PDA

Volledige versie bekijken : inladen van xml | css

joris@7de.be
%Europe/Berlin %650 %2006, 16:36
Hey

Ik laad in flash een xml-bestand binnen dat opgemaakt wordt via css. Echter; elke keer als ik een 'css' gebruik gaat de tekst bij het afsluiten van de 'css' naar de volgende regel.

Een voorbeeld (in de veronderstelling dat er ook een css is; de benaming omschrijft het-

xml:
<rood>hallo; dit is een </rood><vet>vraag</vet><cursief>en ik hoop dat iemand het antwoord weet</cursief>

Wordt in mijn flash zo:
hallo, dit is een
vraag
en ik hoop dat iemand het antwoord

maar het zou natuurlijk zo moeten:
hallo, dit is een vraag en ik hoop dat iemand het antwoord

Kortom; achter elke afsluiteing van een "css" gaat die direct naar de volgende regel. Hoe kan dit opgelost worden?

mvg
Joris

Dauntless
%Europe/Berlin %779 %2006, 19:42
Trace de .htmlText eens ? Zet hij er zelf <br /> 's tussen of zo ?

Laiverd
%Europe/Berlin %781 %2006, 19:45
Vraag je de text wel op nodeValue??

jbulckens
%Europe/Berlin %797 %2006, 20:08
hey; geen idee hoe ik dat moet 'traceren'. Mijn tekst zit in een TEXTAREA en ik roep die aan met de volgende code:

_global.styles.TextArea.setStyle("backgroundColor", "false");
//init TextArea component
roel.html = true;
roel.wordWrap = true;
roel.multiline = true;
roel.label.condenseWhite=true;
//load css
roelStyle = new TextField.StyleSheet();
roelStyle.load("faves.css");
roel.styleSheet = roelStyle;
//load in XML
roelContent = new XML();
roelContent.ignoreWhite = false;
roelContent.load("roel_faves.xml");
roelContent.onLoad = function(success)
{
if(success)
{
roel.text = roelContent;
}
}

Laiverd
%Europe/Berlin %846 %2006, 21:18
Je moet methodes van de XML class (zie actionscript dictionary) gebruiken om de gegevens uit de xml te halen. Op de manier zoals jij het doet laat je de volledige XML zien. Even zoeken dus naar een tutorial over xml en Flash en/of aan de slag met de voorbeelden uit de actionscript dictionary. Als aanvulling: als je html tags in xml wilt gebruiken zul je die in een aparte CDATA tag moeten zetten. In het nabije verleden is ook regelmatig over de combinatie Flash/XML gepost; dus de zoekfunctie kan je ook nog diensten bewijzen.

John