Volledige versie bekijken : Weer een health probleem :(
Fatty Owl
%Europe/Berlin %878 %2005, 22:05
weer een prob, < werkt niet. ik heb al veel codes geprobeert maar geen werkt. hier is waar het op neerkomt:
if (health<1) {
gotoAndStop("gameover", 1);
}
maar < werkt niet. als ik > zet werkt het wel, maar niet zoals ik het wil (dan gaat hij drectnaar gameover want ik vraag boven 1)
Dauntless
%Europe/Berlin %886 %2005, 22:17
Euhm:
if (Number(health.text)<1) {
gotoAndStop("gameover", 1);
}
Misschien?
Ps: Pas je topic titel eens aan naar iets zinnigs...
netrunner
%Europe/Berlin %893 %2005, 22:26
Misschien moet je even kijken of health een String is of een Number.
(zie ook vorige post)
var health:Number
of
parseInt(health)
succes!
Fatty Owl
%Europe/Berlin %910 %2005, 22:51
...hoe kan ik de titel van mijn post veranderen? en er is niets mis met mijn AS want als er > staat werkt het wel. (op de verkeerde manier). jullie codes en tips helpen niet.toch bedankt, en het is een number.
Roenes
%Europe/Berlin %913 %2005, 22:55
...hoe kan ik de titel van mijn post veranderen?Je moet dan je eerste post editen. In de edit modus kun je dan de titel aanpassen :)
@Dauntless: wij kunnen dat nu ook doen he ;)
Dauntless
%Europe/Berlin %913 %2005, 22:55
...hoe kan ik de titel van mijn post veranderen? en er is niets mis met mijn AS want als er > staat werkt het wel. (op de verkeerde manier). jullie codes en tips helpen niet.toch bedankt, en het is een number.
Door je eerste post aan te passen, en daar de titel te veranderen.
Include je .fla ook, dan kunnen we je helpen :).
//edit
@Dauntless: wij kunnen dat nu ook doen he ;)
Jup, maar het is beter dat hij het zelf doet ;).
Fatty Owl
%Europe/Berlin %918 %2005, 23:03
ok bestand zit vanboven
flashfreak
%Europe/Berlin %405 %2005, 10:43
een beetje nadenken doet al veel, snap je eigentlijk wel je eigen scripts??
Hierbij zit dus je schietspel, je most gwn een keyframe de naam gameover geven, en, daarin dan je context
Fatty Owl
%Europe/Berlin %517 %2005, 13:25
misschien wel goed bedoelt hoor, maar bij mij werkt jouw verbetering toch niet...
theFlashWizard
%Europe/Berlin %725 %2005, 18:24
kun je ons niet beter uitleggen waar het nu alsnog fout gaat..
en de vraag beantwoorden die flashfreak je stelde..
(no offence)
Fatty Owl
%Europe/Berlin %610 %2005, 15:39
het gaat fout zo, dat als health onder 1 gaat, er niets gebeurt... en ja ik snap mijn scripts..
stephancreelle
%Europe/Berlin %887 %2005, 22:18
ik heb ook eens gekeken , en zou willen beginnen met een goede raad:
zet je actions in een aparte layer , dan zijn ze makkelijk te vinden.
dan heb ik een vraag. waarom zet je niet alles in 1 frame(is mogelijk met actionscript en veel beter)
je kan ook een mc knop eigenschappen geven , dan moet je geen massas knoppen maken.
ik vind in je originele versie zelfs niet waar je controleert of hij dood is, dus kan ik er ook niks aan veranderen.:s
greetz
Fatty Owl
%Europe/Berlin %909 %2005, 22:49
ik heb hier (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=1502) een nieuwere versie staan, moet je naar scene gevecht gaan.
stephancreelle
%Europe/Berlin %921 %2005, 23:07
hierbij heb ik gemaakt dat de teller altijd bij nul blijft staan , nu moet je gewoon ertuusen nog je verwijzing zetten
if(health<1){
health=0
de verwijzing die je wil
}
Fatty Owl
%Europe/Berlin %932 %2005, 23:22
probleem opgelost, ik was gewoon heel heel stom. ik duwde ctrl+alt+enter, maar dan kan je niet door naar een andere scene. met ctrl+enter dus wel :) stephancreelle, ik gebruik nu jouw script en bedankt iedereen.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.