PDA

Volledige versie bekijken : preloader

bracke
%Europe/Berlin %795 %2006, 20:05
Ik heb een guestbook gemaakt en die werkt lekker.

Uiteraard wil ik graag een preloader maken die telkens afgaat wanneer er gesubmit wordt of wanneer de volgende of de vorige posts worden aangesproken. Ook wanneer de guestbook geopend word.

mijn data laadt alsvolgt en werkt ook:

myData.sendAndLoad("http://www.bracke.uwhost2.net/test/guestbookuitvoer.php", myData, "POST");

Dus ik schrijf in mn timeline:

onEnterFrame = function ()
{
var amount:Number = myData.getBytesLoaded()/myData.getBytesTotal()*100;
loader._xscale = amount;
if (amount == 100)
{
this.gotoAndPlay(3);
delete this.onEnterFrame;
}
trace(amount);
};

Deze wil enkel werken bij het openen van de guestbook. Hoe krijg ik dit werkend bij alle momenten dat er geladen wordt??

Ik geef een link door:

http://www.bracke.uwhost2.net/test/guestbook.html

groetjes....

dinkstar
%Europe/Berlin %821 %2006, 20:42
je wil dus je php-bestand inladen met flash? dat kan niet, je kan alleen je flash inladen of begrijp ik je nou fout?

bracke
%Europe/Berlin %842 %2006, 21:13
je kan php perfect inladen!

De bovenstaande code werkt. Klik maar op de link!!

dinkstar
%Europe/Berlin %852 %2006, 21:27
je kan php perfect inladen!

De bovenstaande code werkt. Klik maar op de link!!

php kan je wel inladen, maar je kan dit niet met behulp van een loader doen geloof ik.

radem205
%Europe/Berlin %862 %2006, 21:42
naar mijn weten kan je niet echt een preloader maken om een php bestand in te laden, vanwege het feit dat het erg snel ingeladen is en dus ook niet echt nodig is om een preloader te maken.

Wat je wel kan doen is het volgende:
1. maak een tekst met daarin bijvoorbeeld "loading..." en geef het een instancename genaamd "loadingtekst"
2. Zet op de keyframe de volgende actie:

myData = new LoadVars();
myData.load("bestand.php?" + Math.random() * 600000);
myData.onLoad = function(succes) {
if (succes) {
loadingtekst._visible = false;
instancename_van_dynamische_tekstbox.text = myData.tekst; // tekst is hier de variabele in het php bestand

}
}

Nu krijg je dus een tekst "loading..." in beeld en wanneer het php bestand ingeladen is verdwijnt ie. Dit kan je dus ook doen met een movieclip of iets dergelijks.

Suc6