PDA

Volledige versie bekijken : Nieuwsbrief

Dick
%Europe/Berlin %057 %2005, 02:23
Is het mogelijk (en hoe) om in Flash een vakje te maken, waar een email adres ingevuld kan worden om een nieuwsbrief te ontvangen?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %146 %2005, 04:30
welk deel kun je al wel maken?
als je op contact form zoekt kom je iig zat voorbeelden tegen hoe je normaal gegevens dat men invult kan verwerken..
weet je wel hoe je om de zoveel tijd of op command een mail stuurd naar een ergens opgeslage aantal mensen?

Dick
%Europe/Berlin %371 %2005, 09:54
sorry ik had die hele fla afdeling nog niet opgemerkt. zal die eerst nog wel even doorspitten. en dat laatste weet ik ook nog niet, maar ik dacht het te doen vanuit mijn eigen mailprog. als ik die email-adressen weet. maar als jij een betere oplossing hebt....

Dick
%Europe/Berlin %409 %2005, 10:49
Ik heb wat gevonden, maar het werkt nog niet.

Dit is mijn actionscript op de send knop:

on (release) {
loadVariablesNum("emailform.php", 0, "POST");
{
}

Dit staat in mijn php formulier:

<?

$to = "mijn emailadres";

mail($to, $subject, $msg, "From: emailform\n Reply-To: $email\n");

?>

Dick
%Europe/Berlin %645 %2005, 16:29
Kan iemand mij helpen, want ik heb echt weinig benul van actionscript....

theFlashWizard
%Europe/Berlin %689 %2005, 17:33
Kga wel ff voor je kijke.. want Kgebruik dit soort dingen nooit..
maar loadVariables is n erg oud soort script.. loadVars zou beter zijn volgens mij..
en vergeet niet dat je de inhoud van je textvakken in variabelen moet verwerken he.. weet je hoe dat moet?

Dauntless
%Europe/Berlin %697 %2005, 17:44
loadVars zou beter zijn volgens mij..
Als iemand iets post met LoadVariables / LoadVariablesNum, mag je ALTIJD zeggen dat LoadVars beter is ;). Dat is nu eenmaal een feit :D.

Pas dus je code aan naar LoadVars (zie het ASD heir op het forum, of kijk in je manual, of F1), en gebruik de juiste php code om je vars te ontvangen:

$var1 = $_REQUEST['naam'];
$var2 = $_REQUEST['email'];
//etc

Als je dat gedaan hebt, en het werkt nog niet moet je nog maar eens je code posten zoals je die dan hebt.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %706 %2005, 17:56
owke.. terug gevonde wat ik ooit gemaakt heb.. maar ik zie dat ik daar zelfs loadVariablesNum gebruikte.. dus das ook niet perfect.. dus vooral naar de rest van het script kijken aub
ik denk dat je de werking wel snapt als je het rustig leest

send.onRelease = function() {
if (_root.mail_txt.text == "") {
_root.status = "E-mail?";
} else if (_root.onderwerp_txt.text == "") {
_root.status = "onderwerp?";
} else if (_root.bericht_txt.text == "") {
_root.status = "bericht?";
} else {
mail = _root.mail_txt.text
onderwerp = _root.onderwerp_txt.text
bericht = _root.bericht_txt.text
bericht = bericht.split("\r").join("<BR>");
loadVariablesNum ("send.php", 0, "POST");
_root.status = "Sending...";
}
};

Dauntless
%Europe/Berlin %774 %2005, 19:35
'k Ben nu ook bezig met een mooi, degelijk voorbeeld van een mailform te maken, en ik zal hem binnen een half uurtje of zo hier posten :).

Ps: @theFlashWizard: niet dat die van jouw slecht is hoor! (buiten dan die loadVariablesNum :p)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %778 %2005, 19:40
hihi nee dan ist goed.. anders zou ik echt boos zijn geweest.. :P:D

Dick
%Europe/Berlin %782 %2005, 19:46
Ik snap er wel iets van maar niet zovell dat ik het zelf helemaal kan schrijven. Voor deze heb ik bijvoorbeeld de 'Combobox email formulier met php_Alex van Aken.rar Folder' uit de tutorials gebruikt, alleen weggelaten wat voor mij niet van toepassing was. Het ging mij alleen om het emailadres en die was volgens mij ok, maar niet dus. Ik kan proberen het script wat FW hier voorstelt te gebruiken en alleen de php naam veranderen en het emailadres.Ook benieuwd naar het script van Dauntless.

Laiverd
%Europe/Berlin %814 %2005, 20:33
Als we dan toch bezig zijn, post ik deze nog maar 'ns: http://home.hccnet.nl/john.mulder/flash/tutorials/flash_php_mailform.zip

Dauntless
%Europe/Berlin %818 %2005, 20:38
Als we dan toch bezig zijn, post ik deze nog maar 'ns: http://home.hccnet.nl/john.mulder/flash/tutorials/flash_php_mailform.zip
Gebruik die maar :D Die van mij zou toch niet even uitgebreid zijn ... ;)

Mooie mailform Laiverd :).

Dick
%Europe/Berlin %644 %2005, 16:27
Een mooie tutorial, wel erg uitgebreid en ingewikkeld, maar het kan blijkbaar niet eenvoudiger. Als ik wist welke parameters ik in de fla zou moeten veranderen, zou dat een stuk schelen. In ieder geval bedankt.