Volledige versie bekijken : Inregelen Flash Media Server
JanPeterTamminga
%Europe/Berlin %425 %2006, 11:12
Na het installeren van de Flash Media Server heb ik nog geen streaming video aan de praat. Uit de documentatie lees ik niet hoe ik de server moet inrichten om een flv te streamen.
Waar moet ik de flv file plaatsen op de server? Hoe moet ik de server vertellen waar hij deze file kan vinden?
Groeten,
Jan Peter
De Kale
%Europe/Berlin %362 %2006, 09:41
de server kan standaard flv streamen...
je vertelt de server vanuit je .asc file waarvandaan je een file wilt streamen.
uiteraard zul je wel eerst connectie moeten maken met flash en veel moeten tracen vanuit zowel flashcom als flash om duidelijke debug info te krijgen.
in de online docs is wel documentatie te vinden over hoe je een file streamt en hoe je deze aanroept.
ocdaan
%Europe/Berlin %470 %2006, 12:17
De makkelijkste manier om dit op te zetten voor de eerste keer is als volgd:
In de installatie map van FMS vind je een 'applications' directory, hieronder kan je een dir maken, bv 'films', in films maak je een dir: 'streams', en in streams maak je een dir: '_definst_'. In deze dir gooi je een flv bestand die je dan kan streamen.
In flash zet je een netConnection op, connect naar: rtmp://ip-adres/films, je maakt nu connectie naar de films app die je net hebt opgzet, dan zet je een netStream op en via netStream kan je de play property aanroepen met het naampje van je film (kan zonder flv extentie) als parameter.
Op deze manier hoef je nog geen asc files te gebruiken. En als je onder windows hebt geinstalleerd draaid het zo out off the box is mijn ervaring.... succes iig ;-)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.