PDA

Volledige versie bekijken : help mij aub met een laadbalk.

sketcht
%Europe/Berlin %925 %2006, 23:12
hallo iedereen,

ik heb een vraag. ik ben nu bezig me een website in flash. er zitten vrij veel foto's in dus moet gebruik maken van een laad balk. nu is het mij gelukt om er 1 in het begin te zetten maar hoe maak ik het dat ik ook een laad balk krijg als ik naar de andere pagina's ga? het zit allemaal in 1 bestand. moet ik het het appart in bestanden maken of zo. zo ja hoe doe ik dit en link ik dat. zo nee hoe moet het dan.

met vriendelijke groet tim timmermans :)

WickedMind
%Europe/Berlin %982 %2006, 00:35
Zo tim timmermans :)
Das een heleboel informatie die je geeft en snap nog niet perse wat je wilt.

Als je een .swf hebt en je zet aan het begin daarvan een goedwerkende preloader... dan zullen alle pagina's op je website (in die .swf) het goed en vloeiend moeten doen.
Maak je gebruik van meerdere .swf's dan doe je dit:
Als je elke x een nieuwe .swf opent (op een nieuwe pagina dus)... dan zet je aan het begin daarvan in je .fla bestand ook een preloader.

Als je een nieuwe .swf extern inlaadt in je huidige .swf, dan moet je die ook preloaden.
Voor een goede tutorial verwijs ik dan naar http://www.gotoandlearn.com/
Daar staat een goede tutorial over het preloaden van externe .swf's.

radem205
%Europe/Berlin %470 %2006, 12:17
Als je externe swf of jpg bestanden wilt inladen i.c.m. een preloader dan kan je dit het beste doen d.m.v. een moviecliploader.

Kijk eens op gotoandlearn.com over hoe je een moviecliploader kan maken (Externe swf preloaden)

of zoek in dit forum eens naar een moviecliploader