Volledige versie bekijken : Hulp met animeren van aapje
MrPee
%Europe/Berlin %807 %2006, 20:22
http://img106.imageshack.us/img106/8650/monkeysit2ce.jpg
hier een simpel aapje die ik graag wou animeren... ik wou graag zijn been laten schommelen en ook als het goed zou gaan verder gaan door hem zijn lolly (nee het is geen sigaret) uit te laten nemen en even naar de persoon achter de computer te kijken (als het ware).
Nu begon ik dus met het been. Ik deed van alles met het been,, eerst een heel plaatje waarbij het been eerst links hing en daarna een heel plaatje met been rechts.. dat ging dus fout.. daarna het been als een symbol (movie clip) eerst links en daarna een paar frames later rotate en skew naar rechts. Dat ging ook fout.
Ik heb overal keurig motion tween tussen keyframes gedaan en ik heb het vakje scale uitgevinkt omdat hij anders van grootte veranderde..
Kan het zijn dat ik er een graphic van moet maken ipv een movie clip... please help.. hard nodig.. wat doe ik fout!!! :X [8ball]
grtz
Stijn DW
%Europe/Berlin %823 %2006, 20:46
ik weet niet wat je fout doet maar mij lukt het wel.
MrPee
%Europe/Berlin %834 %2006, 21:01
ik hoef niet perse te weten wat ik precies fout doe..
als je vertelt hoe ik het dan zou moeten doen.. stap voor stap... dan ben ik daar ook blij mee ;)
WickedMind
%Europe/Berlin %988 %2006, 00:43
Het been:
Maak het been los van het aapje en maak er een MC van. Zorg dat het registratie punt van z'n been / die MC bij het scharnier punt is van z'n lichaam. In dit geval is dat waarschijnlijk waar het been over vandaan valt.
Als je dan die MC gaat draaien, draait ie vanuit dat scharnier punt en kan je 'm laten schommelen. Zo zou je ook eventueel de knie als scharnier voor het onderbeen kunnen gebruiken.
Lollie kan op meerdere manieren.
Met welke arm moet ie hem pakken?
MrPee
%Europe/Berlin %407 %2006, 10:47
geweldig daar heb ik wat aan.. registratie punt is dat rondje dat in het midden staat zeker... jah dat kan werken..
De lollie pakt hij met zijn linker arm.. ik denk dat ik daarvoor wel het zelfde principe kan gebruiken als het been... dan wel mss de arm in twee delen breken,, bovenarm en onderarm.. maar als je kan vertellen hoe jij het zou doen zou wel handig zijn.. ;)
thnx
WickedMind
%Europe/Berlin %735 %2006, 18:39
Linkerarm van het aapje de lollie laten pakken is het lastigst :P
Anatomisch gezien zou de bovenarm (naar mijn mening) bijna niet bewegen om de lollie te pakken.De onderarm maakt enkel een beweging voor het lichaam langs.
De onderarm zou je misschien kunnen laten scharnieren en 180 graden draaien vanaf het scharnier punt. Dan zou de hand aardig bij de lollie in de buurt moeten komen.
Qua ogen animatie:
De wenkbrouwen omhoog laten gaan.
Ogen naar rechts op zn hoofd draaien en iets groter maken. Keertje laten knipperen. Weer terug draaien... lollie weer in zn bek.
Zoiets zou ik proberen :D
WickedMind
%Europe/Berlin %788 %2006, 19:55
Mwah...
Ik vond je apenkop zo leuk dat ik er ook iets mee wilde doen.
Hier voorbeeldje van je aap iets je uitgewerkt.
Weinig detail en niet helemaal vloeiend geanimeerd. Maar voor kwartiertje werk, toch wel weer leuk :D
http://www.wicked-mind.com/motion/monkey.html
MrPee
%Europe/Berlin %805 %2006, 20:19
geweldige animatie hoor ;) vind het een aardig compliment dat je mn aap zo leuk vond :P :)
Het been is al gelukt al ziet het er helemaaaaal niet soepel uit :P beetje schokkerig maar goed het is ook mijn eerste echte animatie!!
Het arm zal ook wel lukken nu ik dat voorbeeld van jou heb gezien..
ik ga eerst even mn aapje afkrijgen en dan proberen alles een keer soepel te laten lopen :P thnx!!
Zlash
%Europe/Berlin %807 %2006, 20:22
Als je het filmpje wat soepeler wil laten lopen moet je het aantal frames per seconde wat hoger zeten. Ik gebruik altijd 30 frames per seconde.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.