Volledige versie bekijken : Bitmapsvervagen bij versie 8
pistolp
%Europe/Berlin %475 %2006, 12:24
Hoi,
Ik heb mijn pagina in eenste instantie gemaakt in FlashMX
Bitmapbestanden, waaronder tekst vervagen als ik hem in Flash 8 omzet. Wanneer ik hem Publish als Flash7 is de tekst gewoon duidelijk, maar in Flash 8 wordt hij vaag en dikgedrukt. Ik moet wel versie 8 gebruiken omdat ik de browsebutton gebruik.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
victorious_e
%Europe/Berlin %492 %2006, 12:48
je jpeg compressie enzo zijn wel hetzelfde?
een (nood) oplossing zou zijn om de tekst iig opnieuw in flash te maken i.p.v een plaatje in te laden..
marcvz
%Europe/Berlin %500 %2006, 13:00
Gaat het nu om afbeeldingen of text die vervagen?
Dat de text dikker gedrukt wordt, komt waarschijnlijk door de antialiasing settings in flash 8.
pistolp
%Europe/Berlin %503 %2006, 13:04
Jpeg compressie is hetzefde, het gaat om tekst die in afbeeldingen staan.
Is die antialiasing af te zetten?
victorious_e
%Europe/Berlin %503 %2006, 13:05
ik denk dat het hier om plaatjes gaat.. dus bitmapafbeeldingen van tekst, geen tekst in flash..
victorious_e
%Europe/Berlin %505 %2006, 13:08
Jpeg compressie is hetzefde, het gaat om tekst die in afbeeldingen staan.
Is die antialiasing af te zetten?
antialiassing is alleen uit te zetten als het om tekst in flash gaat..
als ik het goed begrijp heb je dus een paar plaatjes die je wil importeren maar deze komen vaag en dikgedrukt binnen in de stage..
misschien wat andere formaten proberen? bijv. eps of gif
marcvz
%Europe/Berlin %506 %2006, 13:09
Ik werk zelf alleen met png, super klein, goede kwaliteit, en transparantie mogelijkheid.
Gif is een minder prettig formaat als je het mij vraagt, groot, maar 256 kleuren, beetje achterhaald dus.
victorious_e
%Europe/Berlin %510 %2006, 13:14
Ik werk zelf alleen met png, super klein, goede kwaliteit, en transparantie mogelijkheid.
Gif is een minder prettig formaat als je het mij vraagt, groot, maar 256 kleuren, beetje achterhaald dus.
daar heb je wel gelijk in.. gebruik zelf ook vrijwel nooit gif.. was alleen een ideetje :D
png is inderdaad ideaal voor deze situatie
pistolp
%Europe/Berlin %726 %2006, 18:26
Bedankt voo jullie reacties, heb de text opnieuw getyped, zonder ze in een bitmap te zetten. Wordt nu wel scherp iig.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.