Volledige versie bekijken : Variabelen wegschrijven naar PHP ipv ophalen
Boy_Snakeye
%Europe/Berlin %502 %2006, 13:03
Ik zie veel topics over dat mensen in flash variabelen data willen geven dmv PHP. En ik wil het graag andersom. :)
Ik ben bezig met een multimedia enquete te maken in flash voor kinderen met astma 8) . Het is een soort tekenfilmpje met daartussen wat vragen (ongeveer 20).
Het is 1 bestand met een aantal scenes.
De antwoorden zijn op schaal van 1 tot 5.
Nou wil ik dat deze antwoorden tijdelijk opgeslagen worden en dan op het eind worden weggeschreven naar een textbestand.
Nou vind ik veel dingen op internet met gastenboeken en dat php de gegevens haalt van de dynamic textfields. Maar kan PHP dat ook doen met variable of global variabele?
Voordat ik diverse codes ga proberen te schrijven (ben nog helemaal nieuw in actionscript) is het wel fijn om te weten of het wel kan, voordat ik het werk voor niks doe.
Dus mijn vraag in het kort:
Is het mogelijk om opgeslagen variabele op het eind van de animatie terug te halen en deze weg te schrijven dmv PHP naar een txt bestand?
elguapo
%Europe/Berlin %511 %2006, 13:16
Ja. Er is een RDBMSResolver component, die kan je icm een xml-connector een stream naar php laten sturen. In de livedocs van macromedia vind je behoorlijk wat info. Hint: zoek ook naar datasets ;)
Voor de afhandeling heb je wel PHP5 nodig, om de xml-stream in te lezen. Misschien kan dat ook anders, maar daar ben ik niet bekend mee :P
behived
%Europe/Berlin %511 %2006, 13:16
ja dat is mogelijk
je kan je variabelen naar de php-pagina sturen en die dan wegschrijven met behulp van php in een txt, database, mailen, ...
Flashwizard heeft ergens een mailformulier gepost, het principe is hetzelfde, alleen mail je de gegevens niet, maar moet je ze wegschrijven
succes!
Boy_Snakeye
%Europe/Berlin %550 %2006, 14:13
Ja. Er is een RDBMSResolver component, die kan je icm een xml-connector een stream naar php laten sturen. In de livedocs van macromedia vind je behoorlijk wat info. Hint: zoek ook naar datasets ;)
Voor de afhandeling heb je wel PHP5 nodig, om de xml-stream in te lezen. Misschien kan dat ook anders, maar daar ben ik niet bekend mee :P
Klinkt voor mij iets "te" zeg maar :S
Boy_Snakeye
%Europe/Berlin %551 %2006, 14:13
ja dat is mogelijk
je kan je variabelen naar de php-pagina sturen en die dan wegschrijven met behulp van php in een txt, database, mailen, ...
Flashwizard heeft ergens een mailformulier gepost, het principe is hetzelfde, alleen mail je de gegevens niet, maar moet je ze wegschrijven
succes!
Ga ik even zoeken of ik nog wat info erover kan vinden. Thnx :)
behived
%Europe/Berlin %556 %2006, 14:21
als het niet lukt laat je maar iets weten
succes!
elguapo
%Europe/Berlin %577 %2006, 14:52
ja dat is mogelijk
succes!Och, het klinkt ingewikkelder dan het is hoor :)
Boy_Snakeye
%Europe/Berlin %600 %2006, 15:24
Och, het klinkt ingewikkelder dan het is hoor :)
Maar er dan XML bij betrokken en nog wat componenten die ik totaal niet ken :S
Ik wil het zo simpel mogelijk houden. Dat als mijn stage afgelopen is dat het makkelijk bij te werken is 8~
elguapo
%Europe/Berlin %636 %2006, 16:17
Maar er dan XML bij betrokken en nog wat componenten die ik totaal niet ken :S
Ik wil het zo simpel mogelijk houden. Dat als mijn stage afgelopen is dat het makkelijk bij te werken is 8~Dan wil je juist een database (en xml) based systeem lijkt me?
