PDA

Volledige versie bekijken : movie met dynamisch tekstveld inladen

NetAmp
%Europe/Berlin %657 %2006, 16:47
1) ik heb een movie met een 'container' movieclip
2) in die container plaats ik een externe movieclip met de MovieClipLoader van Flash.

my_mc = new MovieClipLoader();
preload = new Object();
my_mc.addListener(preload);

preload.onLoadStart = function(targetMC) {
};

preload.onLoadProgress = function(targetMC, lBytes, tBytes) {
};

preload.onLoadComplete = function(targetMC) {
};

preload.onLoadInit = function(targetMC:MovieClip) {
_root.MOVIE = targetMC;
}

my_mc.loadClip(_root.clipToLoad, _root.content);
3) dat laden gaat goed, maar de tekst in dynamische tekstvakken wordt niet getoond! (wel als ik de movie los afspeel, zonder hem in te laden).

Ik heb gezocht op internet en dit forum, en wel vaker een (soort)gelijke vraag gezien - maar nooit een goed antwoord :S

Ik weet wel dat het nodig kan zijn om embed font te doen in de buitenste movieclip waar ik een externe clip in laad - maar ik begrijp nog niet helemaal hoe ik dat het makkelijkst kan doen.
En ik twijfel nog of het echt daar aan ligt want Flash heeft ook een optie Use device fonts en het lijkt me dat het dan altijd zou moeten werken? (de embed knop is dan ook niet beschikbaar).

Kortom: kan iemand dit misschien duidelijk uitleggen of mij doorverwijzen naar een goede uitleg elders? :)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %752 %2006, 19:03
het textfield is dus dynamisch? hoe wordt hij met text gevuld? wanneer gebeurt dat? is het een optie static text te gebruiken?

voor meer info over embedden:
Actionscript Tutorials -> embedden (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338#embedden)

je gebruikt een aantal x _root, waarschijnlijk onnodig, dat kan dit probleem veroorzaken:
Actionscript Tutorials -> het inladen probleem (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338#het inladen probleem)

NetAmp
%Europe/Berlin %365 %2006, 09:45
Ja het is een dynamisch tekstveld. Op dit moment staat de tekst er gewoon vast in - later moet hij gevuld gaan worden via ActionScript, dus static text kan hier niet.
Ik zal nog eens die embed informatie doorlezen. Maar ik vind het zo vreemd dat wanneer ik Use device fonts kies, er ook geen tekst te zien is, want in dat geval heb je niks met embed te maken (die knop staat dan ook uit).

En over _root:
De variabele _root.MOVIE verwijst naar de movieclip die ik inlaad (of eigenlijk de container movieclip waar de externe SWF in geladen wordt), zodat ik hem overal kan aanroepen als _root.MOVIE in plaats van een volledig pad.
Daarnaast heb ik _root.clipToLoad (URL van de SWF die ingeladen wordt) en _root.content (de container waar de externe SWF in komt).

Het is de bedoeling dat de 'main' movie altijd aanwezig is op het laagste niveau en daarbinnen laad ik losse secties/levels (SWF's) van een spel, met daarbinnen weer movieclips, etc...
Ik ga de scope uitleg van Macromedia (http://livedocs.macromedia.com/flash/mx2004/main_7_2/wwhelp/wwhimpl/common/html/wwhelp.htm?context=Flash_MX_2004&file=00000846.html) eens bestuderen.

Bedankt voor de links :)