PDA

Volledige versie bekijken : Te grote SWF file

McNelly
%Europe/Berlin %649 %2006, 16:34
Hey,

Ik heb een probleempje met de header van van ons schoolforum-website...

Het is een .JPG (gemaakt in PS), die ik heb ge-import in Flash. Daarna heb ik 3 .WMA's (filmpjes die in de header moeten draaien) ook ge-importeerd in Flash, en daarna ze op maat gemaakt (Modify ==> Transform ==> Scale).

Het blijkt nu als ik het hele bestandje opsla het een bestand van 2.79 MB blijkt te zijn :S, ik snap natuurlijk wel waar aan datkan liggen (filmpjes die te groot zijn???) maar heb geen idee hoe ik dit kan oplossen :(

Moet ik het mischien wel helemaal niet met Flash doen (er hoeven alleen maar 3 filmpjes op de JPG te komen) of is er een andere manier om het .SWF bestand kleiner te maken in Flash???

NN

Stuf
%Europe/Berlin %657 %2006, 16:46
je zou de filmpjes extern kunnen inladen...

Loma
%Europe/Berlin %409 %2006, 10:49
ga bij ctrl+ shift+F12 of publishing settings...
en ga dan bij het flash tabje
vink daar compress movie en generate size report aan en daar kan je zien wat de boosdoeners zijn ;)

tinos
%Europe/Berlin %586 %2006, 15:04
inderdaad extern inladen is de oplossing volgens mij

denzione
%Europe/Berlin %673 %2006, 17:10
moet je nogsteeds die 2,79 mb laden, alleen niet in 1 keer...

Boy_Snakeye
%Europe/Berlin %634 %2006, 16:13
Misschien andere compressie voor je filmpjes?

Misschien die plaatjes eerst verkleinen met een een fotoproggie en dan inladen?

Punker73
%Europe/Berlin %709 %2006, 18:02
inderdaad extern inladen is de oplossing volgens mij

Hoe werkt dit extern inladen van filmpjes??? :S

Stuf
%Europe/Berlin %731 %2006, 18:33
check bij deze site de Flash Video Basics. Het eerste deel staat onderaan de site.
link (http://forums.creativecow.net/cgi-bin/page_wrapper.cgi?forumid=2&page=http://www.creativecow.net/articles/script_gen/authorsort/brimelow_lee_script.html)

succes..

Punker73
%Europe/Berlin %750 %2006, 19:00
HEYHA!!!! super bedankt!!!

Punker73
%Europe/Berlin %756 %2006, 19:08
Te vroeg gejuicht ..... ik gebruik Flash MX (de 1e editie) en heb hier dus niks aan aangezien dit werkt met onderdelen die ikniet in mijn flash heb ..... :@

Aaron Vanheede
%Europe/Berlin %819 %2006, 20:40
Mister,
je kan ook de kwaliteit van elke .jpg afzonderlijk gaan bepalen.
In je library, rechtermuisknop op de .jpg en dan properties...
Het is een beetje zoeken soms om een gepaste kwaliteit te vinden (zo dat de .swf niet te zwaar is en ook zien dat de .jpg niet te veel kwaliteit verliest)
Of zoals Loma al zei bij je publish settings dat lijkt me de beste oplossing.
Wat ik ook zou doen is de geimporteerde jpg's niet scalen in u flash bestand maar rechtstreeks de gewenste grootte importeren in flash.

Succes,

Aäron