PDA

Volledige versie bekijken : niet vernieuw in IE

psychonikeo
%Europe/Berlin %752 %2006, 19:03
Ik heb voor school een shoutboxje gemaakt in flash. Deze communiceert via php en mysql met een database.

Alle ingevoerde berichten worden netjes in de database gezet en ook weer uitgelezen. Werkt helemaal perfect zou je zeggen!

Alleen in Internet Explorer werkt hij niet lekker. In Firefox geen enkel probleem, maar in IE wil hij nadat je op de knop 'invoeren' hebt gedrukt niet de nieuwste shout laten zien in het lijstje van 5. Zoals gezegd, lokaal en met firefox is dit geen enkel probleem.

Ligt dit echt gewoon aan IE? Ligt het misschien alleen aan mijn IE? Of is er iets aan te passen zodat dit wel werkt in IE?

Als er iemand een idee hebt zou ik dit zeeeer op prijs stellen!!

Hier (http://stud.cmd.hro.nl/0763782/jaar2/mme/lente/opdracht3/opdracht3.html) staat de shoutbox zelf.

PS er zitten wel wat schoonheidsfoutjes in mijn code zoals het niet gebruiken van loops wanneer dit kan en namen van variabelen die niet duidelijk maken waarvoor ze dienen. Dit weet ik ;)

Nilo
%Europe/Berlin %399 %2006, 10:35
Bij mij werkt het ook niet in IE,

Kan je de files in winzip posten ik kan hier op mijn "werk" geen winrar instaleren :(.

psychonikeo
%Europe/Berlin %403 %2006, 10:41
Bedankt dat je er even naar wil kijken..
Had ook van klasgenoten hetzelfde probleem gehoord, dus daar heb ik ook niets aan :P

Nilo
%Europe/Berlin %454 %2006, 11:53
kan je wel gewoon alle records uit de database echoen?
want als dit het geval is dan ligt het zeker niet aan je php en database meer aan de sfw en de manier waarop IE daarmee om gaat.
Je moet btw ook nooit je database connectie in de zip bijvoegen dat gaat iemand anders niks aan ;)

psychonikeo
%Europe/Berlin %459 %2006, 12:01
hmm ja je hebt gelijk..

Maar ik kan inderdaad wel alles echoen zonder problemen.. Dacht ook zelf al dat het gewoon aan IE lag, maar ja, jij hebt er dus voorlopig geen oplossing voor? :)

Nilo
%Europe/Berlin %471 %2006, 12:18
Nope zit hier als systeem beheerder achter een pc met rechten van een gebruiker en heb dus geen flash bij de hand om dat ff te checken. Maar ik denk dat je anders dit ff moet verplaatsen naar actionscript of moet googlen naar een gelijksoortig probleem.
Wat ik namelijk heel verdacht vind is dat als je de pagina hard refreshed dat je ook geen nieuwe lijn er bij krijgt. lijkt mij geen IE probleem maar meer in je flash script daar na een refresh alles uit de DB wordt getrokken en wel gewoon geechoed word door de PHP.