Je maakt je hippe enquete in flash, gevoed door de vragen die in je database staan. Je schrijft er een backend bij (bijvoorbeeld in flash, maar kan ook met php/html natuurlijk) zodat elke n00b vragen kan invoeren/wijzigen/verwijderen etc. Daar kan je ook de resultaten weer laten geven etc. Of zie ik het verkeerd? :)
Voor welke opleiding loop je stage eigenlijk?
Boy_Snakeye
%Europe/Berlin %677 %2006, 17:14
Dan wil je juist een database (en xml) based systeem lijkt me?
Je maakt je hippe enquete in flash, gevoed door de vragen die in je database staan. Je schrijft er een backend bij (bijvoorbeeld in flash, maar kan ook met php/html natuurlijk) zodat elke n00b vragen kan invoeren/wijzigen/verwijderen etc. Daar kan je ook de resultaten weer laten geven etc. Of zie ik het verkeerd? :)
Voor welke opleiding loop je stage eigenlijk?
Een database is natuurlijk netter. maar ik wil het simpel houden zodat ik meer tijd heb voor de "finishing touch" Dus een txt bestand zou makkelijker zijn.
En of het een hippe enquete is....ik betwijfel het. Ik werk sinds deze stage pas met flash dus ik leer elke dag wat meer.
En ik loop stage voor de opleiding Communicatie Systemen van de ICA in Arnhem.
De enquete tot nu toe (http://home.wanadoo.nl/boy.linders/UMC)
elguapo
%Europe/Berlin %713 %2006, 18:06
Ja ok, maar ik neem aan dat de vragen zo af en toe wisselen, en dat jij niet de behoefte hebt om dat elke keer te wijzigen ;)
Daarnaast denk ik dat het niet veel moeilijker is de resultaten in een database te verwerken dan in een .txt. Voordeel is dat je veel flexibeler bent in het opvragen van de resultaten.
Desnoods maak je het nu ff snel, en geef je als advies om daar een volgende stagiair naar te laten kijken. Of je fixed 't in je eigen tijd tegen betaling ;)
Boy_Snakeye
%Europe/Berlin %360 %2006, 09:38
Wat ik nu heb is dit.....
//Het uitlezen van het tekst bestand
lv = new LoadVars();
lv.onLoad = uitlezen;
lv.load("vragenlijst.txt");
function uitlezen(succes){
if(succes){
trace('Vragen bestand gevonden en uitgelezen');
_root.vraag1.text = this.vraag1;
}
else{
trace("Loading Error!!");
}
}
stop();
// Datum achterhalen zodat je dadelijk ziet wanneer deze test is afgenomen.
var datum:Date = new Date();
totaleDatum = (datum.getDate() + '-' + datum.getMonth() + '-' + datum.getFullYear());
trace ('Deze test is afgenomen op ' + totaleDatum);
// als er op de button wordt geklikt komt de vraag + het antwoord in de var
// om dit zo later in een tekst bestand weg te schrijven
_root.smillie1_btn.onRelease = function() {
Vr1 = this.vraag1 + ": Helemaal niet erg"
trace(Vr1)
play();
}
Wat is dus wil is dat ik een variabele krijg met daarin de vraag plus het antwoord. Alleen bij de trace krijg ik dus " undefined : Helemaal niet erg!"
Terwijl de vraag wel netjes uit het tekstbestand wordt gehaald en geplaatst wordt in het dynamische tekstveld gebeurd dit niet als ik een variabele wil aanmaken..... :S
behived
%Europe/Berlin %368 %2006, 09:51
doe eens Vr1= _root.vraag1+ ...
Boy_Snakeye
%Europe/Berlin %378 %2006, 10:04
doe eens Vr1= _root.vraag1+ ...
Hey dat werkt :D
Maar....nu krijg ik bij de output:
Dit is vraag nummer 1 uit vragenlijst.txt.
: helemaal niet erg!
Dus niet echt netjes naast elkaar.... :S En dat is niet handig als ik het dadelijk weg wil schrijven naar een txt document. En helemaal niet als het er 20 zijn....
behived
%Europe/Berlin %380 %2006, 10:08
zet in je txt eens een & achter elke vraag
Boy_Snakeye
%Europe/Berlin %392 %2006, 10:24
zet in je txt eens een & achter elke vraag
Het zijn de kleine dingen die 'm doen ;)
Dit had ik nooit zo 1,2,3 gevonden in de helpfile o.i.d.
