PDA

Volledige versie bekijken : fotoboek

sasser
%Europe/Berlin %744 %2005, 18:52
Heej allemaal,
weet iemand hoe je dit maakt?
http://www.pageplay.com/
alvastbedankt
sasser

Flashgirl
%Europe/Berlin %750 %2005, 19:00
Zie http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=856

100% CHRISIS
%Europe/Berlin %750 %2005, 19:00
Met behulp van een 3D programma, de beweging van de pagina's met de foto's als textures, renderen en en dan met behulp van actionscript laten omslaan bijv. met een gotoAndPlay("volgende pagina) actie.

maar ik denk dat je graag zou willen horen dat hier een scriptje voor was, helaas niet dat ik weet, maar als iemand dat wel weet hoor ik dat ook graag :)

100% CHRISIS
%Europe/Berlin %752 %2005, 19:03
a ha, flashgirl beat me to it

Ik zal de tut eens volgen

marima
%Europe/Berlin %924 %2005, 23:10
Ik ben zelf al een paar dagen aan het stoeien met 1 van die boekjes (PageFlip van PixelWit) van de tip van Flashgirl. Daar zit ook een heel script in. Gaat maar tot 8 pagina's. maar ik heb al helemaal uitgevogeld hoe je pagina's moet toevoegen enzo, alleen als het dan perfect is en is sla de fla op als swf wordt ie helemaal corrupt, gaan pagina's door elkaar heenlopen enzo.
Ik zou je wel wegwijs kunnen maken en misschien kunnen we samen duiken in het corrupt worden, want dat zou niet moeten volgens mij.

marima
%Europe/Berlin %446 %2005, 11:42
Ik ben er inmiddels al uit, heb een nieuwere versie gevonden en die werkt perfect. Is helemaal aan te passen aan je eigen wensen.
Dus als je er iets over wilt weten, vraag maar.

Hier is de nieuwe versie>

alfamario
%Europe/Berlin %445 %2005, 11:40
Ik ben er inmiddels al uit, heb een nieuwere versie gevonden en die werkt perfect. Is helemaal aan te passen aan je eigen wensen.
Dus als je er iets over wilt weten, vraag maar.

Hier is de nieuwe versie>

Schitterend zoiets, ik ga er ook mee aan de slag, zie er wel iets in voor de site over en van mijn klas, als bv een soort dagboek of een digitaal werkstuk, moet er nog ff over nadenken. Hoe verander je eigenlijk de achtergrond qua kleur en en hoe stel je de totale grootte in zodat die mooi binnen je site past?

marima
%Europe/Berlin %585 %2005, 15:02
Om de grootte en het aantal pagina's aan te passen open je Bound Pages
In het eerste frame staat het as waarin je de afmetingen van het boekje zelf en het aantal pagina's kunt aanpassen. Aantal pagina's moet altijd even zijn.

V A R I A B L E S
var pageWi = 200; (breedte van de pagina's)
var PageHi = 300; (hoogte van de pagina's)

var maxPages = 8; (aantal pagina's)

Om de achtergond te wijzigen:
Ga naar de layer Background, maak deze visible en haal het slotje weg.
Nu kun je op de stage klikken en de kleur aanpassen met het verfemmertje.
(volgens mij zou deze layer ook weg kunnen, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd)

De rest van de achtergrond pas je aan in de movie zelf bij Background.
Hier ook de afmetingen van de movie zelf aanpassen.
Dus als je een boekje maakt van 350 bij 500 moet je er minstens 700 bij 500 van maken anders worden er stukken vanaf gesneden.

