepositioneerd worden bij het ontwerpen!

Idee? :)
Thanx,
m0rdex

latino
%Europe/Berlin %587 %2005, 15:05
ik zie geen link of komt ie nog ;)

m0rdex
%Europe/Berlin %590 %2005, 15:10
Bij Algemeen / Welkom staan nu paar linkjes, dan begrijp je wat ik bedoel met die btns achter de tekst :P

latino
%Europe/Berlin %597 %2005, 15:20
Waar is Algemeen / Welkom???

m0rdex
%Europe/Berlin %599 %2005, 15:22
Check bij Algemeen -> Historie:

het internetadres van de "moeder" movie:

het internetadres van de movie die wordt geloadMovieClipped():
http://megamix.helemaalgek.nl/test/content/historie.swf

De eerste 2 zijn tekstboxen die gebruik maken van Dynamic Text / including Character Sets Basic Latin en Extended Latin I, die zien er dus mooi uit, maar bij het ontwerpen in flash komen die regels er niet zo uit te zien!

Dat is een probleem aangezien ik er linkjes achter wil gooien ( btn die achter de tekst layer komt te staan), die moeten dus goed gepositioneerd worden bij het ontwerpen!

Idee? :)
Thanx,
m0rdex

Daar :)

latino
%Europe/Berlin %622 %2005, 15:55

---
zoals je het nu uitlegt is er geen probleem...je zegt hier dat bij het ontwerpen van flash de regels niet zo mooi zijn. En nu wel (online dus). Maar je bedoeld andersom denk ik

1. Heb je de txt op alias staan?
2. Heb je de font gembedded?

m0rdex
%Europe/Berlin %634 %2005, 16:13
Okee het ligt wat ingewikkeld :P zal het nog eens proberen uit te leggen (ben ik blijkbaar dus niet zo'n ster in :)) ::

Als eerste even als antwoord op je vragen:
1. Nee, want wil het juist zo mooi hebben, 2. Ja

In ontwerp modus, tik ik een tekst in van 5 regels lang ongeveer. Ziet er prachtig uit! Ik publish 'm , open 'm in flash player, maakt ie er gauw 6 regels van (de spatiering tussen de tekst ofzo is dus blijkbaar anders bij het ontwerpen als in flash). Dát is een groot probleem, want ik wil die link buttons dus mooi positioneren "achter" één of meerdere woorden in die tekst!

Zie je het verschil ?? Die teksten lopen niet gelijk!? Terwijl ze bij Static Text precies gelijk zijn, alleen worden ze wazig..

latino
%Europe/Berlin %644 %2005, 16:28
hmm ik snap wat je bedoeld...ik heb dit wel eens meegemaakt maar als ik dit zo zie maakt ie toch de tekst groter...wat te maken kan hebben met het wel of niet uitzetten van de alias...maar ook met het uitrekken van het tekstfield te maken heeft.

Je geeft aan dat het dynamische tekstvelden zijn en om deze in die grootte te krijgen heb je ze moeten scalen naar die grootte..als ik jou was zou ik de tekstvelden nomaals maken en scalen door middel van het vierkantje...

ps: hoe heb je die scroller gemaakt :)

m0rdex
%Europe/Berlin %658 %2005, 16:47
Tsja ik kom er niet meer uit :P ik weet het ook niet meer GRR :P alles geprobeerd en niks lukt!!

Ik ga overnieuw beginnen idd, kijken of 't dan lukt en anders de VELLUHHh ga ikk wel weer terug naar HTML ofzo :)

Die scroller?

MC: 2 layers:
-> top layer: mask
-> bottom layer: mc (msgbalk)

MC msgbalk:
->

newx = 0;
for i < xml.childNodes.length {
msgitem.duplicateMovieClip("msgitem"+i);
this["msgitem"+i]._x = newx;
this["msgitem"+i].textbox.autoSize = true;
this["msgitem"+i].textbox.text = xml.childNodes[i].attributes.text;
newx = newx + this["msgitem"+i]._width + 20;
}

dan heb je de tekstjes erin staan :)

Geef de mc "msgitem" een onEnterFrame {
if (this._x < (0 - this._width)) this._x = _parent._width;
}
en een onterFrame op de top layer :

this.msgbalk._x = this.msgbalk._x - 1;

Simpel of simpel? :)

greetz,
m0rdex

latino
%Europe/Berlin %662 %2005, 16:53
mwahhh...zo simpel ook weer niet ;)

m0rdex
%Europe/Berlin %667 %2005, 17:01
Hier ;) zipje,

Als je 'm gaat gebruiken moet je maar ff mailtje sturen waar ie staat :) vind ik wel mooi om ff te kijken dan :)

http://megamix.helemaalgek.nl/newsticker.zip

latino
%Europe/Berlin %691 %2005, 17:35
ok thansk maar dat duurt nog wel effe ..mijn volgende project :)

m0rdex
%Europe/Berlin %688 %2005, 17:31
Ik snap er echt niks meer van..

Nu is de tekst binnen de ingeladen movieclip aan de linker- en rechter kant prachtig mooi scherp, maar in het midden is die superwazig.. ( Met static text)

Anybody knows why?

-m0rdex