Thnx :D
Ga ik nu verder uitzoeken om dit weg te kunnen schrijven naar een txt bestand.
2c-Interactive
%Europe/Berlin %421 %2006, 11:07
//Het uitlezen van het tekst bestand
lv = new LoadVars();
lv.onLoad = uitlezen;
lv.load("vragenlijst.txt");
function uitlezen(succes){
if(succes){
trace('Vragen bestand gevonden en uitgelezen');
_root.vraag1.text = this.vraag1;
}
else{
trace("Loading Error!!");
}
}
stop();
// Datum achterhalen zodat je dadelijk ziet wanneer deze test is afgenomen.
var datum:Date = new Date();
totaleDatum = (datum.getDate() + '-' + datum.getMonth() + '-' + datum.getFullYear());
trace ('Deze test is afgenomen op ' + totaleDatum);
// als er op de button wordt geklikt komt de vraag + het antwoord in de var
// om dit zo later in een tekst bestand weg te schrijven
_root.smillie1_btn.onRelease = function() {
Vr1 = _root.vraag1.text + ": Helemaal niet erg"
trace(Vr1)
play();
}
probeer dat is
Boy_Snakeye
%Europe/Berlin %589 %2006, 15:08
code
probeer dat is
Dankzij het antwoord van Behived was ik er al uit, maar thnx iig :)
Ik loop nou tegen een ironisch probleem. Ik wil op het einde gewoon alle variabelen (dus alle vragen + antwoorden) in 1 variabele stoppen die later de php uitgelezen wordt.
Hoe krijg juist een "enter" of <br> in mijn lijn bij elke antwoord?
Ik heb nou:
totaleVr = totaleDatum + Vr1 +Vr2 (enz);
txt_resultaat.text=totaleVr;
stop();
behived
%Europe/Berlin %596 %2006, 15:19
+"\n"+
ertussen zetten
Boy_Snakeye
%Europe/Berlin %601 %2006, 15:26
+"\n"+
ertussen zetten
:D thnx again
Grappig trouwens dat als ik daar op zoek dat ik niks kan vinden erover in de help file van flash [?]
behived
%Europe/Berlin %615 %2006, 15:46
't is dan dat flashfocus handig is eh!
Er is altijd wel iemand die hetzelfde al eens heeft moeten uitzoeken
Boy_Snakeye
%Europe/Berlin %508 %2006, 13:12
Het is me in ieder geval gelukt. Voor de mense die willen weten hoe:
stop();
[as]
//alle vragen
totaleVr = totaleDatum +"\n" + naam +"\n" + leeftijd +"\n" + Vr1 + "\n" + Vr2 + "\n" +Vr3 + "\n" + Vr4
+ "\n" +Vr5 + "\n" + Vr6 + "\n" +Vr7 + "\n" + Vr8 + "\n" +
Vr9 + "\n" + Vr10 + "\n" +Vr11 + "\n" + Vr12 + "\n" +Vr13
+ "\n" + Vr14 + "\n" +Vr15;
txt_resultaat.text=totaleVr;
bedankt.text = "Bedankt " + naam + " voor het invullen van de vragen!";
//Laat zien wat de variabele is.
vraag_antwoord.text = Vr1 + totaleDatum;
// De gegevens sturen naar een php bestand
submit.onPress = function () {
getURL ("getVars.php", "_self", "POST");
}
stop();
Hoe het php file eruit ziet kan ik niet laten zien hier blijkbaar, want dan krijg ik een "forbidden" error [?]
behived
%Europe/Berlin %526 %2006, 13:38
heb je de php code tussen php tags gezet?
Boy_Snakeye
%Europe/Berlin %530 %2006, 13:44
heb je de php code tussen php tags gezet?
Ja, blijkbaar mag ik het laatste deel van die code niet plaatsen, die te maken heeft met het openen en beschrijven van de file... :S
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.