wayticom
%Europe/Berlin %678 %2006, 17:17
Hoi allemaal,
Ik ben sinds kort met coldfusion aan de slag gegaan.
Het uploaden met cf geeft bij mij steeds hetzelfde probleem, werkt niet.
Lokaal getest werkt alles prima maar remote gaat er van alles mis.
Ik heb een redelijk vermoeden waar de fout zit en denk dat het zit in het aanwijzen van de remote destination van de cffile tag.
De locale versie ziet er als volgt uit:
<cfif IsDefined("Form.Submit")>
<cffile action="upload" filefield="FileName" destination="C:\CFusionMX7\wwwroot\upload" nameconflict="overwrite">
File uploaded
</cfif>
<form name="Upload" method="post" action="file_upload.cfm" enctype="multipart/form-data">
File:<input type="file" name="FileName"><br><br>
<input type="submit" name="Submit" value="Upload">
</form>
Er wordt netjes een directory gemaakt waarin alle bestanden komen te staan.
Volgens mijn provider moet bij het aanwijzen van het pad naar de juiste directory gebruik worden gemaakt van het unix/path verkregen met GetCurrentTemplatePath()
Het pad wordt dan /home/wayticom/www/cf/adm/
De cf tag moet er dan volgens mij als volgt uitzien.
<CFFILE action="upload" filefield="FileName" destination="/home/wayticom/www/cf/adm/upload" nameconflict="overwrite">
En dan krijg ik alleen maar een pagina met de melding:
De pagina kan niet worden weergegeven. Er is een probleem met de pagina die u probeert te bereiken en deze kan daardoor niet worden weergegeven.
Tot zover, wie heeft er suggesties??
Ik ben sinds kort met coldfusion aan de slag gegaan.
Het uploaden met cf geeft bij mij steeds hetzelfde probleem, werkt niet.
Lokaal getest werkt alles prima maar remote gaat er van alles mis.
Ik heb een redelijk vermoeden waar de fout zit en denk dat het zit in het aanwijzen van de remote destination van de cffile tag.
De locale versie ziet er als volgt uit:
<cfif IsDefined("Form.Submit")>
<cffile action="upload" filefield="FileName" destination="C:\CFusionMX7\wwwroot\upload" nameconflict="overwrite">
File uploaded
</cfif>
<form name="Upload" method="post" action="file_upload.cfm" enctype="multipart/form-data">
File:<input type="file" name="FileName"><br><br>
<input type="submit" name="Submit" value="Upload">
</form>
Er wordt netjes een directory gemaakt waarin alle bestanden komen te staan.
Volgens mijn provider moet bij het aanwijzen van het pad naar de juiste directory gebruik worden gemaakt van het unix/path verkregen met GetCurrentTemplatePath()
Het pad wordt dan /home/wayticom/www/cf/adm/
De cf tag moet er dan volgens mij als volgt uitzien.
<CFFILE action="upload" filefield="FileName" destination="/home/wayticom/www/cf/adm/upload" nameconflict="overwrite">
En dan krijg ik alleen maar een pagina met de melding:
De pagina kan niet worden weergegeven. Er is een probleem met de pagina die u probeert te bereiken en deze kan daardoor niet worden weergegeven.
Tot zover, wie heeft er suggesties??