Volledige versie bekijken : fla laten repeaten met mask
soulcreeper
%Europe/Berlin %619 %2006, 15:51
ik heb een flashmovie gemaakt met daarin een aantal mc's waarin een foto zit en deze verschijnen door middel van een mask.
echter wil ik deze movie telkens laten herhalen zonder dat er een begin of einde zichtbaar is.
zoals ik het nu heb zie je gelijk welke het eerste frame is. weet iemand hoe ik dit kan oplossen zodat het mooi in elkaar overloopt/looped?
fla is hier verkrijgbaar: flashfader.zip (http://eekhoornnest.holidaymedia.nl/nieuw/swf/flashfader.zip)
Erwinzzz
%Europe/Berlin %503 %2006, 13:04
zorg dat je de laatste aantal frame's een tween zijn, en het laatste frame exact hetzelfde is als het 1e, zo loopt hij dus vloeiend over na de loop. Wil daar nog wat schokkerigs inzitten moet je ff in het laatste frame zetten:
this.gotoAndPlay(1);
Dus op je FRAME op de TIMELINE, en dus NIET op een mc
soulcreeper
%Europe/Berlin %508 %2006, 13:12
jah, dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken. das dus juist het vervelende ervan. het eerste frame wordt geladen met een MC met daarin een foto welke gemaskeerd wordt door een mask welke ook weer in een MC bevindt en geanimeerd is.
Hierdoor is terugverwijzen naar frame 1 niet mogelijk omdat je dan alsnog weer de tween krijgt met de eerste MC en zijn geanimeerde masker.
Ik weet niet of je ook in mn FLA hebt gekeken, maar daar staat het zoals ik het nu heb
Erwinzzz
%Europe/Berlin %512 %2006, 13:17
Ja als ik de fla test dan zie ik helemaal niets.. aleen dat gele vierkantje.. dus ik begrijp je bedoeling niet helemaal..
soulcreeper
%Europe/Berlin %519 %2006, 13:28
hmz, das raar. maar hier staat het SWF: headfader.swf (http://eekhoornnest.holidaymedia.nl/nieuw/swf/headfader.swf)
kun je iig zien hoe hij zou moeten faden. kun je wel de FLA openen en bewerken? en welke versie flash heb jij?
Erwinzzz
%Europe/Berlin %525 %2006, 13:36
Flash 8 Professional
maar ja, ik kan em wel openen en bewerken, etc, maar ik zie ook nergers de foto's. laad je die extern in?
soulcreeper
%Europe/Berlin %527 %2006, 13:39
dat zal dan blijkbaar wel. als jij ze niet ziet en ik wel, bedoel ik.
dan moet je er zelf maar even wat foto's in gooien, dan zal het wel werken.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.