PDA

Volledige versie bekijken : snap niet: laden van movie, curtain roll out/in

mel_vin
%Europe/Berlin %426 %2005, 11:13
hi

ik snap een bepaalde techniek niet.

situatie:

een pagina met meerder opties (buttons).
pagina start op met een kleine, effectieve animatie (bijv. een achtergrond foto die opbouwt). dan klik je op andere button. en vervolgens bouwt die achtergrond foto eerst "af" , het volgend onderdeel begint te laden (loadertje) en dan kom een andere achtergrondfoto, horende bij dat nieuwe onderdeel. die ook weer animeert/opbouwt. dit zit dan onder elke button. ik meen dat deze techniek. FIFO heet (first in first out) of curtain open/close... die open close moet eigelijk altijd een andere foto/iets zijn, niet steeds dezelfde animatie.....

een uitgebreid tutorial of uitleg is zeer wenselijk

merci!
melvin

behived
%Europe/Berlin %092 %2005, 03:13
op het moment dat je op de button klikt, bewaar je de pagina waar je naar toe wil in een variabele:
whatpage="page5";
de "afbouwanimatie" speelt, op het einde van deze animatie zet je de code:
gotoAndStop(whatpage);
of loadMovie(whatpage+".swf",container);

Funkafilia
%Europe/Berlin %642 %2005, 16:25
Ook ik ben al een tijdje op zoek naar deze (toch erg vaak) toegepaste techniek. Sorry Behived, maar ik begrijp hier nog niet veel van. :confused: Kun je wat specifieker zijn?

Thanks.

JP

Finesky
%Europe/Berlin %842 %2005, 21:13
whatpage="page5";
Op dit punt geeft hij aan naar welke pagina/frame hij zo moet gaan, of welke movie die moet laden.
de "afbouwanimatie" speelt, op het einde van deze animatie zet je de code:
gotoAndStop(whatpage);
Nu zal hij naar het opgegeven frame gaan.. dan is de afbouw animatie dus GEWEEST.
of loadMovie(whatpage+".swf",container);
OF hij laad een movie,

voorbeeld;

stel whatpage = contentProducten
dan zal hij opzoek gaan naar contentProducten.swf
De "container" is de movieclip waar de movie in geladen moet worden, deze moet tussen haakjes gezet worden.

behived
%Europe/Berlin %349 %2005, 09:23
even een voorbeeldje gemaakt (animaties zijn intern, maar principe is hetzelfde)