Zelf moet ik het boek nog integreren in de site die ik aan het maken ben, maar ik denk dat ik er een popup van ga maken.
Met een beetje html kennis moet je kunnen uitvogelen hoe je het geheel mooi binnen je site krijgt.

alfamario
%Europe/Berlin %765 %2005, 19:21
Bedankt, ik ga gelijk aan de slag! Laat eens weten als je klaar bent met dit projectje, zou het graag willen zien.

marima
%Europe/Berlin %841 %2005, 21:11
Dit is het voorlopige resultaat.
Moet nog ergens in de site.

marima
%Europe/Berlin %847 %2005, 21:20
Hmm, bestand is te groot.
En de site is nog niet af. Ik laat het wel weten als het zover is, maar kan goed een maand duren. Ik maak hem niet voor mezelf, dus ben afhankelijk van hoe snel dingen aangeleverd worden en overleg enzo.

alfamario
%Europe/Berlin %000 %2005, 01:01
Prima hoor, blijf zeker langer als een maand leven en ben een geduldig mens

marima
%Europe/Berlin %727 %2005, 18:28
Je weet maar nooit wat er kan gebeuren ;)
Dus ik heb ff iets tijdelijks verzonnen.
Duurt even met laden en ik zie nu dat die ingebakken preloader pas werkt als de hele film geladen is, dus daar heb ik iets anders op verzonnen.

Anyway, je kunt spieken op:
http://www.allezmama.nl/recensies.html

alfamario
%Europe/Berlin %706 %2005, 17:57
Chips...ik ben jaloers. Ik heb twee dagen zitten prutsen, om er meer bladzijden bij te zetten, want met het veranderen binnen Bound Pages van het aantal pagina's ben je er niet. Oke met knippen en plakken is het me niet gelukt. Boekje zelf is wel gelukt met foto's tekst, etc., op klein formaat. Maar kom gewoon pagina's tekort. En nu zie ik hier een mooi groot boekje met 10 bladzijden of zo, hahahahahaha. Ik wist dat ik een leek was en dat blijft voorlopig ook zo. Leven is hard! Jouw boekje zag er gaaf uit!! Complimenten!

marima
%Europe/Berlin %067 %2005, 02:37
Er is dan ook een bijzondere manier om de pagina's toe te voegen.
Op de pagina die Flashgirl tipte http://www.actionscript.nl/data/peerbook.htm vind je bij het onderdeel Pixelwit een beschrijving hoe je pagina's moet toevoegen. Bekijk dit eerst even goed, vooral de screenshot.

Maar ik zal even stap voor stap uitleggen hoe ik het heb gedaan.

1. je zet op elke layer zoveel frames erbij als pagina's die je wilt uitbreiden. Dus 2 pagina's erbij = 2 frames (F5). Ik zou er niet teveel tegelijk maken, anders verlies je het overzicht. Ik wel tenminste ;-)
Zet ze in de actions en detectorlayers in de witte frames erbij, in de andere layers bij de grijze. Comment kun je laten voor wat het is, maar lees wel even goed wat er staat.
Laat het Prints layer nog even met rust!!!!!!!!!!!

2. pak een pagina uit je library (bijvoorbeeld print2) en klik met je rechtermuisknop, kies duplicate, geef een naam (ik heb ervoor gekozen om alle symbols pagina 1, 2, 3, enz. te noemen vanwege het overzicht, ook de mc's in de library heb ik hernoemd)
Kies voor Movie clip en zet een vinkje in export for actionscript. nu kun je een naam invullen bij Identifier. Dit is dus heel belangrijk anders wordt je pagina niet herkend.
Vul hier in: print9. Geen andere naam geven!!!!
Je hebt immers al 8 pagina's dus dit wordt de negende.
De volgende wordt dan print10 enz... Zonder spatie!!!!

3. Nu ga je naar de layer Prints.
Er staan 8 keyframes.
na de 8ste zet je een nieuwe keyframe (F6). Dit is de 9de.
Sleep je mc pagina 9 vanuit je library naar de stage op het 9e keyframe, de positie wordt vanzelf bepaald. Geef hier de instance name print9. Dit mag je niet vergeten!!!!
Dan weer een nieuwe keyframe en sleep pagina 10 hier op je stage, enz....
Altijd even pagina's aanmaken!!!!

Opslaan en testen met ctrl+enter.
Nu moet je zonder foutmeldingen kunnen bladeren tot aan pagina 10.

