Volledige versie bekijken : url openen, maar niet in standaardbrowser
schorrie
%Europe/Berlin %933 %2005, 23:23
mijn standaardbrowser is Opera, doch op mijn website verwijs ik met een button naar een webpagina die enkel kan geopend worden met Internet Explorer,
kan ik op de één of andere manier de 'get url' zo instellen, dat die bepaalde url niet opent in mijn standaardbrowser Opera,
maar zich opent met internet explorer,
Roenes
%Europe/Berlin %977 %2005, 00:27
Volgens mij kun je dit niet instellen en is dit geheel afhankelijk van de pc van de gebruiker. Volgens mij opent getURL altijd een scherm van de standaard browser :)
dioneo
%Europe/Berlin %398 %2005, 10:33
en als de movie al in een browser draait dan in een instance van diezelfde browser. Kun je idd niet sturen
matzo
%Europe/Berlin %623 %2005, 15:57
wat je wel kunt doen is het de gebruiker eerst langs een php file sturen.
<?php
$browser=$_SERVER["HTTP_USER_AGENT"];
if($browser=="IE"){//IE = internet explorer, natuurlijk
header("Location: http://matvan.farvista.net/forum/inloggen.php");
//stuur automatisch door naar pagina
} else{
echo("The page you requested is only viewable in Internet Explorer.");
}
?>
en natuurlijk 'http://matvan.farvista.net/forum/inloggen.php' veranderen in de URL van de gewenste pagina.
schorrie
%Europe/Berlin %921 %2005, 23:06
euhm....
ok....
kun je dat een beetje meer uitleggen aub,
allé, 'k ben op flash gebied nog beetje aan het oefenen,
thanks,
Dauntless
%Europe/Berlin %924 %2005, 23:11
Je stuurt de user naar die een php file met de inhoud die Matzo gaf. Je past die ook aan zodat je doorgaat naar de juiste pagina als je IE gebruikt. Als je geen IE gebruikt komt er op: "The page you requested is only viewable in Internet Explorer.".
Maar, uhm, waarom wil je eigenlijk dat hij alleen met IE te bezien is?
Pimm
%Europe/Berlin %953 %2005, 23:53
Even wat extra uitleg over PHP:
Het is een taal die je webhoster moet ondersteunen. Je kunt het niet lokaal testen tenzij je een programma installeert zoals Apache.
matzo
%Europe/Berlin %764 %2005, 19:21
Je stuurt de user naar die een php file met de inhoud die Matzo gaf. Je past die ook aan zodat je doorgaat naar de juiste pagina als je IE gebruikt. Als je geen IE gebruikt komt er op: "The page you requested is only viewable in Internet Explorer.".
Maar, uhm, waarom wil je eigenlijk dat hij alleen met IE te bezien is?
somige pagina's zijn enkel in MSIE te bezichtigen, i.v.m de w3c standaarden en zo voort die MSIE niet helemaal naleeft, vandaar dat frontpage voor html vaak wordt afgeraden
stephancreelle
%Europe/Berlin %861 %2005, 21:41
probleem voor testen is makkelijk op te lossen door easyphp te downloaden.
greetz
brunogoossens
%Europe/Berlin %976 %2005, 00:26
ik heb dat ook easyphp en zeer tevrede, alleen spijteg dat het int frans is
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.