Volledige versie bekijken : spyware "virus alert!"
sebas.thuis
%Europe/Berlin %528 %2006, 13:41
Hey mensen,
Mijn vader belde me vanmiddag op of ik even langs kon komen op het werk aangezien hij dacht een virus te hebben. Eenmaal aangekomen keek ik naar wat de situatie was en zag al snel dat het niet zo zeer een virus was ,maar spyware.
Nu heb ik ad aware en spybot search and destroy geinstalleerd bij hem maar krijg 1 ding maar niet weg. Daarnaast kon ik er ook niet teveel informatie over vinden.
Er zit een icoontje in de taakbalk die af een toe een soort pop up lanceert met een boodschap dat je software moet downloaden enzo. Daarnaast weet ik dat het allerlei spyware naar binnen haalt, zorgt voor pop ups en virus alert! heet, aangezien je dat krijgt te zien als je er over heen scrollt.
Alvast bedankt, Sebastiaan
leihi2
%Europe/Berlin %563 %2006, 14:31
misschien even kijken hoe heet.. en dan googlen op hoe je het weg haalt..
zulke popups zijn idd lastig ja
TheZwier
%Europe/Berlin %574 %2006, 14:47
waarschijnlijk kan je het beste even het http://www.hijackthis.nl/computerschoonmaken.html lijstje doorlopen.
En als het dan niet werk een logje van hijackthis op die forums posten!
Edwin
%Europe/Berlin %589 %2006, 15:08
Had ik laatst ook, toen heb ik 2 online virusscanners eroverheen gehaald en m'n eigen virusscanner opnieuw geinstalleerd en volledige scan gedaan. Probeer zelf ook een online scanner van een ander merk dan je eigen scanner, meestal pikken die er net wat andere rotzooi tussen uit.
sebas.thuis
%Europe/Berlin %616 %2006, 15:47
Heb hem kunnen verwijderen. Dit lukte nadat ik de combinatie van ad aware, spybot s & d en webroot Spy Sweeper heb laten scannen. Dus voor de mensen die ook tegen dit probleem aanlopen probeer deze combinatie.
Terror-web
%Europe/Berlin %626 %2006, 16:01
Voor de zoekers:
Hitman Pro maakt ook gebruik van deze combo
http://www.hitmanpro.com
en het is gratis
anneke*
%Europe/Berlin %576 %2006, 14:49
Voor de zoekers:
Hitman Pro maakt ook gebruik van deze combo
http://www.hitmanpro.com
en het is gratis
daar krijg ik dus de kriebels van hé, hitmanpro is het slechtste dat je kan doen, je denkt dat je veilig bent maar je bent het niet , je moet de progjes appart laten draaien, bij mij komt er niets binnen hoor, adaware , spybot met teatimer , spywareblaster , ewido , ccleaner en af en toe online scan van panda en als er echt iets mis is zet ik hijackthis log op dit (http://www.beginnersweb.nl/forum/index.php) forum en geen enkel probleem , maar hitmanpro is echt een afrader de helft van de progjes werkt na trial niet meer
groetjes anneke
mech7
%Europe/Berlin %602 %2006, 15:27
ik sta er echt van versteld hoeveel van die programma's mensen wel niet geinstalleerd hebben :s
Gewoon goede virusscanner nemen, goede browser bv Opera en niet overal Ja op klikken met gratis software en pop-ups en de kans dat je spyware krijgt is ontzettend klein.
sebas.thuis
%Europe/Berlin %611 %2006, 15:40
Ik heb er zelf ook nooit last van maar mijn vader is echter niet zo handig met computers als wij.
w00
%Europe/Berlin %752 %2006, 19:04
Het komt juist door hitman pro 2! Die installeert software dat zogenaamd een spyware remover is, maar wat het werkelijk doet is juist spyware installeren. Ook laat hij constant 'nep' berichtjes zien dat je geinfecteerd bent en dat je de volledige versie moet kopen.
Het programma heeft een naam die die popups steeds laat zien (pop ups net als msn toch?), die weet ik niet meer maar jij kan het wel zien.
Je moet wel even google hoe je het moet verwijderen, want dat gaat niet zo makelijk. Maar dat is dus de boosdoener..
moonwalker
%Europe/Berlin %388 %2006, 10:19
Sinds ik FireFox gebruik heb ik helemaal geen last meer van spyware. Laatst had ik mijn computer net geformatteerd, niet eens twee minuten na installatie zet ik internet explorer aan en ga naar Microsoft site om updates te downloaden. Gelijk mijn computer helemaal geinfecteerd. Liep drie dagen lang spywares uit te halen. Uiteindelijk heb ik weer een format gedraaid en firefox opgestart. Sinds die dag heb ik 0,0 spyware in mijn computer. Het enige wat een beetje op spyware lijkt zijn een paar tracking cookies die steeds blijven verschijnen.
Ik heb nu Ewido, EZ firewall/antivirus en ad-aware draaien. En dat schermpje waar je het over hebt is echt pain in the ###...Ik werd er bijna gek van.
Idiote mensen die spyware schrijven...ze moeten zwaar vervolgd worden van mij.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.