Volledige versie bekijken : boek
Fatty Owl
%Europe/Berlin %918 %2005, 23:02
sorry, ik weet niet in welk forum dit moet dus vraag ik het hier even.
ik ben op zoek naar een boek voor flash. in de mediamarkt heb ik een boek zien liggen met de naam flash mx 2004 :rolleyes: . nu zou ik willen weten welke boeken aanraders zijn.
Flashgirl
%Europe/Berlin %948 %2005, 23:45
Welk niveau heb je, hoe lang ben je nu bezig met Flash, en wat voor dingen wil je leren?
Fatty Owl
%Europe/Berlin %959 %2005, 00:01
niveau beginner, ben ongeveer 2 maanden bezig en ik wil spelletjes maken.
flashfreak
%Europe/Berlin %215 %2005, 06:10
Als je spelletjes wilt maken zoek je best een boek over actionscript, daar spelletjes hierdoor vaak worden gerenderd.
Dauntless
%Europe/Berlin %332 %2005, 08:59
Het beste boek voor games in flash is Flash Mx 2004 Game Design Demystified van Jobe Makar. Echter, dit boek gaat alleen over het maken van games, niet over het beschrijven van het AS dat je gebruikt. Daarom raad ik eerder eerst dit boek (http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/1565928520/qid=1122706725/sr=1-2/ref=sr_1_2/103-2491750-0967058?v=glance&s=books) aan om mee te beginnen.
bigg-foot
%Europe/Berlin %437 %2005, 11:29
Ik heb net het boek Flash design voor vormgevers gekocht. Daar staan allerlei dingen in van animatie tot actionscript, nou niet echt handig voor games maar voor een beginner zeker een aanrader.. :D.
Ook heb ik Flash MX actionscript for Fun & games. Hier staat de as voor games erg goed uitgelegd enz, bedenk wel goed. Met as ben je er nog lang niet, het moet er ook gelikt uit zien.. :)
Flashingback
%Europe/Berlin %448 %2005, 11:46
dat is inderdaad een goed boek voor beginners en het is geschreven door een aantal mensen van flashfocus dus het komt wel goed
Fatty Owl
%Europe/Berlin %509 %2005, 13:13
dus ofwel Flash Mx 2004 Game Design Demystified, maar die legt de As niet echt uit en ik zou wel graag begrijpen wat ik doe :).Flash design voor vormgevers gaat niet echt over games en dat is wel wat ik wil....Flash MX actionscript for Fun & games zie ik wel zitten, maar wat bedoel je met gelikt?
Vinc
%Europe/Berlin %513 %2005, 13:19
Ik heb ook FlashDesign voor vormgevers, van Hedwyg van Groenendaal. Dit boek stond ook een keer als nieuws op flashfocus, omdat een paar mensen (vooral zonemanagers voor zover ik gezien heb) er ook een artikel voor hebben geschreven..
Ik heb er veel aan gehad, alles wat je gebruikt staat beschreven, en in principe kan je er spelletjes mee maken =)
roelywoely
%Europe/Berlin %527 %2005, 13:39
ben nu Flash MX Grand Cru aant lezen,
geweldig boek, alles wordt precies uitgelegd en je leert alles van actionscript
Fatty Owl
%Europe/Berlin %529 %2005, 13:41
Flash MX actionscript for Fun & games
FlashDesign voor vormgevers
Flash MX Grand Cru
ok nu zal ik maar vragen naar de prijzen, en waar je ze kunt kopen (hopelijk bij standaard boekhandel want die is om de hoek).
Flashgirl
%Europe/Berlin %533 %2005, 13:48
ActionScript for Fun and Games heb ik zelf ook, voor Flash 5 althans... En die vond ik erg duidelijk! Echt een leuk boek.
Boeken zijn jammergenoeg erg duur... Maar wat het beste zou zijn, is natuurlijk dat je
Eén ActionScript beginnerscursusboek
Een boek over games (dat mag in dat geval wel een iets geävanceerder boek zijn, dus dan zou ik voor Flash Mx 2004 Game Design Demystified gaan)
Één boek over design (bijvoorbeeld het boek van Hedwyg, dat is lekker gevarieerd)
koopt... Want dan heb je gewoon een complete Flash cursus...
Het design is heel belangrijk, want je kunt een superleuke game scripten, maar als het er niet cool uit ziet, dan spelen mensen het niet zo snel ;). Bovendien kun je nog veel trucs leren denk ik, omdat je een beginner bent. Dat zou dus ook zeker de moeite waard zijn denk ik!
