Volledige versie bekijken : Faden dynamisch tekstvlak in movieclip
loeserd
%Europe/Berlin %734 %2005, 18:37
Hoi allemaal, Newbee hier!
Ben goed aan het klussen met m'n nieuwe flashsite, gaat prima, maar ik kom ergens niet uit, en jullie hebben vast een idee, het gaat om het volgende:
Ik heb een dynamisch tekstvak gemaakt die de inhoud van een txt-bestandje laat zien, dmv:
loadVariablesNum("home.txt", 0);
Werkt allemaal goed, maar nou wil dat de tekst langszaam op het scherm verschijnt (faden), dus ik dacht, ik gooi het gewoon in een movieclip, maar helaas dan verschijnt er dus helemaal geen tekst meer :confused:
Ik heb vanalles geprobeerd maar helaas zonder resultaat!!
Zou het iets zijn met de 'instance name' van de movieclip?! die staat nu op 'tekst' en de 'instance name' van het tekstvlak in de moviclip staat op 'titel'. Er verschijnt nu in het tekstvlak: _level0.tekst.titel :confused:
Heb de loadVariablesNum("home.txt", 0); ook in de movieclip gezet, maar helaas. Heb trouwens nog wel 1000 andere dingen geprobeerd, maar helaas net niet degene waarnaar ik opzoek ben!
Wie kan mij helpen?!
Alvast bedankt
De Loeserd
Dauntless
%Europe/Berlin %782 %2005, 19:46
Hier beweegt een dynamisch getal (http://www.dauntless.be/flashfocus/dynamischGetalBewegen.fla); het principe is hetzelfde als bv een alpha tween.
Daarnaast zou je ALTIJD met de instance naam van een textvak moeten werken (laat de var maar leeg), en je zou ook geen loadVariables mogen gebruiken omdat die niet echt betrouwbaar is. LoadVars daarentegen is véél betrouwbaarder.
Als je nog vragen hebt post je het hier maar :).
Laiverd
%Europe/Berlin %792 %2005, 20:01
Dat faden heeft natuurlijk niets te maken met de manier waarop je tekst in het tekstvlak zet. Wat er wel mee te maken heeft is dat je de fonts wel moet embedden.
John
damarez
%Europe/Berlin %805 %2005, 20:19
en daarna moet het met een morion tween gewoon lukken om hem langzaam zichtbaar te maken
loeserd
%Europe/Berlin %381 %2005, 10:09
Bedankt voor jullie reactie, maar ik kom er nog niet helemaal uit. De file dynamischGetalBewegen.fla kan ik helaas niet openen, krijg foutmelding: Unexpected File format. Krijg deze melding wel vaker als ik een fla van internet gehaald heb!
Dauntless
%Europe/Berlin %382 %2005, 10:11
Bedankt voor jullie reactie, maar ik kom er nog niet helemaal uit. De file dynamischGetalBewegen.fla kan ik helaas niet openen, krijg foutmelding: Unexpected File format. Krijg deze melding wel vaker als ik een fla van internet gehaald heb!
Dan is je versie waarschijnlijk corrupt... Heb je deze wel legaal gekocht? Zoja, herinsteleer eens...
loeserd
%Europe/Berlin %384 %2005, 10:13
ok ga ik nu doen!!
Laiverd
%Europe/Berlin %467 %2005, 12:13
Dan is je versie waarschijnlijk corrupt... Heb je deze wel legaal gekocht? Zoja, herinsteleer eens...
Lekker advies ;-) Voor hetzelfde geld is nl. de fla gewoon corrupt of klopt de info in het profiel niet en heeft iemand toch FlashMX i.p.v. mx 2004. Een fla direct over een netwerk transporteren - ik heb het al eens eerder gezegd - is niet zonder risico's. Je loopt de kans dat het bestand onderweg beschadigd raakt (zelfde reden waarom je never met flash over een netwerk bestanden moet bewerken); altijd even zippen en dan pas uploaden.
John
Dauntless
%Europe/Berlin %471 %2005, 12:19
Lekker advies ;-) Voor hetzelfde geld is nl. de fla gewoon corrupt of klopt de info in het profiel niet en heeft iemand toch FlashMX i.p.v. mx 2004. Een fla direct over een netwerk transporteren - ik heb het al eens eerder gezegd - is niet zonder risico's. Je loopt de kans dat het bestand onderweg beschadigd raakt (zelfde reden waarom je never met flash over een netwerk bestanden moet bewerken); altijd even zippen en dan pas uploaden.
John
Wel, hij werkt bij mij, en bij tallozen anderen die hem al gedownload hebben, maar het kan dus ook dat het bij 1 iemand onderweg corrupt wordt? Indat geval neem ik dus m'n lekker advies ;) terug :p. En dat van het profiel kan ook idd... 'k Was weer te snel :).
100% CHRISIS
%Europe/Berlin %596 %2005, 15:19
Een windows vs mac probleempje? andere bestands indeling he, hoewel dit
normaal gesproken wel goed moet gaan bij internet verkeer.
Als Dauntless het bestand eerst van cd heeft gehaald dan
kun je problemen verwachten .....
loeserd
%Europe/Berlin %370 %2005, 09:52
Zo ben er weer, flash opnieuw geinstalleerd en voila, ik krijg hem nu wel open!! lag dus helemaal aan mij!!
Maar als ik het nu zo aan het bekijken ben, kom ik nog steeds niet uit mijn oorspronkelijk probleempje!!
:(
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.