PDA

Volledige versie bekijken : Verschillende tekstgrootte gebruiken in tekstveld

Skiffle
%Europe/Berlin %681 %2005, 17:21
Ik heb een tekstscroll menu gemaakt met flash mx 2004 en wil dat de koptekst begint met kleinere letters dan de rest van de tekst. Als ik dit gedeelte van de tekst markeer en de grootte aanpas dan gaat de rest van de tekst ook mee. Dit is niet de bedoeling.

Is hier een oplossing voor? Ik wil graag in één tekstveld blijven omdat deze scrollbaar is.

Alvast bedankt voor de moeite.

Fl4sh3r
%Europe/Berlin %759 %2005, 19:13
Als de enige reden is dat je het scrollbaar wilt houden kun je het misschien wel anders oplossen.

Een MC met daarin 2 (of meer) textfields. 1 met koptekst en 1 met de rest van de tekst. Deze MC maak je dan weer scrollbaar (al dan niet met mask).

Laiverd
%Europe/Berlin %909 %2005, 22:49
Dynamisch textfield even html enabled maken. De manier van Fl4sh3r kan natuurlijk ook, maar lijkt me een tripje met een gigantische omweg. Zoals ik al eens eerder zei: oplossingen zijn vaak simpeler dan je denkt. Bovendien - als je hecht aan het gebruik van een scrollwheel - gaat dat niet werken (wellicht wel met een component, maar aangezien ik niet zo'n fan ben van componenten ....)

John

The_One
%Europe/Berlin %957 %2005, 23:59
hoi,

Sinds FMX04 is het mogelijk om CSS te gebruiken :)

Ik heb een voorbeeld FLA voor je gemaakt;
In die FLA is een TextArea geplaats. Die is opgemaakt dmv een CSS bestand. De text die wordt ingeladen zit in een XML bestand.
Alle 4 de bestanden [incl een SWF] zitten in de zip bijgesloten :)

Ik zou geen andere manier weten, volgens mij is dit de enige oplossing :)

Suc6 verder :)!

Laiverd
%Europe/Berlin %897 %2005, 22:32
Sinds FMX04 is het mogelijk om CSS te gebruiken :)Da's inderdaad mooi, maar al sinds Flash 5 kun je gewoon ook de <font> tag gebruiken en volgens mij een size attribuut gebruiken. CSS is beautifull, maar wat nou als je voor Flash Player 6 wilt publiceren?? Er zijn dus wel degelijk andere manieren.

John

The_One
%Europe/Berlin %599 %2005, 15:23
CSS is beautifull, maar wat nou als je voor Flash Player 6 wilt publiceren??

true, true :)

Maar ik ga er niet vanuit dat m'neer Skiffle voor FP6 gaat. En aangezien meer dan 90% van de FP-ers FP7 al is publiseer ik liever altijd in FP7 [al is FP5 98% vertegenwoordigd :)]