PDA

Volledige versie bekijken : Taal herkening

ToppieT
%Europe/Berlin %040 %2005, 01:57
Ik ben bezig aan mijn bedrijfsite in Flash MX 2004 en die zal in verschillende talen komen, maar nu zou ik graag willen dat wanneer mensen de eerste maal de site bezoeken automatisch op de engelse versie van de site komen en vandaar uit hun taalkeuze kunnen maken en dus bij de volgende keer dus automatisch op hun voorgaande taalkeuze de site binnengaan.

Terug ik ben een kleine preutser en ken niet zoveel af van flash en actionscripts dus veel help zou welkom zijn.

Thx Flashers

Dauntless
%Europe/Berlin %043 %2005, 02:02
Je kan hun gekozen taal opslaan dmv localSharedObject. Die werken eigenlijk als een soort van 'flash coockie', dus eigenlijk zoals je het met html en php of zo zou doen.

flashfreak
%Europe/Berlin %134 %2005, 04:13
of, je kan om het moeilijker te maken, daar cookies verwijderd kunnen worden, de keuze laten opslaan in een MySQL database, bij andere info van de bezoeker, en aan de hand van een php-scriptje redirectenafhakelijk van de gebruiker.

Roenes
%Europe/Berlin %451 %2005, 11:49
Ik denk dat je er geen rekening mee hoeft te houden dat cookies verwijderd kunnen worden. Dat is hetzelfde met het opslaan van je passwoord. Iedereen weet dat als je de cookie weggooid dat je dan opnieuw moet inloggen. Hetzelfde vind ik met de taal. Als je je cookie verwijderd en de taal is weer engels, dan snap ik wel dat de cookie de keuze opslaat.

Ik zou dus de manier van Dauntless gebruiken :)