PDA

Volledige versie bekijken : Een gedeelte gebruiken van een afbeelding.

crowboy
%Europe/Berlin %499 %2006, 12:59
Hallo, :D

Ik vroeg me af of het volgende mogelijk is met actionscript:

Stel ik laadt een afbeelding in een flashmovie, en dat ik uit die afbeelding een plaatje teken(bijvoorbeeld een rondje)
En dat plaatje, wat ik uit de afbeelding heb getekend in een andere symbol (movie) geplaatst kan worden.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven
Ik kan aardig met flash overweg alleen actionscript is bij mij heel beperkt

Hopelijk kan iemand mij verder helpen, ik heb namelijk al gezocht op internet..helaas met weinig resultaat.

Met Vriendelijke Groet,

Bas |)

SaphuA
%Europe/Berlin %575 %2006, 14:48
Je kunt dit met masking of bitmapdata (flash 8) doen. Als je hier nog niets over weet is het verstanding dit eens goed door te nemen. Kom je er dan nog niet uit, kun je altijd terug komen ;)

~Sph

crowboy
%Europe/Berlin %482 %2006, 12:35
Hallo ~Sph :)
ik had inderdaad al gehoord dat dit mogelijk is met myMask() ik heb hier ook naar gezocht alleen helaas niet echt veel nuttigs gevonden, dus dat schoot ook niet echt op.
Bitmapdata gaat zo ie zo al niet voor mij op, aangezien ik Flash MX gebruik toch heb ik uit nieuwsgierigheid even gezocht op Bitmapdata maar ook niet echt veel gevonden. [:o)]
Dus ik hoop dat iemand mij graag verder wilt helpen.
Iniedergeval al bedankt voor je aandacht. [^]

Greets

Je kunt dit met masking of bitmapdata (flash 8) doen. Als je hier nog niets over weet is het verstanding dit eens goed door te nemen. Kom je er dan nog niet uit, kun je altijd terug komen ;)

~Sph