PDA

Volledige versie bekijken : vraagje over .level & .root?

joris@7de.be
%Europe/Berlin %486 %2005, 12:41
Hey

Ik heb een werkende video (op zichzelf) die ik zou willen inladen dmv "loadMovie" maar dan lukt het niet meer.

Mijn video bestaat uit 2 bestanden. In 1 zit de video zelf en in het ander zit er een tijdsbalk en dan wordt de eerste video zo ingeladen door middel van deze code:

loadMovie("videozelf.swf", _root.clip)
fps = 12;

Wil ik nu in mijn ander flashdocument dit inladen heb ik een probleem want dan lukt het niet meer. Ik doe dit met deze code:

loadMovie("navigatievandevideo.swf",5);

Hij gaat nu de video proberen in te laden op de _root maar dat is het natuurlijk niet. Hij moet die inladen op 'laag' 5. Ik zou dan denken dat je de code naar dit moet aanpassen:

loadMovie("videozelf.swf", _level5.clip)
fps = 12;

helaas lukt dit niet.
Kan iemand mij asjeblieft helpen?
met vriendelijek groeten
Joris

Roenes
%Europe/Berlin %489 %2005, 12:45
het makkelijkst om te doen is volgens mij IN je movie zetten die je inlaad:

_lockroot = true;
Dit zet je gewoon op frame 1. De _root verwijzingen in deze swf blijven dat verwijzen naar de root van dit filmpje. Ongeacht of je em inlaad of niet.

Maar het beste is om het gebruik van _root af te leren en paden relatief te maken het this en _parent. Dan heb je ook meteen dit probleem niet meer :)

joris@7de.be
%Europe/Berlin %496 %2005, 12:54
ow zalig!! Dankuwel!
ik ga het is bestuderen van _parent.

Weet jij ook toevallig of het volgende mogelijk is? Ik heb een movie in een clip ingeladen. Maar als ik dan naar frame 2 zou willen gaan met gewoon 'go to frame.." dan doet hij dit niet.

Roenes
%Europe/Berlin %497 %2005, 12:56
Ehmz.. moet volgens mij wel kunnen maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen omdat ik zelf niet veel doe met het inladen van swfs. Maar ik dacht het eerder te hebben gezien op het forum :)

joris@7de.be
%Europe/Berlin %498 %2005, 12:58
oke, ik kijk het na.
maar je blijft een held hoor! :d