PDA

Volledige versie bekijken : Photoshop: Gifjes krijgen lelijke witte randen

xaio
%Europe/Berlin %684 %2005, 17:26
Het probleem is als volgt:

Ik heb een aantal jpegjes met een egale achtergrond. Deze haal ik weg zodat ik de afbeeldingen transparant kan opslaan.

Dit doe ik dan door ze "save for web" op te slaan. Ik kies dan Gif formaat met de volgende instellingen.

Selective
Diffusion
Transparancy aan natuurlijk
No Transparancy dither
lossy = 0
kleuren zijn er 128 of 256 (maakt van het probleem niet veel meer of minder)
Dither 88%
De rest standaard.

Als ik nu de foto's lokaal op een website zet (testsite) dan krijg ik lelijke randen en korrellige afbeeldingen. Weet iemand waar dit door komt? In Photoshop zelf ziet het er goed uit en kan ik geen witte randen vinden of zien. Toch komen ze elke keer na opslaan weer tevoorschijn.

Weet 1 van jullie wat het probleem is? Ik gebruik Photoshop CS

Mvg

Gerben

Maaike
%Europe/Berlin %695 %2005, 17:41
Je moet de "matte" (instellingen in save for web) dezelfde kleur geven als de achtergrond in je website (of zorgen dat je randen in de gif dezelfde kleur hebben als de achtergrond van je website). Gifs zijn nl. nooit helemaal transparant, dit is alleen mogelijk bij en ping-24 formaat.

Maaike

xaio
%Europe/Berlin %744 %2005, 18:51
Ah danku danku! Toen ik de matte dezelfde kleur gaf was het goed!

mech7
%Europe/Berlin %959 %2005, 00:02
of tranparante png :D

xaio
%Europe/Berlin %360 %2005, 09:38
hahaa probeer dat maar eens werkend te krijgen in IE als je duizende png'tjes wil laten zien! :D

IE en Transparante PNG'tjes oe jeetje :D

mech7
%Europe/Berlin %474 %2005, 12:23
als dat gewoon images zijn is het simpel, gewoon javascript includen en klaar.. met css is het iets lastiger had zelf laatst ook dit probleem maar het werkt nu ;)

http://mech7.net/tmp/sumi/xhtml/ :D

xtr0
%Europe/Berlin %610 %2005, 15:39
als dat gewoon images zijn is het simpel, gewoon javascript includen en klaar.. met css is het iets lastiger had zelf laatst ook dit probleem maar het werkt nu ;)

http://mech7.net/tmp/sumi/xhtml/ :D
ff off-topic
mooie site :eek: :D