PDA

Volledige versie bekijken : Array.sort()

Strato
%Europe/Berlin %501 %2005, 13:01
Is het ook mogelijk om MC's/buttons hiermee te ordenen? Bij de meeste uitleg gaat het niet verder dan het sorten van dynamische txt enzo... Ik zou het gaaf vinden om bv het aantal projecten die ik heb te kunnen ordenen op naam maar ook op datum.
Natuurlijk moet er dan ook een script komen om de mc's te verplaaten maar daar ga later mee aan de slag.
Iemand een ideetje?

alvast bedankt,
Strato

Roenes
%Europe/Berlin %515 %2005, 13:22
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Je kunt natuurlijk wel de namen van je projecten als strings opslaan in je array en deze dan sorteren. Afhankelijk van de gesorteerde array plaats je dan mc's op de stage via attachMovie :)

Strato
%Europe/Berlin %516 %2005, 13:24
Very nice ik ga het daar eens mee proberen... tnx

Strato
%Europe/Berlin %560 %2005, 14:27
Ik zit nu met het volgende;

function display() {
for (i=0; i<entries.length; i++) {
this.bt1["name"+i] = entries[i][0];
this.bt2["name"+i] = entries[i][0];
this.bt3["name"+i] = entries[i][0];
this.bt4["name"+i] = entries[i][0];
this.bt5["name"+i] = entries[i][0];
this.bt6["name"+i] = entries[i][0];
this["date"+i] = entries[i][1];
}
}

nu wilde ik alle bt1,bt2 enz, vervangen door ["bt"+i] dus;

function display() {
for (i=0; i<entries.length; i++) {
this["bt"+i]["name"+i] = entries[i][0];
this["date"+i] = entries[i][1];
}
}

maar dan werkt het niet meer... wat doe ik fout?

Strato
%Europe/Berlin %577 %2005, 14:51
Ow ben er al achter... i telt vanaf 0 dus bt1,bt2 enz moest bt0,bt1 enz worden...

Strato
%Europe/Berlin %593 %2005, 15:14
Ik kom er toch echt nog niet uit :( ... ben gewoon niet slim genoeg :rolleyes:
Need to attach the mC to the txtfield, possible?!?

dit is wat ik nu heb;

Strato
%Europe/Berlin %674 %2005, 17:11
iemand? :)

Roenes
%Europe/Berlin %687 %2005, 17:29
Ik heb er even naar gekeken en snap niet precies wat er niet werkt. Je tekstjes worden juist getoond en je sorteerknoppen werken ook. Wel zeg je dit:
Need to attach the mC to the txtfield, possible?!?Maar wat bedoel je daar precies mee? Als het echt letterlijk is, dan gaat het niet werken. Je kunt een mc niet attachen aan een tekstveld. Je kunt mc's alleen attachen aan mc's :)

[Moreasy]
%Europe/Berlin %697 %2005, 17:44
Ik heb er even naar gekeken en snap niet precies wat er niet werkt. Je tekstjes worden juist getoond en je sorteerknoppen werken ook. Wel zeg je dit:
Maar wat bedoel je daar precies mee? Als het echt letterlijk is, dan gaat het niet werken. Je kunt een mc niet attachen aan een tekstveld. Je kunt mc's alleen attachen aan mc's :)

En deze vervolgens laten zien in tekstveld. :D

Strato
%Europe/Berlin %708 %2005, 17:59
Nou wat ik nu wil is dat de mc1 (die nu naar een bepaalde positie gaat van "ontwerp glass cockpit")... die tekst volgt als je de sort buttons gebruikt. In dit geval als je de alfabetische volgorde neemt, komt de "ontwerp glass cockpit" in de vijde btn te liggen. Dan zou de mc1 ook naar die plaats moeten glijden.

ik hoop dat het zo wat duidelijker is?.?

[Moreasy]
%Europe/Berlin %713 %2005, 18:07
Nou wat ik nu wil is dat de mc1 (die nu naar een bepaalde positie gaat van "ontwerp glass cockpit")... die tekst volgt als je de sort buttons gebruikt. In dit geval als je de alfabetische volgorde neemt, komt de "ontwerp glass cockpit" in de vijde btn te liggen. Dan zou de mc1 ook naar die plaats moeten glijden.

ik hoop dat het zo wat duidelijker is?.?

uhhhhh vliegtuig?? lol.. nee ik snap even niet wat je psies bedoelt.. formuleer het eens anders dan..

Strato
%Europe/Berlin %757 %2005, 19:11
hmz :) ,

Uiteidelijk wil ik met een "sort" button meerdere mc's (mijn projecten) kunnen ordenen.
- Als ik ze dus op alfabetische volgorde wil hebben en op de sortbutton druk; moeten de mc's de juiste positie aannemen (alfabetische volgorde)
-Als ik ze dus op date volgorde wil hebben en op de sortbutton druk; moeten de mc's de juiste positie aannemen (date volgorde)

Hiermee verwisselende de mc's dus van plaats.

Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen...
Ik probeer een voorbeeld te vinden als het niet duidelijk is.
tnx

Strato
%Europe/Berlin %765 %2005, 19:22
http://www.intentionallies.co.jp/content_normal.html

effe geduld voor het laden van de projecten.. daarna kun je alle projecten ordenen;

by category
by dat
by name

ziet er best gaaf uit en probeer zoiets dus te creeren.

Strato
%Europe/Berlin %386 %2005, 10:16
iemand die me nog verder kan helpen?

Strato
%Europe/Berlin %682 %2005, 17:23
Iemand die hier vandaag nog eens naar wil kijken?
alvast bedankt

Fl4sh3r
%Europe/Berlin %711 %2005, 18:05
Ik heb even wat voor je uitgevogeld.
De oplossing is niet heel netjes. Beter zou zijn een object te maken waar wat meer informatie in kan, maar goed, zo werkt het ook.

mc1 bevat nu een nieuwe variabele onEntry, daarin houd ik bij op welke 'entry' hij staat.
Bovendien heb ik er een frame bij gemaakt, kijk maar even naar de timeline en AS van mc1.

De code op beide buttons is ook veranderd, en is redelijk dubbelop, dus misschien leuk voor een nieuwe function.

Strato
%Europe/Berlin %726 %2005, 18:25
ej bedankt nu kan ik het proberen verder uit te werken!
Ik post nog wel eens wat als ik verder ben.