PDA

Volledige versie bekijken : Opzoek naar hints voor collision detectie

SpeedRage
%Europe/Berlin %843 %2006, 21:14
ik ben bezig met het maken van een collision detectie voor een particle system, waarbij cirkels
worden gecreeerd op een random plaats en die dan naar beneden vallen. aan als die een cirkel
een andere cirkel raakt wordt zijn alpha 20. tot nu toe heb ik een detectie gemaakt waarbij ook
80 cirkels maak met collision detectie. die vloeiend loopt maar ik wil er veel meer cirkels tegelijk
hebben. weten jullie enige tips waar ik op moet letten als ik een collision detectie maak?

Heedless
%Europe/Berlin %864 %2006, 21:45
Dit heeft niet zo zeer met de collision detectie te maken, maar pas op dat je niet te veel objecten hebt. Dan kan het bij een hoop mensen heel schokkerig worden (als het teminste bedoeld is voor op internet ofzo).
Is het niet leuker om ze op te laten stapelen ipv doorzichtig te laten worden? :) of is dat stap 2?

SpeedRage
%Europe/Berlin %871 %2006, 21:55
de bedoeling is dat het stuiterballetjes worden. Maar ik weet ook wel de rede waarom het zo traag is.

Als ik bijvoorbeeld 50 balletjes heb. dan moet elk balletje 49 keer de code voor het uitrekenen van de afstand doen dus dat hou in de die code 2450 keer wordt uitgevoer in 1 loop. als ik de detectie eruit haal kan ik tot 1500 balletjes in mijn scherm doen die stuiterd zonder enige vorm van snelheid vertraging.