PDA

Volledige versie bekijken : Kan iemand mij een tutorial uitleggen

Exar.bos
%Europe/Berlin %538 %2006, 13:55
Ik heb een site www.HanneMaes.be en ik ben er een nieuw design voor aan het make met flash.
Ik heb een coole tutorial gevonden, ik heb hem geprobeerd maar ik snap er niks van (de apparte symbols heb ik wel kunnen maken, maar daar stopt het ook. Dan iemand mijn de tutorial verduidelijken. http://www.actionscript.org/tutorials/advanced/Building_a_tsunami/index.shtml

Heedless
%Europe/Berlin %541 %2006, 14:00
Je zal toch echt even je .fla moeten posten of aangeven wat er niet lukt. Want hier kunnen we niet zo veel mee denk ik.
Over het algemeen zijn de tuts op die site vaak wel duidelijk geloof ik.

Exar.bos
%Europe/Berlin %671 %2006, 17:07
Ik zal het bestand van de tutorial er ook bijsteken.
making_a_tsunami.fla is van de tutorial en het DigitalArtDock is mijn bestand

Heedless
%Europe/Berlin %732 %2006, 18:35
Waar is die dan?

Exar.bos
%Europe/Berlin %742 %2006, 18:48
Hier zouden ze moeten zijn.

Exar.bos
%Europe/Berlin %744 %2006, 18:51
Hie zijn ze eindelijk, was ze vergeten te rar en

dinkstar
%Europe/Berlin %762 %2006, 19:18
juist.. klik eens wat verder de MC's in en zie wat je mist! oohw.. vergeet je instance-namen niet en schrijf de code op je 1e frame fatsoenlijk. Sorry maar ik kan je niet helpen als het er als zo'n puinhoop uitziet.

Heedless
%Europe/Berlin %777 %2006, 19:39
Helaas heeft Dinkstar wel een beetje gelijk. FS Command ("fullscreen", "false")
FS Command ("allowscale", "false")
Stop is wel heel slordig trouwens.

Exar.bos
%Europe/Berlin %449 %2006, 11:47
Ik heb denkik de fouten eruitgehaald (ik heb naar het tsunami.fla gekeken) maar ik weet niet of ze het allemaal zijn.
En sorry dat het zo slecht geprogrammeerd is, maar ik programmeer nog niet lang in actionscript en het is wat overweldingend (maar dat is natuurlijk geen excuus).

dinkstar
%Europe/Berlin %603 %2006, 15:28
kijk eens naar welke MC's in het voorbeeld op de stage staan, en kijk dan eens naar wat jij op je stage hebt staan. Zie je het verschil?

Je hebt niets op je stage staan.. alles staat nog in je library.

Exar.bos
%Europe/Berlin %630 %2006, 16:07
Wat zijn MC's.
En ik weet niet hoe ik de stage ineen moet steken! :S :(

Exar.bos
%Europe/Berlin %632 %2006, 16:10
en als ik 01 - bouncingBox op de stage zet gebeurt er niets? :S :S :S

Heedless
%Europe/Berlin %639 %2006, 16:20
Als je meteen nog iets post kan je dat ook in je vorige erbij zetten.

MC's -> movieclips -> het grootste deel van die dingen in je library :)
Je kan als je een nieuw object maakt (met het plusje onder je library of door iets te selecteren en op F8 te drukken) kiezen uit 3 types: Graphic, MovieClip en Button. Meestal (lees, bijna altijd) zal je kiezen voor MovieClip

Open dat voorbeeld bestand dat je hebt en open je eigen, en ga eens stap voor stap vergelijken. Welke mc waar staat, hoe heet hij, welke code heeft hij en wat doet die code. Dan wissel je steeds tussen dat voorbeeld en jouw versie en zo maak je hem na. Dat moet best te doen zijn en is denk ik de beste manier om het te gaan begrijpen. Zorg wel dat je ook echt snapt wat hij doet, neem het nooit klakkeloos over.
Mocht je dan nog specifieke vragen hebben dan kan je die natuurlijk hier posten.

Exar.bos
%Europe/Berlin %669 %2006, 17:03
Ik heb alles nogeens goed doorgelezen en ik lijk het te snappen, maar het wil maar niet werken |)
ook als ik een publish preview wil doen in html komt er dit venster tevoorschijn en ik weet niet wat het wil zeggen.
www.hannemaes.be/flashscreenshot.htm

Machomon
%Europe/Berlin %400 %2006, 10:37
Het is een mooie tutorial, maar ik heb hetzelfde probleem en ik heb alles al eens doorgelezen maar het werkt niet?