NetAmp
%Europe/Berlin %657 %2006, 16:47
1) ik heb een movie met een 'container' movieclip
2) in die container plaats ik een externe movieclip met de MovieClipLoader van Flash.
my_mc = new MovieClipLoader();
preload = new Object();
my_mc.addListener(preload);
preload.onLoadStart = function(targetMC) {
};
preload.onLoadProgress = function(targetMC, lBytes, tBytes) {
};
preload.onLoadComplete = function(targetMC) {
};
preload.onLoadInit = function(targetMC:MovieClip) {
_root.MOVIE = targetMC;
}
my_mc.loadClip(_root.clipToLoad, _root.content);
3) dat laden gaat goed, maar de tekst in dynamische tekstvakken wordt niet getoond! (wel als ik de movie los afspeel, zonder hem in te laden).
Ik heb gezocht op internet en dit forum, en wel vaker een (soort)gelijke vraag gezien - maar nooit een goed antwoord :S
Ik weet wel dat het nodig kan zijn om embed font te doen in de buitenste movieclip waar ik een externe clip in laad - maar ik begrijp nog niet helemaal hoe ik dat het makkelijkst kan doen.
En ik twijfel nog of het echt daar aan ligt want Flash heeft ook een optie Use device fonts en het lijkt me dat het dan altijd zou moeten werken? (de embed knop is dan ook niet beschikbaar).
Kortom: kan iemand dit misschien duidelijk uitleggen of mij doorverwijzen naar een goede uitleg elders? :)
2) in die container plaats ik een externe movieclip met de MovieClipLoader van Flash.
my_mc = new MovieClipLoader();
preload = new Object();
my_mc.addListener(preload);
preload.onLoadStart = function(targetMC) {
};
preload.onLoadProgress = function(targetMC, lBytes, tBytes) {
};
preload.onLoadComplete = function(targetMC) {
};
preload.onLoadInit = function(targetMC:MovieClip) {
_root.MOVIE = targetMC;
}
my_mc.loadClip(_root.clipToLoad, _root.content);
3) dat laden gaat goed, maar de tekst in dynamische tekstvakken wordt niet getoond! (wel als ik de movie los afspeel, zonder hem in te laden).
Ik heb gezocht op internet en dit forum, en wel vaker een (soort)gelijke vraag gezien - maar nooit een goed antwoord :S
Ik weet wel dat het nodig kan zijn om embed font te doen in de buitenste movieclip waar ik een externe clip in laad - maar ik begrijp nog niet helemaal hoe ik dat het makkelijkst kan doen.
En ik twijfel nog of het echt daar aan ligt want Flash heeft ook een optie Use device fonts en het lijkt me dat het dan altijd zou moeten werken? (de embed knop is dan ook niet beschikbaar).
Kortom: kan iemand dit misschien duidelijk uitleggen of mij doorverwijzen naar een goede uitleg elders? :)