PDA

Volledige versie bekijken : Dynamic Text volgende regel

PlanetMars
%Europe/Berlin %762 %2006, 19:17
Ik heb wat hulp nodig bij het opmaken van een "bedankt stukje tekst" in flash.

Ik heb zelf een formulier gemaakt met invul velden en Checkboxen. Wanneer er op de verzenden button wordt geklikt wordt er een controle uitgevoerd op de verplichte velden, wanneer de controle goed is worden de gegevens verzonden naar php.
Php verstuurd vervolgens de email naar het ingevulde email adres van de invuller en de webmaster. Mijn movie gaat na het versturen naar het volgende frame dmv gotoAndStop(2);

In mijn 2e frame is het formulier niet meer zichtbaar, hier wordt alleen een dynamic text veld weergegeven (bedankt_txt). Via actionscript vul ik het dynamic text. Mijn code van het versturen en de opbouw van het dynamic text veld is als volgt;

if (senddata_txt.text eq "true") {
lv = new LoadVars();
lv.voornaam = voornaam_txt.text;
lv.achternaam = achternaam_txt.text;
lv.bedrijf = bedrijf_txt.text;
lv.telefoon = telefoon_txt.text;
lv.emailadres = emailadres_txt.text;
lv.opmerking = opmerking_txt.text;
lv.Domeinregistratie = Domeinregistratie.selected;
lv.Domeinverhuizing = Domeinverhuizing.selected;
lv.Webhosting = Webhosting.selected;
lv.Webdesign = Webdesign.selected;
lv.Ecommerce = Ecommerce.selected;
lv.Promotie = Promotie.selected;
lv.Anders = Anders.selected;
lv.sendAndLoad("php/contact.php", lv, "POST");
bedankt_txt.text = "Beste " + voornaam_txt.text + " " + achternaam_txt.text + "Wij danken u voor het invullen van ons contactformulier. Ter bevestiging is er een email verstuurd naar uw emailadres, " + emailadres_txt.text + ".";
gotoAndStop(2);
// Endif
}

Wanneer ik deze tekst laat verschijnen wordt er keurig de invul velden gebruikt (Voornaam Achternaam), alleen staat de tekst nu volledig achter elkaar geschreven. Het mooiste is als er na "Beste " + voornaam_txt.text + " " + achternaam_txt.text twee maal een enter komt.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.

papirosn
%Europe/Berlin %808 %2006, 20:23
Gebruik html. Selecteer voor het dynamisch tekstveld onderaan bij de properties "<>" (render tekst als html) en verander "bedankt_txt.text" in "bedankt_txt.htmlText".
De code voor een line break is <br>.

Dus iets als: bedankt_txt.htmlText = "Bedankt "+voornaam_txt.text + " " + achternaam_txt.text + ",<br><br>Wij danken....."

Zorg wel dat je tekstveld op multi-line staat.

FredHeusschen
%Europe/Berlin %345 %2006, 09:17
zonder html kun je \r of \n (geloof ik) gebruiken om een enter in te voegen:

"Beste " + voornaam_txt.text + " " + achternaam_txt.text + "\r \r"

CJB
%Europe/Berlin %349 %2006, 09:23
dat is dus \n tussen 2 "

PlanetMars
%Europe/Berlin %355 %2006, 09:31
Papirosn,

Bedankt voor je input. Het werkt perfect zoals ik het wil hebben.