En dan kun je naar hartelust je pagina's gaan invullen, gewoon verwijderen wat erin staat en je eigen dingen erin zetten.

Twee dagen prutsen? Had maar eerder geroepen joh!
Ik heb mijn boekje inmiddels uitgebreid met een eigen preloader, die ingebakken werkt dus niet.

En bedankt voor het compliment. :)

ps. volgens mij kun je in de Backgroundlayer ook een graphic gebruiken, dit heb ik nog niet uitgeprobeerd. Maar ik denk dat je zo bijvoorbeeld een soort van kaft zou kunnen maken.

alfamario
%Europe/Berlin %387 %2005, 10:17
Hoi, heb je tips een voor een opgevolgd. Het is goed te doen, mits je maar weet hoe, hahaha. Ik kom op 1 punt niet uit. Als je de MC pagina 9 sleept naar de stage, zeg jij "geef hier de instance name print9". Dit snap ik niet. Ik knommel nu geen twee dagen, maar vraag het direct, hahaha. Ik heb binnen de boundpages de var maxPages = 12 gezet, getest en het werkt perfect. Dus zonder instant name. nu weet ik niet in hoeverre iets goed of fout is, maar het werkt in elk geval en dat is het voornaamste. Mijn dank is groot!

marima
%Europe/Berlin %450 %2005, 11:48
Als je de mc op de stage hebt gesleept en je klikt op het kruisje in het midden kijk je in Properties links onderin. Hier staat in het tweede veld instance name. Klik hier 1 keer op en vul de naam in, dus voor pagina 9 is dit dan print9, pagina 10 is print10, enz..

Jij kunt als je je boekje test alle pagina's tot aan de laatste omslaan zonder foutmeldingen zonder de instance name in te geven???
Lijkt mij onmogelijk, maar als het je gelukt is, is dat natuurlijk heel mooi.

Veel plezier ermee.

Gerrit55
%Europe/Berlin %494 %2005, 12:52
Dit is ook een hele goede PageFlip v2 (http://www.iparigrafika.hu/pageflip/)
Site geeft allemaal foutmeldingen, dus ff

Voorbeeld gezet + downloaden source/zip (http://www.ol55.nl/flash/pageflip2.html)

alfamario
%Europe/Berlin %532 %2005, 13:46
Inderdaad ja, heb nergens een instancenaam ingegeven en alles werkt perfect, vraag me niet hoe het kan dan, dat weet ik niet. Heb alleen pagina's veranderd binnen action - boundpages, van 8 naar 12.

alfamario
%Europe/Berlin %963 %2005, 00:07
Heb ff gekeken, was toch wel nieuwsgierig. Als ik op dat kruisje klik en naar properties kijk staat er de naam van het plaatje, niet van de map "print9". Ik kan daar verder ook niks aan veranderen! Verder staan er de symbolen Edit en Swap, maar die doen ff niet ter zake in dit geval.

marima
%Europe/Berlin %983 %2005, 00:35
Ik had die ook al gezien ol55, maar vond hem niet zo mooi als die van Pixelwit, hoewel het wel overal over geprezen wordt op internet.
Die link PageFlip v2 ligt er even uit denk ik, ik kreeg:
Hamarosan/Will be back soon...
admin@iparigrafika.hu

alfamario dat plaatje moet je ook eerst weghalen, je hebt immer een duplicate van een andere pagina. Ik heb het ff gecheckt en zag nu ook dat je dan niet ziet staan <instance name> maar pages.
Die kun je dan aanpassen, selecteren en eroverheen typen.
Maar wat the h***
Het is je gelukt en daar gaat het om.
Heb net even gekeken naar jouw boekje en dat is fantastisch gelukt. ;)

[Kevin]
%Europe/Berlin %525 %2005, 13:36
Dit is ook een hele goede PageFlip v2 (http://www.iparigrafika.hu/pageflip/)
Site geeft allemaal foutmeldingen, dus ff

Voorbeeld gezet + downloaden source/zip (http://www.ol55.nl/flash/pageflip2.html)

Kun je daar ook andere afbeeldingen neerplaatsen. Het lukt me wel bij die van pixel maar bij deze lukt het me niet :@

Gerrit55
%Europe/Berlin %745 %2005, 18:53
Ja, natuurlijk.
In de layer labels staat toch precies wat je moet doen?