Mocht je niet veel uit te geven hebben, en dus echt maar één boek kunnen kopen, dan zou ik voor het boek ActionScript for Fun and Games kiezen, aangezien die zich echt richt op games in een duidelijke, simpele uitleg, waardoor je als beginner in elk geval meteen aan de slag kunt met games.
Overigens, dit soort boeken staan meestal niet standaard bij iedere boekhandel op de hoek, maar waarschijnlijk kunnen ze ze wel bestellen voor je als je de ISBN nummers even opzoekt.
Fatty Owl
%Europe/Berlin %538 %2005, 13:55
mijn keuze valt nu op Flash MX actionscript for Fun & games, nu ik ben gaan rondzoeken op google. waar kan ik die kopen?
Flashgirl
%Europe/Berlin %544 %2005, 14:03
op Amazon kun je zowel Fun and Games als het boek van Jobe Makar (de tip van Dauntless) samen kopen met korting:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0789727994/qid=1122724759/sr=8-1/ref=sr_8_xs_ap_i1_xgl14/102-9767218-0729743?v=glance&s=books&n=507846
Ze zijn trouwens wel in het Engels... Wilde je een Nederlandstalig boek, of lukt een Engelstalig boek ook?
Je kunt ook even informeren bij de boekwinkel bij jou om de hoek hoe duur het is als zij het boek bestellen, dan moet je ze even het ISBN nummer doorgeven: ISBN: 0789727994 .
Fatty Owl
%Europe/Berlin %547 %2005, 14:08
hangt ervan af, hoe moeilijk het engels is...
Fatty Owl
%Europe/Berlin %573 %2005, 14:45
ik heb mijn keuze gemaakt, een nederlandse boek die ik gevonden heb in de standaard. ik zal jullie in deze topic zeggen hoe goed hij is, als ik er tegoei mee bezig ben.
Dauntless
%Europe/Berlin %575 %2005, 14:48
op Amazon kun je zowel Fun and Games als het boek van Jobe Makar (de tip van Dauntless) samen kopen met korting:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0789727994/qid=1122724759/sr=8-1/ref=sr_8_xs_ap_i1_xgl14/102-9767218-0729743?v=glance&s=books&n=507846
Let el op: in deze aanbieding staat de 'oudere' mx versie. Die heb ik ook zelf maar ik denk als je het dan toch nieuw koopt, dat je dan beter de mx 2004 versie van Flash game design demystified koopt.
Ps: Het engels valt best mee... Het enige waar je misschien problemen mee kunt hebben zijn engelse wiskundige termen, en die worden dan weer mooi uitgelegd, dus weet je wel wat ze betekenen in het nederlands. Ik zie ook dat je 12 jaar bent, en dat leuke games maken misschien soms nog wel wat moeilijk kan zijn. In demysified worden games gemaakt zoals bv pool, en die wiskunde is niet al te simpel. In het middelbaar krijg je die stof (in zijn basis vorm) ook te zien en dan gaat het natuurlijk simpeler... Maar dat mag je natuurlijk niet tegenhouden, als je het echt leuk vind gaat die wiskunde er ook snel door en snap je hem snel :).
Anyhow: Veel success met flash games! :)
//Edit: En welk boek heb je gekozen?
Fatty Owl
%Europe/Berlin %576 %2005, 14:50
Flash Mx, Het Complete Handboek (op www.proxis.be heb ik hem gevonden)
Dauntless
%Europe/Berlin %589 %2005, 15:08
Flash Mx, Het Complete Handboek (op www.proxis.be heb ik hem gevonden)
Die heb ik ook :) (Ja, ik heb nogal veel flashboeken :cool: ). Dat was tevens ook m'n eerste boek, maar ik moet zeggen dat ik hem eerder (TOEN) als refferentie gebruikte, en niet echt om stap voor stap dingen te bouwen... Ik las dan ook enkel de pagina's waar 'pure' as in gedocumenteerd stond. Het is wél een leuk boek om de flash omgeving te leren kennen.
Ps: Waarom koop je de MX versie als je zelf MX 2004 hebt...?
Fatty Owl
%Europe/Berlin %941 %2005, 23:36
ik koop de 2004 ;) als de bestaat natuurlijk en ik koop hem in de mediamarkt voor €50
Fatty Owl
%Europe/Berlin %686 %2005, 17:28
ik vind het boek dat ik gekocht heb ( macromedia flash mx 2004, het complete handboek) zeer goed. en post gerust verder aanraders voor boeken, want ik ben va, plan nog boeken te kopen :).
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.