Volledige versie bekijken : hoe kan je dit laten bewegen
$l0
%Europe/Berlin %688 %2006, 17:31
hallo,
ik zit nu met een probleem ik wou een motion tween maken dat die container naar de wagen toe beweegt en dat die grijp ehm hijst en draait (vuilniswagen) maar nu zit ik met een probleem, ik kan die container en die grijp niet selecteren.
zie hier waar ik over heb
Download ( http://rapidshare.de/files/18411327/vuilnis.rar.html)
het is in rapidshare sorry ik wist atm geen andere upload plek.
of als iemand me ermee wilt helpen te maken dan kan ik kijken hoe je hebt gedaan. Alvast bedankt
$l0
%Europe/Berlin %827 %2006, 20:51
echt niemand :( ik heb het echt nodig jongens is voor mn opdracht :( help me tenminste ermee :(
peres
%Europe/Berlin %829 %2006, 20:55
zet de drie MC's op 3 verschillende layers, dan werkt het een stuk makkelijker :)
$l0
%Europe/Berlin %838 %2006, 21:07
dankjewel
ik heb die create motion tut gevolgd maar ik snap het een btje niet, ik wil dat die container naar die grijp(vuilniswagen) toe gaat maar ik kan het maar niet voormekaar krijgen :| please iemand help me hiermee :D :$
peres
%Europe/Berlin %841 %2006, 21:11
Je maakt 2 keyframes, met wat frames ertussen (of heel veel). Op de 2de keyframe verplaats je de MC een stukje. Vervolgens gooi je er een motion tween tussen en klaar ! :)
$l0
%Europe/Berlin %847 %2006, 21:19
dankjewel ik had het al ik was het vergeten te selecteren :$ :P hahah maarjah bedankt en ik heb nu dat de container beweegt maar nu aan het einde van mn "film" wil ik dat er een tekst komt te staan gwn op een wit beeld de mc gaat weg en dan komt een tekst.. hoe doe ik dat?
peres
%Europe/Berlin %850 %2006, 21:25
een nieuwe lege keyframe maken na je animatie, tekst in zetten, en eventueel deze AS-code op de laatste keyframe zetten, zodat de movie niet telkens opnieuw wordt afgespeeld.
stop();
$l0
%Europe/Berlin %852 %2006, 21:28
en bij welke layer moet ik dat doen?
peres
%Europe/Berlin %853 %2006, 21:29
maakt niet uit, maar persoonlijk, en ik denk niet dat ik de enige ben, maak ik een aparte layer voor de As-code.
$l0
%Europe/Berlin %856 %2006, 21:33
oo ja ik heb dat nu gedaan maar nu switch die te snel naar de tekst hoe kan ik een btje laten wachten? wat was die as code :$
peres
%Europe/Berlin %860 %2006, 21:39
gewoon een beetje spelen met de tijdlijn. Als je je fps op bijvoorbeeld 31 hebt staan, dan betekend het dat 1 seconde in de timeline 31 frames duurt. (natuurlijk ligt het maar aan wat de computer aankan, maar bij zo'n animatie draait hij optimaal lijkt mij)
wat was die as code :$
welke code?
$l0
%Europe/Berlin %864 %2006, 21:44
ehm ik bedoel zodat hij even gaat wachten totdat hij bij de tekst is, dus niet te snel gaat. daar is tog een as code voor :O ?
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.