[Kevin]
%Europe/Berlin %487 %2005, 12:41
Ben ik weer met mn pageflip :)
Ik heb de afbeeldingen kunnen veranderen maar het is af en toe nogal onleesbaar. Nu wil ik hier dus een zoom optie bijmaken. Nu had ik een tutorial gevolgd van Lee Brimelow over zoomen met actionscripting. Heb ook nog wat gedownload vanaf http://www.brendandawes.com/downloads/ om het werkend te krijgen. Met een normale mc heb ik geen problemen om het in orde te krijgen maar om in het boekje te zoomen lukt me maar niet. Dit is hoe ik het heb gedaan. import com.dragslidefade.*;

var s: Scale = new Scale(maar_wat_moet_hier,1);

one.onRelease = function() {
s.scaleClipTo(50,10);
}

two.onRelease = function() {
s.scaleClipTo(150,7);

}

heb al alles geprobeerd maar hij wil maar niet zoomen. Is er ook een andere mogelijkheid zodat ik door ergens te klikken toch kan inzoomen op mn boekje.

[Kevin]
%Europe/Berlin %528 %2005, 13:40
up up

[Kevin]
%Europe/Berlin %317 %2005, 08:37
Echt niemand die weet hoe ik nu o pde een of andere manier toch kan 'zoomen' in het boekje?

Doc
%Europe/Berlin %533 %2005, 13:48
Ik heb niet alle posts gelezen, dus mss is dit antwoord al gegeven. In dat geval sorry ;)

Maar mss dat het ook wat makkelijker kan dan ingewikkelde AS. Er bestaat voor Photoshop een plugin die AV Bros. pageCurl. Wat ik daarmee gedaan heb is het volgende:

mn stage in flash geexporteerd naar een eps (dus de pagina die je wilt laten flippen) in Photoshop geladen. En dan dmv de plugin elke keer de pagina een stukje verder laten flippen en het plaatje opslaan als bijv. jpg . Aan het eind heb je dan wel een stuk of 10 plaatjes (per pagina...) wat de grootte van je flash movie flink omhoog doet gaan. Maar het is iig een makkelijke oplossing mss ? 8D

[Kevin]
%Europe/Berlin %541 %2005, 14:00
Het flippen lukt al doormiddel van een script te downloaden op http://www.iparigrafika.hu/pageflip/

Het probleem is dat de paginas van mij onleesbaar zijn dus dat ik moet kunnen inzoomen zoals hier te zien www.ipagez.com/main.php

Maar dat lukt me dus niet.

marima
%Europe/Berlin %991 %2005, 23:47
Al geprobeerd om een movie te maken waar je door middel van een mouseover of mousecklick inzoomt en die movie importeren in het boekje?

arty187
%Europe/Berlin %904 %2005, 21:41
hallo...
Ik ben nu al een tijdje bezig met het Pageflip systeem, enveel dingen lukken me..behalve hoe ik een formaat pagina's van maximaal 800x600 pixels pagina's maak. dus 700x500 ofzow..
het probleem hierbij is namelijk dat de pagina's dan half buiten het beeld gaan vallen!zelfs als ik de stage supergroot maak! dit snap ik echt niet, Ben volop aan zoeken in het script, maar logischer als >
var pageWi = 700;
var PageHi = 500;
var pageWiHi = pageWi+pageHi;
var pivotY = PageHi/2+pageWi;

kan ik niets vinden wat erin de buurt komt betreft positionering..
ik wil gewoon dat het boek mooi in het midden het te staan.. heb je misschine tips??
groeten van arty

en alvast bedankt!!

ps...aangezien erin stond you can fill the pages by yourself enz...ik neem aan dat ik dit systeem gewoon vrij mag gebruiken he, als ik maar een beetje de kleur en achtergrond verander, toch?